فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

نقدینگی دلیل کاهش شدید واردات و صادرات قطعات خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان دلایل کاهش میانگین ۵۰ درصدی واردات و صادرات قطعات خودرویی در دو ماه نخست امسال را اعلام کرد.

نقدینگی دلیل کاهش شدید واردات و صادرات قطعات خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: در حال حاضر صنایع تولیدکننده قطعات خودرویی به بحران شدید نقدینگی دچار شده اند. وی ادامه داد: در ماه های اخیر به دنبال مشکلات نقدینگی، قطعه سازان در تامین مواد اولیه مورد نیاز داخلی و خارجی دچار مشکل شده و به ناچار حجم تولید قطعات کاهش یافته که این موضوع از دلایل اصلی کاهش صادرات قطعه در این مدت است.
    نجفی منش با بیان این که برخی تحریم های خارجی نیز باعث حذف برخی از بازارهای صادراتی کشور درحوزه قطعه شده است، تصریح کرد: در سال جاری به موازات کاهش صادرات، شاهد کاهش واردات قطعات خودرویی نیز بوده ایم که دلیل این موضوع نیز کمبود نقدینگی واردکنندگان برای واردات قطعه بوده است.
    وی ادامه داد: در چند ماه اخیر وضعیت نقدینگی خودروسازان مطلوب نبوده و به همین دلیل نتوانسته اند مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند که این موضوع از دلایل اصلی شکل گیری بحران نقدینگی در صنعت قطعه است.
    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خاطرنشان کرد: صنعت قطعه کشور وارد بحران شده و بیشتر واحدها تعدیل نیرو را آغاز کرده اند؛ ضمن آن که حجم تولید و شیفت های کاری نیز کاهش یافته است، بنابراین امیدواریم کمک های وعده داده شده از سوی دولت در این زمینه به سرعت محقق شود، زیرا در غیر این صورت با زمینگیر شدن صنعت دیگر کاری از دست کسی بر نخواهد آمد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18016
    خودروهای گازسوز هم از لحاظ مصرف سوخت رتبه‌بندی شدند
    شش سال پیش در چنین روزی بر اساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده اعلام شد که استاندارد مصرف سوخت خودروهای گازسوز از نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد.
    بهمن ماه سال 90 استاندارد مصرف سوخت خودروهای گازسوز به تصویب کارگروه اصلی تدوین معیار مصرف سوخت خودروها متشکل از نمایندگان وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط زیست رسیده بود. تدوین و تصویب این استاندارد به دلیل عدم وجود هرگونه کنترل بر مصرف سوخت خودروهای دوگانه سوز صورت گرفت تا با تدوین این معیار، خودروهای دوگانه سوز نیز مانند خودروهای بنزین سوز از نظر مقدار مصرف سوخت بررسی و رده بندی شوند.
    معیار مصرف سوخت خودروهای گاز سوز دارای 7 شاخص است. خودروهایی که رتبه انرژی A یا B یا C را دریافت کنند، کم مصرف خواهند بود. خودروهای دارای رتبه انرژی D نیز از نظر مصرف سوخت در سطح متوسط قرار می گیرند. خودروهایی هم که در رتبه انرژی E ، F یا G قرار گیرند، پرمصرف محسوب شده و خودروهایی در خارج از رتبه G نیز از رده خارج محسوب شده و تولید آنها متوقف خواهد شد.با اجرایی شدن این استاندارد از ابتدای مهر 91، خودروهای دوگانه سوز تولیدی براساس این شاخص ها رده بندی شدند و حتی ممکن است تولید برخی خودروهای دوگانه سوزی که بر اساس شاخص ها از رده خارج محسوب می شوند، متوقف شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18015
    حذف تعرفه صفر درصد برای تاکسی های ون
    شش سال پیش در چنین روزی رییس کل سابق گمرک ایران در پی اظهارات مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور که خروج خودروهای ون تحت سفارش این اتحادیه از گمرک را خواستار شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.
    عباس معمارنژاد گفت: در حال حاضر هیچ خودرویی اعم از ون و مینی ون یا غیر ون نداریم که در گمرکات مانده باشد مگر آنکه خودرو در منطقه ویژه باشد که در آن صورت اسم آن این نیست که در گمرک مانده است.
    وی اظهار گمرکی را به عنوان راهکار خروج خودروهای مورد نظر پیشنهاد کرد و ادامه داد: کالایی که در منطقه ویژه اقتصادی باشد چون خارج از قلمروی گمرکی محسوب می شود امکان ورود به داخل ندارد مگر آنکه صاحب کالا آن را به گمرک اظهار کند که در این صورت گمرک وارد عمل شده و بررسی می کند که آیا کالا شرایط ورود دارد یا نه و چه قانونی را می توان در مورد آن اعمال کرد.
    معمارنژاد تصریح کرد: هر کالایی که وارد منطقه ویژه می شود ممکن است وارد شود یا نشود و چون منطقه ویژه خارج از قلمروی گمرکی است سازمان گمرک اطلاعی در خصوص آن ندارد اما به طور حتم اگر همان کالا بخواهد از منطقه ویژه بیرون بیاید در آن صورت سازمان گمرک اعمال نظارت خواهد کرد و مادامی که کالا در منطقه ویژه است از اختیار ما خارج است.
    به گفته وی، تعرفه واردات خودرو هم اکنون 90 درصد است و کمتر از این رقم حقوق گمرکی برای واردات خودرو وجود ندارد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18019

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو