فونیکسریمکسبهتام

تعرفه صفر درصد برای تاکسی های ون دیگر وجود ندارد

عصر خودرو : رییس کل گمرک ایران در پی اظهارات مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور که خروج خودروهای ون تحت سفارش این اتحادیه از گمرک را خواستار شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

تعرفه صفر درصد برای تاکسی های ون دیگر وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴:۳۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا عباس معمارنژاد گفت: در حال حاضر هیچ خودرویی اعم از ون و مینی ون یا غیر ون نداریم که در گمرکات مانده باشد مگر آنکه خودرو در منطقه ویژه باشد که در آن صورت اسمش این نیست که در گمرک مانده است.



    وی اظهار گمرکی را به عنوان راهکار خروج خودروهای مورد نظر پیشنهاد کرد و ادامه داد: کالایی که در منطقه ویژه اقتصادی باشد چون خارج از قلمروی گمرکی محسوب می شود امکان ورود به داخل ندارد مگر آنکه صاحب کالا آن را به گمرک اظهار کند که در این صورت گمرک وارد عمل شده و بررسی می کند که آیا کالا شرایط ورود دارد یا نه و چه قانونی را می توان در مورد آن اعمال کرد.



    معمارنژاد تصریح کرد: هر کالایی که وارد منطقه ویژه می شود ممکن است وارد شود یا نشود و چون منطقه ویژه خارج از قلمروی گمرکی است سازمان گمرک اطلاعی در خصوص آن ندارد اما به طور حتم اگر همان کالا بخواهد از منطقه ویژه بیرون بیاید در آن صورت سازمان گمرک اعمال نظارت خواهد کرد و مادامی که کالا در منطقه ویژه است از اختیار ما خارج است.



    رییس کل گمرک ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد خودروهای ون و مینی ونی که بر اساس مصوبه سال 86 دولت با تعرفه صفر درصد وارد شده اند امکان اعمال افزایش تعرفه وجود دارد یا خیر؟ گفت: تعرفه صفر درصد دیگر وجود ندارد چون قانون و مقررات به طور کلی عوض شده است بنابر این نمی توان به قانون چهار سال قبل استناد کرد؛ اگر در همان مقطع مصوبه دولت یعنی سال 86 اقدام می شد هیچ مشکلی نداشت.



    به گفته وی تعرفه واردات خودرو هم اکنون 90 درصد است و کمتر از این رقم حقوق گمرکی برای واردات خودرو وجود ندارد.



    به گزارش ایسنا، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی کشور پیشتر از عدم ترخیص خودروهای ون و مینی ون تحت سفارش این اتحادیه در گمرک خبر داده و پایبندی گمرک به تعرفه صفر درصد را بر اساس مصوبه سال 86 دولت خواستار شده بود.



    این اتحادیه بر اساس مصوبه سال 86 دولت که به موجب آن تعرفه واردات خودروهای جمعی بالای 5 نفر سرنشین، دوگانه سوز یا پایه گازسوز با پلاک عمومی صفر درصد اعلام شده بود اقدام به وارد کردن خودروهای ون و مینی ون برای اعضای خود کرد اما به دلیل تاخیر در صدور به موقع معرفی نامه شماره گذاری از سوی پلیس راهور در آن زمان، ترخیص خودروها با تاخیر همراه شد که در نهایت اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی کشور پس از گذشت یک سال به قصد خروج خودروهای مذکور اقدام کرد اما با اعلام تعرفه 33 درصد برای ترخیص خودروها مواجه شد.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو