فونیکسریمکسبهتام

پویش سه شنبه های بدون خودرو در مسیر تالابی انزلی اجرا شد

عصر خودرو- پس از توقف چند ماهه پویش فرهنگی سه شنبه های بدون خودرو در بندرانزلی، با همت فعالان انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی و با رکاب زدن در محدوده تالاب بین المللی انزلی با هدف رساندن پیام لزوم احیاء و نجات این میراث ملی ، بار دیگر این پویش فرهنگی آغاز به کار کرد.

پویش سه شنبه های بدون خودرو در مسیر تالابی انزلی اجرا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مسئول کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی ظهر سه شنبه اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر ساحلی انزلی و با هدف ایجاد حساسیت بیشتر بر لزوم احیای تالاب بین المللی انزلی بود.
    محمدامین معصومی افزود: امروز 15 تن از فعالان محیط زیست انجمن طرفداران توسعه انزلی در قالب تیم پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو، بوسیله دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل پاک مسیر منطقه تالابی پیل علی باغ تا چراغ پشتان را رکاب زدند.
    وی یادآور شد : باتوجه به اینکه احیای تالاب بین المللی انزلی به عنوان مهمترین دغدغه شهروندان بندرانزلی است، ضرورت ترویج فرهنگ حفظ و احیای این میراث بین المللی و موهبت الهی بیش از پیش وجود دارد و در تلاشیم با ادامه این حرکت به همگان نشان دهیم که با دست خود چه بلایی بر سر تالاب انزلی آورده ایم .
    معصومی با اظهار تشکر از مسئولان پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو به جهت حمایت از این حرکت تاکید کرد: در نظر داریم با حمایت های همه جانبه همه دوست داران محیط زیست و تمامی ورزشکاران و دوچرخه سواران، احیای تالاب انزلی را به یک مطالبه ملی تبدیل کنیم.
    وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی حتی در شهرهای صنعتی بزرگ جهان از سوی جوامع مدیریت شهری برای ترغیب شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پاک خاطرنشان کرد: بندرانزلی از جمله شهرهای توریستی و گردشگرپذیر است که می توان با پیاده روی و استفاده از دوچرخه به گشت و گذار در تمامی سطح شهر پرداخت و از مکان های تاریخی و طبیعت زیبای آن با تنوع زیست محیطی لذت برد.
    معصومی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری برای گام برداشتن در مسیر اقتصاد پایدار گفت: می توان با الگو برداری از این گونه برنامه ها و راه اندازی تورهای گردشگری دوچرخه سواری، علاوه بر ایجاد حساسیت و توجه بیشتر به حفظ محیط زیست ، در مسیر توسعه برای شهر انزلی گام برداشت.
    وی به توقف پویش فرهنگی سه شنبه های بدون خودرو در بندرانزلی از مهرماه سال گذشته تا کنون اشاره و اظهار کرد: با مکاتبات انجام شده از طریق مراجع قانونی ذیربط، مشکلات رفع و پویش سه شنبه های بدون خودرو بار دیگر فعالیت خود را در این شهر ساحلی آغاز کرد.
    به گزارش خبرنگار ایرنا ، سه شنبه های بدون خودرو به عنوان یک کار فرهنگی و در راستای نهادینه کردن فرهنگ یک روز بدون خودرو در کشور برگزار می شود که با توجه به استقبال روز افزون مردم از این پویش و با افزایش تعداد دوچرخه سواران مشتاق به این کار فرهنگی، می توان استفاده عمومی مردم و حتی کارکنان اداره ها از دوچرخه به جای خودرو در روزهای سه شنبه را در آینده متصور بود.
    اولویت نخست این پویش ، تشویق شهروندان به پیاده روی و فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی بوده و عدم استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از مهمترین رویکردهای این برنامه است.
    این پویش نمونه کارآمدی از فرهنگ سازی و آغاز یک حرکت خودجوش و موثر مردمی برای رسیدن به هدفی معین بدون چشم دوختن به دستان دولت است که می تواند سرمشقی برای آغاز حرکت های خودجوش مردمی دیگر در زمینه هایی همچون مدیریت مصرف آب، مدیریت پسماند، زباله و سایر موارد باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط