فونیکسریمکسبهتام

اتومکانیکای دوبی ۲۰۱۸ (۳۳)

مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو تأکید کرد: نقش کمرنگ سازمان توسعه تجارت در سال حمایت از تولید داخل

عصر خودرو- هلدینگ تجارت فراسو متشکل از سه شرکت است که دروازه تجارت فراسو در سال ۲۰۱۱ به عنوان دفتر شرکت نمایشگاه های فرانکفورت در ایران آغاز به کار کرده و سه کشور ایران ، عراق و آذربایجات تحت کنترل این دفتر است. وظیفه دروازه تجارت فراسو جذب غرفه گذار و بازدیدکننده و ارائه خدمات برای تمام نمایشگاه های شرکت نمایشگاهی فرانکفورت است.

مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو تأکید کرد: نقش کمرنگ سازمان توسعه تجارت در سال حمایت از تولید داخل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هرمز مهبد، مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو در حاشیه نمایشگاه اتومکانیکای دوبی 2018 گفت: دروازه تجارت فراسو در ابتدا به عنوان نماینده شرکت نمایشگاهی فرانکفورت کار خود را آغاز کرد و با ارتقای سطح کار به دفتر این شرکت در ایران شد. شرکت نمایشگاهی فرانکفورت مجری و برگزارکننده نمایشگاه در فیلدهای مختلف از لوازم التحریر و لوازم آرایشی تا برق، الکترونیک، تأسیسات و البته صنعت خودرو، قطعات و سرویس های خودرویی است.
    او افزود: مجموعه نمایشگاه های مرتبط با صنعت قطعات خودرو، نمایشگاه اتومکانیکا است و نمایشگاه مادر آن در شهر فرانکفورت هر دو سال یکبار برگزار می شود. امسال در شهریور ماه شاهد برگزاری بیست و پنجمین دوره از آن خواهیم بود. از آنجایی که صنعت قطعه سازی صنعت رو به رشدی در دنیا است و با توجه به خودروهای متفاوت که در هر منطقه استفاده می شود بازار متفاوتی دارد، تیم اجرایی اتومکانیکا شعبه های این نمایشگاه را در سراسر دنیا در شهرهای مختلف برای تحت پوشش قراردادن بازارهای منطقه ای برپا می کند. بازار هدف اتومکانیکای دوبی هم کشورهای عرب زبان شمال آفریقا و حاشیه خلیج فارس است.
    مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو گفت: ما در آسیا اتومکانیکای شانگهای را داریم که از دوبی بزرگتر است ولی با توجه به تقسیم بندی های منطقه ای اتومکانیکا نمی توان گفت کدام یک موفق ترند. اتومکانیکای دوبی موفق ترین و معتبرترین نمایشگاه برای بازار عرب زبان است. محوریت تقسیم بندی های اتومکانیکا برمبنای مشترکات یک منطقه جغرافیایی است. به طور مثال اروپا سه نمایشگاه و آمریکا 4 اتومکانیکا دارد و این نشان از تقسیم بندی های فراقاره ای دارد.
    مهبد با رد فرضیه میزبانی ایران از اتومکانیکا گفت: در ایران زیرساخت های برگزاری یک نمایشگاه بین المللی وجود ندارد. به طور مثال ظرفیت هتل ها و حمل و نقل عمومی توان پذیرش این میزان بازدیدکننده را ندارد. علاوه براین وضعیت سالن های نمایشگاهی و مجوزهای برگزاری رویداد باعث می شود برندهای مطرح به دنبال برگزاری نمایشگاه در ایران نباشند.
    وی با بیان اینکه اتومکانیکای دوبی از نمایشگاه های محبوب برای تولیدکنندگان ایرانی قطعات خودرو است و به طور کلی شرکت هایی که تولیداتی در رابطه با بازار افترمارکت دارند همواره نگاهی به این نمایشگاه دارند، گفت: امسال با وجود مشکلات بسیار زیادی که وجود داشت استقبالی خوبی نیز از نمایشگاه شد و ما 336 مترمربع شامل 11 شرکت ایرانی که مستقیما یا با زیرگروه های خود در اتومکانیکا شرکت کردند، در این نمایشگاه داشتیم. در رابطه با آمار بازدیدکنندگان هنوز آمار نهایی بازدیدکنندگان اعلام نشده است ولی مدیر نمایشگاه، آقای بیلیکوزن از ثبت نام تعداد قابل قبولی از بازدیدکنندگان ایرانی داده است. ولی به طور خلاصه هر ساله بعد از امارات متحده عربی ایران جایگاه دوم بازدیدکنندگان را دارد.
    مهبد افزود: در سال جاری اتومکانیکای نیومکزیکو، بیرمنگهام، مسکو و فرانکفورت را در پیش رو داریم و فرانکفورت به عنوان معتبرترین نمایشگاه اتومکانیکا و مسکو  میزبان غرفه گذاران ایرانی خواهند بود.
    وی در پایان با با تشکر از تولیدکنندگان ایرانی گفت: اگر ایران اعتباری در صنعت قطعه سازی به دست آورده است مدیون حضور غرفه گذارانی است که بدون حمایت بخش دولتی و با هزینه های شخصی و با وجود مشکلات سیاسی و اقتصادی در نمایشگاه های مختلف شرکت کرده اند و پرچم ایران را بالا برده اند. زمانی که کشورهایی مثل سنگاپور و ترکیه با  پاویون های بسیار جذاب حضور داشته اند، به مرور کشوری مثل ترکیه در صنعت قطعه سازی دست نیافتنی خواهد شد و اگر ما بخواهیم با شرایط فعلی به این کشور برسیم صد سال زمان نیاز داریم. کشورهایی مثل سنگاپور و مالزی، کشورهایی که جایگاه قطعه سازی ایران را ندارند با حمایت های بخش دولتی توانسته اند با پاویون های خود در نمایشگاه ها حضور باشکوهی داشته اند. حتی کشوری مانند امارات که تولیدکننده نیست و فقط به فروش محصولات دیگر کشورها می پردازد نیز در اتومکانیکای شانگهای پاویون دارد و دولت این کشور به شرکته ای حاضر در نمایشگاه تا 70 درصد سوبسید داده است. سوالی که برای فعالان صنعت نمایشگاهی پیش می آید این است که در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری کرده اند و یکی از راه های حمایت از این تولیدات کمک به صادرات است، سازمان توسعه صادرات چه کمکی به تولیدکنندگان کرده است؟ بنده طی سال ها فعالیت در زمینه برگزاری نمایشگاه های مختلف حمایتی از تولیدکننده و غرفه گذار ایرانی در راستای توسعه صادرات ندیده ام. و متاسفانه با ادامه این روند روز به روز آمار غرفه گذاران ایرانی در نمایشگاه های بین المللی تقلیل می یابد و ما بازارهایی که می توانست بالقوه بازارهای صادراتی کشورمان باشد را به رقبای بین المللی خود باخته ایم و دورنمای خوبی را نمی بینیم. امیدوارم تولیدکنندگان ایرانی که با این همه زحمت حضور کشورمان را در بازارهای بین المللی حفظ کرده اند روزی نتیجه تلاش های خود را ببینند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو