فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

نرخ تعرفه واردات خودرو کاهش می یابد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدابیر جدید دولت برای کنترل قیمت خودروهای خارجی خبر داد و گفت: اصلاح نرخ تعرفه ها و سایر هزینه های مترتب، از جمله پیشنهاداتی است که برای متعادل کردن قیمت خودرو در کمیسیون ماده یک پیگیری می شود.

نرخ تعرفه واردات خودرو کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  سید جواد تقوی ابراز امیدواری کرد با متعادل کردن قیمت خودروهای وارداتی، مصرف کننده با نرخ های بالا مواجه نشود.
    رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در عین حال گفت: با توجه به این که واردات خودرو بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه می شود، طبیعی است که قیمت خودروهای وارداتی بر اساس مبانی نرخ ارز متغیر باشد.
    وی همچنین در واکنش به برخی پیش بینی ها مبنی بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی با توجه به استفاده از ارز آزاد گفت: بر روی برخی برآوردها نمی توان صحه گذاشت با این وجود تمام تلاش ما بر این است که حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.
    تقوی درباره میزان تعرفه های پیشنهادی برای کاهش قیمت خودروهای وارداتی بدون اشاره به پیشنهاد خاصی گفت: سناریوهای مختلفی بر اساس حوزه های کارشناسی مطرح است که باید در کمیسیون ماده یک به تصویب برسد، اما مسیر اصلی بحث به گونه ای است که نباید چندان جهش قیمتی نداشته باشیم.
    وی در پاسخ به این پرسش که برخی خودروسازان نسبت به کاهش نرخ تعرفه خودروهای وارداتی واکنش نشان خواهند داد، گفت: مسئله تولیدکنندگان داخلی قیمت و رقابت است و در حالی که متعادل سازی قیمت خودروهای وارداتی در کمیسیون ماده یک مطرح است.
    رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: هر تصمیم کمیسیون ماده یک با توجه به ملاحظات حوزه رقابت خواهد بود.

    http://asrekhodro.com/News/19146

    مقابله ایران‌خودرو با تحریم پژو
    شش سال پیش در چنین روزی خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ایران‌خودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز ایران از مقابله با تصمیم اخیر پژو مبنی بر قطع صادرات قطعه به ایران خبر داده است. حسین نجاری، قائم مقام سابق مدیرعامل ایران خودرو – در این باره گفته، ایران خودرو موفق شده درصد داخلی سازی قطعات خودروی 206 را به 90 درصد برساند. همچنین تلاش شده تا از همه توان قطعه سازان داخلی استفاده شده تا وابستگی به واردات قطعه تا حد ممکن کاهش یابد.
    پژو فوریه سال جاری میلادی از قطع صادرات قطعاتش به ایران در پی تشدید تحریم های غرب علیه کشورمان خبر داد. پژو بزرگترین خودروساز خارجی فعال در بازار ایران محسوب می شود.
    پژو در حالی ایران را تحریم کرده که طی چند هفته گذشته به شدت از سوی مقامات دولتی فرانسه به دلیل ضعف مدیریت مورد انتقاد قرار گرفته است. پژو در نیمه نخست امسال نیز 819 میلیون یورو زیان خالص داشت.
    صادرات قطعه به ایران در سال گذشته سهمی 800 میلیون دلاری از درآمد پژو را به خود اختصاص داد.

    http://asrekhodro.com/News/19143

    تویوتا بار دیگر جنرال موتورز و فولکس واگن را پشت سر گذاشت
    شش سال پیش در چنین روزی تویوتا در نیمه نخست سال 2012 بار دیگر جنرال موتورز و فولکس واگن را پشت سر گذاشت.
    تویوتا بار دیگر پس از پشت سر گذاشتن مشکلات ناشی از زلزله و سونامی ژاپن در سال گذشته حالا توانسته است به جایگاه قبلی خود به عنوان خودروساز نخست جهان باز گردد.
    این رقم برای فولکس واگن 4.45 میلیون خودرو بوده است. پیش بینی می شود تویوتا بتواند جایگاه به دست آمده در نیمه نخست امسال را تا پایان سال حفظ کند .

    http://asrekhodro.com/News/19153

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط