فونیکسریمکسبهتام

خیابان های کم عرض جوابگو نیست

ترافیک ایلام هر سال بدتر از پارسال

عصر خودرو- ترافیک در شهر ایلام هر سال به نسبت به سال های گذشته بدتر می شود، این در حالی است که مرکز اصلی شهر دارای خیابان های کم عرض بوده و جوابگوی حجم بالای تردد خودروها نیست.

ترافیک ایلام هر سال بدتر از پارسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، ترافیک سنگین یکی از مهمترین مشکلات شهر ایلام است به گونه ای که اگر ظهر و یا عصرها به خیابان های شهر ایلام سر بزنید با ترافیک سنگین روبه رو می شوید.
    حرکت بسیار کند خودروهای شخصی به گونه ای است که برای رسیدن به یک مسیر کوتاه باید وقت زیادی صرف شود و این در حالی است که روزبه روز تعداد خودروها افزایش پیدا می کند.

    ترافیک شهر ایلام در ساعات خاصی از جمله ساعات تعطیل شدن مدارس که سرویس ایاب و ذهاب مدارس در چهار راه ها و یا نقاط خاصی جهت تعطیلی مدارس پارک می کنند، بسیار شلوغ و در این ساعات ترافیک اوج بالایی دارد.

    همچنین در نقاط داخل سطح شهر وجود نمایشگاه های اتومبیل و پارک خودروها نیز عاملی دیگر برای ایجاد ترافیک در سطح شهر ایلام است.

    به گونه ای که می توان گفت وضعیت ترافیک در سطح شهر ایلام وضعیت مطلوبیندارد و البته با بررسی دلایل آن می توان فهمید که فرهنگ سازی دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است.

    با وجود این که سعی شده است که از  وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود و از خودروهای شخصی کمتر استفاده شود، اما بسیاری از شهروندان هنوز به خودروهای شخصی خود متکی بوده و تک سرنشینی خود باعث ترافیک در سطح شهر  است.

    نبود پارکینگ مناسب و عرض کم خیابان ها در هسته مرکزی شهر

    سرهنگ محسن ناصری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروزه تصادفات و ترافیک به عنوان یک معضل بزرگ به شمار می آید، در مرکز شهر ایلام که از یک بافت بسیار قدیمی برخوردار بوده ترافیک وجود دارد.

    وی افزود: هسته مرکزی شهر ایلام از جمله خیابان های سعدی جنوبی و شمالی، خیابان تختی، فردوسی با عرض بسیار کمی که دارند جوابگوی امروز خودروها نیست، دومین عاملی که امروزه در بحث ترافیک هسته مرکزی شهر با آن گریبانگیر هستیم این است که تمامی مراکز جاذبه سفر در هسته مرکزی استان قرار دارند به عنوان مثال خیابان سعدی جنوبی شاید 500 متر نباشد ولی بالغ بر 360 مراکز خدمات درمانی در این خیابان وجود دارد.

    ناصری تصریح کرد: از همه مهم تر نبود پارکینگ مناسب در هسته مرکزی شهر به خصوص خیابان سعدی جنوبی باعث ایجاد ترافیک بسیار زیادی شده و طبق آمار دریافتی بالغ بر 70 درصد مراجعه کنندگان به مراکز خدمات درمانی افراد شهرستانی هستند که از خودروی شخصی خود استفاده می کنند و در این زمینه پارکینگ برای پارک خودرو وجود ندارد که خودرو خود را پارک کنند.

    نصب دوربین ثبت تخلفات در شهر ایلام

    وی گفت: معمولا هدف آنان این است که در هسته مرکزی جایی که برای خدمات درمانی مراجعه کردند خودروی خود را پارک کنند که این خود یکی از معضلات ترافیک استان است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه اضافه کرد: از اقدامات خوبی از طریق شهردار و اعضای شورای استان صورت گرفته نصب دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر ایلام است که در حال بستن قراداد نصب این دوربین ها در سطح شهر هستیم.

    وی افزود: همچنین از طریق همکاران در شهرداری و شورای شهر دوربین سیار که همان خودروی ثبت تخلفات رانندگی را آماده اجرا کردیم که طی چند روز آینده به استان خواهد آمد.

    توسعه زیرساخت های شهری در ایلام

    طالب صادقیان شهردار ایلام هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه های متعددی برای کم کردن ترافیک در سطح شهر ایلام در نظر گرفته خواهد شد که یک سری از این برنامه ها به صورت سازه ای در قالب توسعه زیرساخت های ترافیک شهری هستند

    وی افزود: همچنین دو طرح در دست بررسی و اقدام است از جمله طرح تقاطع رسالت از سمت خیابان آیت الله حیدری به سمت شاد آباد که به صورت زیرگذر ایجاد خواهد شد و طرح دیگر بحث زیرگذر میدان کشوری است که از سمت بلوار مدرس به سمت بلوار آزادی اجرایی می شود. 

    وی تصریح کرد: پروژه کشوری نیز متعاقبا بعد از این که مصوبه شورای ترافیک به پیمانکار واگذار کنیم که فعالیت اجرایی آن را بتوان شروع کرد.

    تمرکز زدایی خدمات مختلف از مرکز شهر

    صادقیان با اشاره به برنامه های در دست اجرا برای تمرکز زدایی در نقطه مرکزی شهر ایلام اضافه کرد: جهت تمرکز زدایی استارت این موضوع زده شده، اولویت اول کسبه هایی هستند که در مجموعه مرکزی شهر به خصوص در پارکینگ شهرداری تجمع و مشغول فعالیت هستند و نیز کسبه هایی که در میادین قرار گرفته اند.

    وی گفت: چهره و سیمای شهر تحت شعاع این موضوع قرار گرفته، در این زمینه برنامه ای مدنظر قرار گرفته که این افراد را بتوان انتقال داد، در قسمت پیرامونی شهر  44 هزار متر زمین با 195 غرفه طراحی شده و هم اکنون آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

    شهردار ایلام افزود: تا پایان سال این غرفه ها را ایجاد می کنیم و بعد از فراهم ساختن زیرساخت آن برای دعوت از کسبه ها و انتقال آنها به این محیط اقدام خواهد شد که باعث کاهش معضل ترافیک در این زمینه شود.

    صادقیان ادامه داد: همچنین در اولویت بعدی به سراغ بحث انتقال نمایشگاه های اتومبیل که باز هم نقاطی در پیرامون شهر در این راستا شناسایی شده رفته ایم. هم اکنون در حال رایزنی با سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم که بتوان در این راستا زمین هایی که مدنظر است را در اختیار سرمایه گذار بگذاریم و به صورت مجتمع ایجاد شود. بعد از ایجاد مجتمع ها نسبت به دعوت و جابجایی و انتقال نمایشگاه های فروش خودرو اقدام می کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط