فونیکسریمکسبهتام

در دومین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح؛

۶۳ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا گفت: معمولا راننده‌ها در ۳۰ کیلومتری شهر هدف، حساسیت کمتری برای مراقبت دارند و تمام هدف‌شان رسیدن سریعتر به مقصد است برای همین ۶۳ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد.

۶۳ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار تقی مهری در دومین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح که در ساختمان رادیو سلامت برگزار شد، افزود: بیش از 30 میلیون گواهینامه فعال نیز وجود دارد. این آمار از 10 سال گذشته تا الان در سامانه صدور گواهینامه، پلیس فعال است.

    وی گفت: در این سال‌ها تعداد وسایل نقلیه سه برابر شده است و نکته قابل توجه افزایش میزان سفرهاست.

    سردار مهری با بیان اینکه میل به سفر نسبت به دهه 60 و 80 بسیار افزایش یافته است، افزود: در تابستان سال 95 در مقایسه با امسال بر اساس ترددشمار‌ها حدود 20 درصد افزایش تردد داشتیم، البته امسال بر اساس آمار‌های موجود میانگین تردد در چهار ماهه گذشته سال افزایش یافته است.

    وی گفت: در سال 84 حدود 28 هزار نفر در تصادفات رانندگی جان باختند. در پایان سال 96 این عدد به حدود 16 هزار و 200 نفر بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کاهش پیدا کرد.

    سردار مهری افزود: در سال 84 حدود 7 میلیون خودرو و حدود 3 تا 4 میلیون موتورسیکلت داشتیم، اما امروزه بیش از 22 میلیون خودرو و 11 میلیون و 700 هزار موتورسیکلت - که توسط پلیس شماره گذاری شده است - داریم، بنابراین بیش از 33 میلیون وسیله نقلیه داریم.

    وی گفت: میانگین کسانی که در تصادفات در سال 96 جان خود را از دست دادند 44.5 نفر در روز و 970 مجروح بود، اما این رقم در تابستان سال 96 به 53 نفر روزانه افزایش پیدا کرده است، زیرا در تابستان هر سال میزان سفر به دلیل تعطیلی مدارس و دید و بازدید استان‌های زیارتی – سیاحتی به ویژه مشهد و استان‌های شمالی افزایش پیدا می‌کند.

    رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در چهار ماهه امسال بیش از 500 هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند و بیش از 420 هزار خودرو جدید شماره گذاری شده است که نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد افزایش شماره گذاری خودرو داشتیم و حدود 53 درصد از شماره‌گذاری خودرو‌های داخلی کاهش داشتیم.

    وی گفت: نکته قابل توجه این است که همه ما جمع شدیم که پویش ملی 60-30 که با عنوان یک حرکت خوب اطلاع رسانی و فرهنگی مطرح شده را در جهت کاهش تعداد تصادفات و سوانح حمایت کنیم.

    سردار مهری افزود: شهرداران باید مبلمان شهر را متفاوت و شرایط آمادگی راننده برای ورود به شهر مقصد را فراهم کنند. کاربران ترافیکی نیز از جمله عابران پیاده و رانندگان مهمترین مسئله در کاهش سوانح و حوادث هستند.

    وی گفت: مسئله بعدی این است که ما در کشور متولی آتش نشانی در جاده‌ها نداریم و با هر آتش سوزی در جاده آتش نشان‌ها باید از شهر‌ها خود را به محل حادثه برسانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو