فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

هیوندای نکسو ۲۰۱۹؛ کراس‌اوور هیدروژنی هیوندای

عصر خودرو- هیوندای با Nexo که جایگزین توسان هیدروژنی می شود، بالاخره یک محصول سلول سوختی هیدروژنی با پلتفرمی اختصاصی معرفی می کند.

هیوندای نکسو ۲۰۱۹؛ کراس‌اوور هیدروژنی هیوندای
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، از نظر ابعاد، Nexo نزدیک به کیا نیرو بوده و کمی بزرگتر از توسان سلول‌سوختی است. اما تفاوت محسوس تر، در بخش طراحی قابل مشاهده است، جایی که تقریبا هیچ عنصر بصری نزدیک به ساخته های فعلی هیوندای در Nexo نمی‌بینیم و هرآنچه که در فرم دادن به پیکره بکار رفته، آوانگارد است و متناسب با مهندسی نوگرایانه مجموعه محرکه این خودرو.

پیشرانه Nexo از نوع سلول سوختی هیدروژنی است که از یک موتور الکتریکی 161 اسب‌بخاری با 395 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه تشکیل یافته و شتاب صفر تا صد 9.2 ثانیه به خودرو می‌دهد. منبع تغذیه این موتور الکتریکی، پکیج 40 کیلووات‌ساعت باتری های لیتیم-یون است که برخلاف توسان سلول‌سوختی، در کف قسمت بار جانمایی شده و خود از سلول سوختی 95 کیلووات با سه مخزن هیدروژن 52 لیتری تغذیه می‌کند. با این پیکربندی، و با هر بار سوخت‌گیری کامل که تنها 5 دقیقه زمان می‌برد، Nexo مسافتی بالغ بر 563 کیلومتر را می‌پیماید.

هیوندای هنوز قیمت Nexo را اعلام نکرده اما می‌دانیم که تجهیزاتی از جمله سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 12.3 اینچ و کنترلگر گرد روی کنسول میانی، سیستم پارک اتوماتیک با کنترل از راه دور، هشدار نقاط کور با قابلیت نمایش هشدار ها بر روی نمایشگر روی داشبورد و سانروف پانورامیک در آن عرضه خواهد شد.

 

ترجمه: مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم