فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تولید داستر و ساندرو در ایران قطعی شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی تولید خودروهای داستر و ساندرو از جمله محصولات شرکت رنو در ایران قطعی شد. شرکت رنو در نظر دارد چند محصول جدید خود روی پلت فرم X۹۰ را در ایران تولید کند که خودروهای داستر و ساندرو از جمله آنها هستند.

تولید داستر و ساندرو در ایران قطعی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، تولید این خودرو ها در ایران تقریبا قطعی شده و خطوط تولید آن ها در شرکت پارس خودرو راه اندازی خواهد شد.
    داستر خودرو( شاسی بلند) تولیدی رنو بوده که قرار است در دو مدل E2MT-E2AT و E2MT با حجم موتورهای 2000 و 1600 سی.سی در ایران تولید شود. هر دو مدل مجهز به دو کیسه هوا و سیستم ترمز ABS و EBD هستند.
    حداکثر سرعت داستر در مدل E2MT-E2AT بین 170 تا 178 کیلومتر بر ساعت و در مدل E2MT نیزبین 160 تا 167 کیلومتر بر ساعت است.
    استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 و مصرف سوخت ترکیبی آن در مدل E2MT-E2AT بین 7.8 تا 8.2 لیتر در 100 کیلومتر و در مدل E2MT نیز 7.5 تا 8.0 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
    اما ساندرو نیز دیگر محصول رنو است که مهمان پارس خودرو خواهد شد.
    این خودرو در دو مدل E2MT-E2AT و E1MT تولید خواهد شد. حجم موتور هر دو مدل 1600 سی.سی بوده و مجهز به دو کیسه هوا و سیستم ترمز ABS و EBD هستند.
    حداکثر سرعت مدل E2MT-E2AT این خودرو 178 کیلومتر بر ساعت و در مدل E1MT نیز 174 کیلومتر بر ساعت است.
    استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی در مدل E2MT-E2AT معادل 7 تا 7.5 لیتر در 100 کیلومتر و در مدل E1MT نیز 10 لیتر در 100 کیلومتر است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18382
    ورود خودروهای بسیار گران قیمت شگفتی ساز شد
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از صدور مجوزهای نهایی و فراهم شدن شرایط شماره گذاری خودروهای بسیار گران قیمت مازراتی در ایران آن هم در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بشدت ابراز شگفتی کرد. سردار اسکندر مومنی خواستار نظارت های جدی بر روند تولید خودروهای داخلی شد.
    وی افزود: سال گذشته شماری خودروی گران قیمت مازراتی از تولیدات شرکت خودروسازی فیات، وارد ایران شد اما اجازه شماره گذاری نداشت، تا اینکه امسال دستگاه های مربوطه سرانجام مجوزهای لازم را برای شماره گذاری این خودروها دریافت کردند.
    مومنی اضافه کرد: این درحالی است در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی صدور این مجوزها جای بسی شگفتی دارد. حال آن که متاسفانه برخی خودروسازان داخلی همچنان از نصب ترمز ای.بی.اس روی خودروها به بهانه هزینه بر بودن خودداری می کنند.
    وی گفت: در واقع صدور مجوز واردات و شماره گذاری خودروهای چند صد میلیون تومانی از یک سو قابل تامل است و از سوی دیگر کم توجهی به کیفیت تولیدات داخلی نیز تصمیمی دوگانه است که با واردات این قبیل خودروها منافات جدی دارد.
    سردار مومنی در ادامه با رد شایعه پلاک شدن خودروی بوگاتی چند میلیارد تومانی گفت: چنین خودرویی در ایران شماره گذاری نشده است و عکسی که از یک خودروی بوگاتی روی یک جرثقیل در برخی رسانه ها منتشر شد در واقع مربوط به یک شاهزاده عربی بود که شماره پلاکش در عکس با رایانه دستکاری شده بود.
    وی گفت: نکته قابل توجه این که پلیس راهنمایی و رانندگی فقط مسئول بررسی شرایط لازم برای شماره گذاری خودروها است. بررسی استاندارد محیط زیست، مجوز سازمان استاندارد، کیفیت و پرداخت تعرفه های لازم از جمله این شرایط است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18387

    قطعه‌سازان در بحران مالی قرار دارند
    شش سال پیش در چنین روزی محمدرضا نجفی منش - عضو سابق انجمن قطعه سازان گفت: ارائه تسهیلات دولتی در قالب پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به ایران خودرو و سایپا مستلزم اقدام عاجل دولت بوده، چراکه بسیاری از شرکت‌های قطعه‌ساز به واسطه عدم دریافت بدهی‌های خود از خودروسازان دچار کمبود نقدینگی شده و اقدام به تعدیل نیرو و در مواردی به تعطیلی کامل رسیده‌اند.
    وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا در زمان رکود اقتصادی که بواسطه آن اقتصاد یا صنایع دچار مشکل می شوند، معمولا دولت ها در سه بخش مهم اقتصادی کشور یعنی خودروسازی، بانکها و ساختمان اقدام به ارائه تسهیلات و کمکهای مالی می کنند که از این دسته می توان به شرکت جنرال موتورز درآمریکا و کشور ترکیه اشاره کرد.
    وی با تشریح مشکلات قطعه سازان گفت: با توجه به بحران نقدینگی در صنعت، خودروسازان در پرداخت به قطعه سازان دچار تاخیر شده و قطعه سازان نیز به دلیل کمبود نقدینگی با مشکل در تهیه مواد اولیه ودر نتیجه افت تولید مواجه شده اند که اگر دولت به داد این صنعت نرسد، به طور حتم عواقب خوبی در انتظار صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نخواهد بود.

    عضو انجمن قطعه سازان ایجاد موانع داخلی در برهه حساس کنونی را بسیار ناپسند دانست و اظهار کرد: صنعت ایران در سالهای گذشته علاوه بر وجود تحریم های دست و پا گیر غرب با موانع داخلی از جمله ضعف در ارائه تسهیلات در نظام بانکی، مشکلات مربوط به ثبت سفارش و الزام سازمان استاندارد در انجام تغییرات، آن هم در برهه ای که تهیه بسیاری از موارد درخواست شده با سختی انجام می شود، باعث نزدیک تر شدن اهداف بدخواهان نظام در اثر بخش جلوه دادن تحریم ها بوده و تداوم این مشکلات به ضرر صنعت تمام خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18377

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو