فونیکسریمکسبهتام

سفیر هند در باکو:

مسابقات اتومبیلرانی در مسیر ایران، آذربایجان و روسیه برگزار می شود

عصر خودرو- سفیر هند در باکو، از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی در«دالان حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب » و مسیر ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه خبر داد.

مسابقات اتومبیلرانی در مسیر ایران، آذربایجان و روسیه برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سانژای رانا روز سه شنبه در یک نشست خبری در باکو، افزود: این مسابقات با هدف معرفی دالان حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب، از چهارم ماه می - 14 اردیبهشت - شروع می شود و رانندگان این مسابقه مسافت 10 هزار کیلومتری از جنوب ایران ، تا جمهوری آذربایجان و سپس روسیه را طی خواهند کرد .
    دالان حمل و نقل شمال – جنوب، هند را از طریق ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه به اروپای شمالی می پیوندد .
    وی با بیان اینکه، مسابقات اتومبیلرانی با 20 فروند اتومبیل متعلق به باشگاه ورزشی «کالینگا » هند برگزار می شود، افزود: این اتومبیل ها چند روز پیش از مسیر دریا از هند به بندرعباس منتقل شده است .
    سفیر هند گفت: ورزشکاران کشورهای هند ، ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه با این اتومبیل ها ، روز جمعه 4 ماه می - 14 اردیبهشت - برای رسیدن به شهر آستارای جمهوری آذربایجان بخش ایران دالان حمل و نقل شمال – جنوب را طی خواهند کرد .
    به گفته رانا ، حرکت این اتومبیل ها در خاک جمهوری آذربایجان ، پنجم ماه می - 15اردیبهشت - ی از شهر لنکران این کشور به مقصد شهر سنت پترزبورگ روسیه آغاز می شود .
    وی افزود: این اتومبیل ها در خاک ایران همچنین از بند چابهار که ایران و هند بطور مشترک توسعه می دهند ، تردد خواهد کرد .
    سفیر هند گفت: این مسابقات اتومبیلرانی فرصتی، برای آشنا شدن با تلاش ها و اقدامات کشورهای شرکت کننده در طرح اقتصادی توسعه دالان حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب است .
    رانا افزود: کوتاه تر ، سریع تر و با صرفه تر بودن مسیر دالان حمل و نقل شمال – جنوب در مقایسه با مسیر دریایی ثابت شده است .
    وی تصریح کرد : حمل و نقل محموله ها از بندر مومبای هند ، به بندر عباس ، بندر چابهار و بندر باکو و از آنجا به روسیه نسبت به مسیر دریایی موجود ارزانتر و 40 درصد کوتاه تر خواهد بود .
    سفیر هند خاطر نشان کرد : توسعه زیر ساخت های دالان حمل و نقل شمال – جنوب نه تنها برای کشورهای شرکت کننده در این طرح بلکه برای کل منطقه از نظر افزایش ظرفیت های کسب و کار و ایجاد فرصت های جدید بازرگانی و سرمایه گذاری از اهمیتی خاص برخور دار است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط