فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل گروه صنعت خودروی آذربایجان‌ خبر داد

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو در تبریز

عصر خودرو- مدیر عامل گروه صنعت خودرو آذربایجان‌ از برنامه ریزی برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده خبر داد.

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو در تبریز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ناصر نقدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه صنعت خودرو آذربایجان‌ با گروه خودروسازی چینی، قرارداد سرمایه گذاری مشترک منعقد کرده و اکنون به مرحله تولید خودرو که نخستین محصول آن خودروی ام جی 360 می‌باشد، رسیده است.

    وی ادامه داد: براساس قرار داد منعقد شده، مقرر شده تا در سال اول آغاز خط تولید، 10 هزار خودرو تولید شود؛ خوشبختانه از این تعداد تاکنون چهار هزار و 668 دستگاه ثبت سفارش شده و در سال آینده سایر محصولات نیز  به سبد تولید این خودرو اضافه خواهد شد.

    وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از قطعه سازان و خودرو سازان گفت: اخیرا دستورالعملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است که هر برند خارجی می تواند با یک شرکت داخلی همکاری کند و سایر استان ها درخواست کردند تا خط تولید این خودرو نیز در سایر استان ها فعال شود اما از آنجایی که این برند مختص آذربایجان است، باید حمایت های لازم از سوی مسئولان انجام شود تا این برند در استان ماندگار باشد.

    به دنبال تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور هستیم

    استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: تبریز زمینه و سابقه خوبی درصنعت قطعه سازی دارد، از این رو به دنبال تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور هستیم.

    مجید خدابخش در بازدید از  واحد های قطعه سازی در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه قطعه ساز و خودرو ساز های موفقی در آذربایجان‌ شرقی وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تشکیل انجمن کنسرسیوم خودروسازی در استان موافقت کرده است که در صورت تحقق این امر، شاهد اشتغال بسیاری را جوانان خواهیم بود.

    وی با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل استان، ادامه داد: حمل و نقل یکی از محور های توسعه و زیر بنای استان است، از این رو باید نوسازی ناوگان حمل و نقل در اولویت قرار گیرد.

    وی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از ناوگان فرسوده در استان، بیان کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی در راستای نوسازی از ظرفیت مناسبی برخوردار است، ما نیز باید رفع مشکلات بانکی، بیمه و  مالیات را در اولویت قرار داده و حمایت های لازم از خودروسازان انجام شود.

    بازدید خدابخش از واحد های تولیدی، صنعتی و یک پروژه خدماتی

    استاندار آذربایجان شرقی از چهار واحد تولیدی و صنعتی و یک پروژه خدماتی و تفریحی در حال ساخت در شهرستان‌های بستان آباد و آذرشهر بازدید کرد.

    مجید خدابخش در راستای حمایت از تولید و اشتغال با حضور در شهرستان های آذرشهر و بستان آباد از واحد های تولیدی گروه صنعت خودروی آذربایجان‌، شرکت آذر هایتکس، شرکت لوکس ایران و پروژه در حال ساخت مجتمع تجاری و تفریحی هلیا بازدید کرد.

    در کارخانه  گروه صنعت خودرو آذربایجان‌ 450 نفر در خط تولید آن مشغول به کار هستند.

    همچنین شرکت آذر هایتکس در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع احداث شده  و ظرفیت تولید آن سالانه دو هزار دستگاه کامیون، انواع کشنده و کمپرسی است و مقرر شده این ظرفیت تا سال آینده به چهار هزار و 500 دستگاه در سال برسد.

    پروژه در حال ساخت مجتمع خدماتی، تجاری و  تفریحی هلیا در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع احداث شده و شامل پارک آبی، رستوران، هتل، پارکینگ، سالن همایش و مجموعه تجاری و تفریحی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو