فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

سواری چینی گروه بهمن نیمه دوم امسال می‌آید

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل بهمن موتور از عرضه سواری چینیB۵۰ از نیمه دوم سال ۹۱ خبر داد. حمیدرضا داوود زاده اظهار کرد: سواری B۵۰ محصول شرکت FAW چین است که در ایران تولید خواهد شد.

سواری چینی گروه بهمن نیمه دوم امسال می‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،وی با بیان این که حجم موتور این سواری 1600 سی سی بوده و در کلاسB تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: این خودرو در مدل گیربکس تیپ ترونیک (دنده اتوماتیک با قابلیت تبدیل به دنده دستی) تولید خواهد شد.
    مدیرعامل بهمن موتور ادامه داد: مصرف سوخت B50 در سیکل ترکیبی حدود 7.2 لیتر در 100 کیلومتر بوده و مجهز به سیستم ترمز ABS و کیسه هوا خواهد بود.
    وی در خصوص قیمت این محصول، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی قیمت B50 بین 30 تا 35 میلیون تومان پیش بینی شده است. میزان عرضه نیز بستگی به شرایط بازار خواهد داشت.
    داوودزاده تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این خودرو از نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18506

    ساندرو سال آینده می آید
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق شرکت پارس خودرو از عرضه خودروی جدید ساندرو ظرف یک سال آینده خبر داد و گفت: شرکت پارس خودرو به منظور عرضه محصولات جدید، طی یک سال آینده، این خودرو را به بازار عرضه خواهد کرد.
    سعید مدنی افزود: در حال حاضر مذاکرات لازم برای تولید مدل هاچ بک تندر 90 (ساندرو) آغاز شده و توافق های نهایی بر سر قیمت آن نیز به پایان رسیده است.
    وی تصریح کرد: اگرچه شرکت رنو معتقد است اجرای این پروژه زمان بیشتری را نیاز دارد اما تمام تلاش پارس خودرو بر سرعت بخشیدن به این پروژه و تولید انبوه این محصول ظرف یک سال آینده است.
    وی با بیان این که قیمت ساندرو تفاوت چندانی با قیمت تندر 90 فعلی نخواهد داشت، درخصوص تاثیر عرضه آن بر بازار خودروهای هم کلاس گفت: قطعا با عرضه ساندرو، بازار برخی خودروهای هم کلاس تحت تاثیر قرار می گیرد، البته باید توجه داشت با توجه به پایین بودن سرانه خودرو در ایران و نیاز بازار این تاثیر چشمگیر نخواهد بود.
    مدیرعامل شرکت پارس خودرو همچنین از هدف گذاری این شرکت برای افزایش 30 درصدی تولید در سال 91 خبر داد و گفت: با توجه به امکان تولید محصولات خانواده X100 در سایر شرکتهای گروه، در نظر است تا سال جاری تمرکز بر افزایش تولید محصولات خاص شرکت پارس خودرو از گروه رنو و نیسان باشد و در این راستا افزایش 30 درصدی تولید را هدفگذاری کردیم.
    وی در ادامه به تشریح برنامه افزایش داخلی سازی تولیدات این شرکت در راستای حفظ و کاهش قیمت تمام شده آن پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون میزان ساخت داخل تندر 90 پارس خودرو ، حدود 59 درصد است که به منظور حفظ و کاهش قیمت تمام شده تولید باید ساخت داخل قطعات آن افزایش یابد تا بتوان از کاهش تعرفه استفاده کرد.
    وی تاکید کرد: در حال حاضر باتوجه به افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید، ناچاریم تا بخشی از هزینه های اضافی را به واسطه کاهش تعرفه قطعات وارداتی از طریق داخلی سازی قطعات جبران کنیم.
    وی همچنین در خصوص تاثیر تحریم ها بر میزان همکاری پارس خودرو با شرکت های طرف قرارداد گفت: با وجود اینکه محصولات رنو جزو پر تیراژترین تولیدات شرکت پارس خودرو است تاکنون در این راستا مشکلی به لحاظ تامین قطعات و نقدینگی ایجاد نشده است. در حالی که شرایط خرید از نیسان با کمی تغییرات روبرو شده با این وجود به نظر می رسد ظرف چند ماه آینده مشکل خاصی به لحاظ تامین قطعات وجود نداشته باشد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18520
    ضرورت سرمایه گذاری صنعت خودرو در تولید قطعات با فناوری بالا
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو گفت: صنعت خودرو کشور سالانه 12 هزار میلیارد ریال قطعه از سازندگان داخلی خریداری می کند که سهم گروه صنعتی ایران خودرو از این میزان 6 هزار میلیارد ریال است.
    جواد نجم الدین گفت: بیش تر تولید ایران خودرو ساخت داخل است و بخشی از واردات هم اجتناب ناپذیر است؛ مثلا فناوری تولید برخی از قطعات مانند سیستم های مغز هوشمند موتور و ترمز ضد قفل و مواردی مانند آن را شرکت های معدودی در دنیا در اختیار دارند.
    وی افزود: هیچ خودروسازی در این زمینه سر مایه گذاری نکرده اما امروز باید صنعت خودرو و قطعه سازان کشورمان در زمینه دست یابی به فناوری سیستم های مذکور سرمایه گذاری کنند زیرا تولید صنعت خودروی کشور به دو میلیون دستگاه در سال رسیده است.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: به طور میانگین صنعت خودرو تنها 20 درصد قطعات مورد نیاز خود را از خارج تامین می کند.
    نجم الدین تصریح کرد: در افق 1404 قرار است صنعت خودرو سه میلیون دستگاه خودرو تولید کند که یک میلیون آن هم باید صادر شود . بنا براین همکاری دانشگاه و صنعت در زمینه سیستم ها و فناوری های نوین قطعات و مجموعه های خودرو ضرروی است.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، طراحی و توسعه فناوری های جدید، کاهش وزن، مصرف سوخت و آلودگی و فناوری نانو را از ارکان اصلی راهبرد طراحی و توسعه محصول در ایران خودرو برشمرد و اظهار داشت: فناوری های جدید، استفاده از پلتفرم های غنی را تا 10 تا 15 سال آینده، امکان پذیر می کند، در غیر این صورت باید همیشه دنبال خودروسازان جهان بدویم.
    http://www.asrekhodro.com/News/18517

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط