فونیکسریمکسبهتام

کاهش هزینه های کرونایی

​خروج آئودی از مسابقات تورینگ آلمان

عصر خودرو- آئودی از «مسابقات خودروی آلمان» در پایان فصل خداحافظی می کند و تمام تمرکز خود را روی مسابقات فرمولای-ایی [فرمولای برقی] قرار می دهد.

​خروج آئودی از مسابقات تورینگ آلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، با پایان مسابقات خودروی تورینگ آلمان موسوم به DTM، آئودی هم به مشارکت در این مسابقه پایان داده و تمام فعالیت های ورزشی خودرویی خود را روی مسابقات خودروهای تمام-برقی «فرمولا-ایی» Formula E قرار خواهد داد.

    گروه خودروسازی فولکس واگن که صاحب برند ممتاز [پرمیوم] آئودی است، در بیانیه ای از این تصمیم خبر داد و دلیل آن را چالش های ناشی از عالم گیر شدن ویروس کرونا عنوان کرده است.

    آئودی از سال 2014 وارد مسابقات فرمولا-ایی شده، اما در مسابقات خودرویی تورینگ آلمان، حداقل 20 سال است که حاضر و فعال است.

    مارکوس دوئسمان، رئیس هیئت مدیره آئودی می گوید فرمولا-ایی «پلتفرم بسیار جذابی» برای برند است که مولد 40 درصد فروش خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ با پریز [پلاگین] تا سال 2025 خواهد بود.

    تصمیم آئودی برای خروج از «مسابقات تورینگ آلمان»، که به دلیل شیوع و انتشار ویروس کرونا در  حال حاضر متوقف است، باعث می شود تنها برند معتبر حاضر در این مسابقات، ب ام و باشد که همین عامل آینده این مسابقات را دچار هاله ای از ابهام کرده است.

    مرسدس بنز هم اکنون در مسابقات فرمولا-ایی به رقابت می پردازد و سال 2018 از مسابقات تورینگ آلمان DTM خارج شد. آستون مارتین هم سال 2019 دیگر در این مسابقات حاضر نشد.

    گرهارد برگر، رئیس مسابقات تورینگ آلمان هم گفته است که آینده به واکنش و رفتار حامیان و شرکا بستگی دارد.

    ماهیت این تصمیم، که خیلی سریع و بدون پیش زمینه اعلام شده، هم بانیان و حامیان و برگزار کنندگان این مسابقات تورینگ آلمان را در موقعیت چالشی قرار داده هم تیم هایی مثل ب ام و، تحت الشعاع این تصمیم قرار گرفته اند.

    دست اندرکاران برگزاری این مسابقات می گویند با توجه به عالم گیر شدن کاوید-19، انتظار آنها از شرکت کنندگان مسابقه این بود که با سعه صدر و شکیبایی بیشتری تصمیم می گرفتند.

    سری W از این مسابقات، به حضور تیم های بانوان اختصاص دارد که تمام اعضای آن را بانوان تشکیل می دهند و از سال 2019 شکل گرفته بود و بر اساس برنامه ریزی قرار است که دوباره در سال 2020 هم برگزار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو