فونیکسریمکسبهتام

ورود خودروهای بسیار گران قیمت شگفتی ساز شد

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از صدور مجوزهای نهایی و فراهم شدن شرایط شماره گذاری خودروهای بسیار گران قیمت مازراتی در ایران آن هم در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بشدت ابراز شگفتی کرد.

ورود خودروهای بسیار گران قیمت شگفتی ساز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸:۰۵
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایرنا سردار اسکندر مومنی خواستار نظارت های جدی بر روند تولید خودروهای داخلی شد.

    وی افزود: سال گذشته شماری خودروی گران قیمت مازراتی از تولیدات شرکت خودروسازی فیات، وارد ایران شد اما اجازه شماره گذاری نداشت، تا اینکه امسال دستگاه های مربوطه سرانجام مجوزهای لازم را برای شماره گذاری این خودروها دریافت کردند.

    مومنی اضافه کرد: این درحالی است در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی صدور این مجوزها جای بسی شگفتی دارد. حال آن که متاسفانه برخی خودروسازان داخلی همچنان از نصب ترمز ای.بی.اس روی خودروها به بهانه هزینه بر بودن خودداری می کنند.

    وی گفت: در واقع صدور مجوز واردات و شماره گذاری خودروهای چند صد میلیون تومانی از یک سو قابل تامل است و از سوی دیگر کم توجهی به کیفیت تولیدات داخلی نیز تصمیمی دوگانه است که با واردات این قبیل خودروها منافات جدی دارد.

    سردار مومنی در ادامه با رد شایعه پلاک شدن خودروی بوگاتی چند میلیارد تومانی گفت: چنین خودرویی در ایران شماره گذاری نشده است و عکسی که از یک خودروی بوگاتی روی یک جرثقیل در برخی رسانه ها منتشر شد در واقع مربوط به یک شاهزاده عربی بود که شماره پلاکش در عکس با رایانه دستکاری شده بود.

    وی به ایرنا گفت: نکته قابل توجه این که پلیس راهنمایی و رانندگی فقط مسئول بررسی شرایط لازم برای شماره گذاری خودروها است. بررسی استاندارد محیط زیست، مجوز سازمان استاندارد، کیفیت و پرداخت تعرفه های لازم از جمله این شرایط است.

    براساس این گزارش، گران ترین خودروهای وارداتی مازراتی که مجوز ورود به کشور را گرفته اند به ترتیب خودرو گرن کابریو اسپورت مای ۱۲ به قیمت ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دلار، کواترو پورت اس پی.جی.تی.اس آوارد مای ۱۲به قیمت ۱۴۶ هزار و ۸۵۰ دلار و گرن کابریو مای ۱۲به قیمت ۱۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار است.

    شرکت مازراتی یکی از مدل های وابسته به بزرگترین خودروساز ایتالیا یعنی فیات است که واحد فروش خودروهای خود در ایران را در سال ۲۰۱۲ راه اندازی کرده است.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو