فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی

شرایط آزادسازی قیمت خودرو هنوز فراهم نیست

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی نشست مشترک قطعه سازان سایپا برگزار شد.

شرایط آزادسازی قیمت خودرو هنوز فراهم نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، غلامرضا شافعی رییس هیات عامل ایدرو که در جمع مدیران صنعت خودرو و قطعه سازی حاضر در گردهمایی هم اندیشی راهکارهای ارتقای صنعت قطعه سازی سخن می گفت، با اشاره به پیاده سازی اصل مفید و مترقی 44 قانون اساسی اظهار داشت: در مورد خصوصی سازی باید دقت شود که اگر سازمان هایی جایگزین ایدرو می شوند، آیا اهلیت تخصصی لازم را دارند و تناسبی بین سهامداران جدید با سهامداران قبلی به لحاظ تخصصی و سیاستگذاری وجود داشته باشد تا پیشرفت ها ادامه یابد؟
    وی تاکید کرد: اگر در صنعت خودرو به جایی برسیم که نیاز داخلی تامین و صادرات انجام شود و محصولات داخلی بتوانند با خودروهای خارجی در داخل و خارج رقابت کنند، در آن صورت به راحتی می توان قیمت خودرو را آزاد کرد. بنابر این، وظیفه خودروسازان و قطعه سازان این است که شرایط را برای آزادسازی قیمت فراهم آورند.

    http://www.asrekhodro.com/News/20445

    اصلاح نرخ تورم و بهره بانکی به جای کاهش تعرفه

    شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق هیات مدیره انجمن‌ قطعه‌سازان ایران شرایط را برای کاهش تعرفه واردات کالاهای نیم ساخته صنعت خودرو مناسب ندانست. محمدرضا نجفی منش در خصوص اظهارات رییس سازمان توسعه تجارت مبنی بر برنامه ریزی برای کاهش تعرفه واردات برخی از کالاهای نیمه ساخته پس از راه اندازی بورس ارز، اظهار کرد: نرخ تعرفه ارتباط کمی به نرخ ارز داشته و وابستگی اصلی آن به نرخ تورم و بهره بانکی است.
    وی با بیان اینکه هر زمان که نرخ تورم و بهره بانکی کاهش یافت می توان از کاهش تعرفه نیز صحبت به میان آورد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر روزی تورم و بهره بانکی را در حد کشورهای توسعه یافته کاهش دادیم، می توانیم تعرفه واردات را نیز به چند درصد کاهش دهیم.
    http://www.asrekhodro.com/News/20446


    بازگشت لکسوس به جایگاه قبلی در بازار امریکا

    شش سال پیش در چنین روزی پس از چند ماه لکسوس بار دیگر بی.ام.دبلیو و مرسدس بنز را پشت سر گذاشت.
    پس از چند ماه متوالی که لکسوس برند لوکس تویوتا پس از بی.ام.دبلیو و مرسدس بنز قرار گرفته بود در ماه گذشته توانسته به جایگاه قبلی خود باز گردد.
    لکسوس در ماه اگست توانست بار دیگر عنوان پر فروش ترین خودرو لوکس بازار امریکا را به خود اختصاص دهد این در حالی است که خودوساز ژاپنی سال گذشته پس از 11 سال به بی.ام.دبلیو واگذار کرده بود.
    فروش این خودروساز در ماه اگست با 11 34 درصد رشد در بازار امریکا به 24.237 خودرو رسید که این رقم لکسوس را به پر فروش ترین برند لوکس در این بازار تبدیل کرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/20439

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو