فونیکسریمکسبهتام

چهره و هویت تازه پرفروش‌ترین خودرو چینی بازار ایران

تزریق قدرت و زیبایی به کراس اوور محبوب کرمان موتور

عصر خودرو- شرکت کرمان موتور با آغاز عرضه مدل S۵ در سال ۱۳۹۳ تحولی در بازار خودرو با یک گزینه پرطرفدار چینی آغاز کرد.

تزریق قدرت و زیبایی به کراس اوور محبوب کرمان موتور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  S5 با مدل دستی به سرعت به یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار تبدیل شد و با عرضه مدل اتوماتیک آن در سال 1394، کرمان موتور با این خودرو امار فروشی را به ثبت رساند که آن را عملا به پرفروش ترین خودرو چینی بازار ایران بدل کرد. پس از تولید حدود 104هزار دستگاه از این خودرو که آن را به پرتیراژ ترین خودرو چینی بازار ایران بدل می کند، کراس اوور KMC X5 به عنوان میراث‌دار این خودرو از سوی کرمان موتور آماده ورود به خیابان ها شده است. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی، امکانات و تجهیزات ایمنی این کراس اوور جدید در کنار تفاوت هایش نسبت به جک S5 خواهیم داشت.

     

    جک JS5 ، Sehol X6 و یا KMC X5 کراس اوور 4.5 متری جدید کرمان موتور است که برای اولین بار در سال 2022 همزمان با بازار چین و جهان در ایران نیز معرفی شد. این خودرو را در حقیقت می توان نسخه ارتقاء یافته و بهبود یافته جک S5 دانست که از نظر طراحی ظاهری و داخل کابین در کنار تجهیزات رفاهی و ایمنی تفاوت های قابل توجهی با S5 داشته است.

    از مهمترین تغییرات و تفاوت های این خودرو با جک S5 می توان به سانروف پانورامیک، اتوهلد، خروجی هوای ردیف دوم، نمایشگر مرکزی 12.8 اینچی، اضافه شدن دوربین 360درجه، دو خروجی برق 5 ولت برای سرنشینان عقب، اهرم تعویض دنده الکتریکی Shift by Wire، کول‌باکس و نورپردازی داخل بلندگوی جلو اشاره کرد.

     

    کشش بهتر از S5

    پیشرانه 1.5 لیتری توربو KMC X5 در مقایسه با S5 تغییرات قابل توجهی حداقل روی کاغذ داشته است. حداکثر توان این پیشرانه تنها یک اسب بخار افزایش پیدا کرده و به 172 اسب بخار رسیده است اما در عوض حداکثر گشتاور آن از 255 نیوتون متر به 280 نیوتون متر افزایش پیدا کرده و این گشتاور از دور 1800 تا 3500 در دسترس است. این در حالی است که حداکثر گشتاورش در جک S5 از دور موتور 1500 تا 4500 در مدار باقی می ماند و هر چند عدد کمتری بود اما ماندگاری طولانی تری در نمودار گشتاوری این خودرو داشت.سیستم تعلیق KMC X5 همانند S5 در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی است. همچنین در نمای جانبی سایز رینگ ها همانند S5 روی 18 اینچ باقی مانده اما در مقابل طراحی رینگ ها از نوع ساده به مدل جدید دو رنگ تغییر پیدا کرده است. طول X5 به دلیل تغییرات در طراحی ظاهری 3 سانتیمتر افزایش پیدا کرده و فاصله بین دو محور که نشان از تغییرات جزئی پلتفرمی این خودرو نسبت به S5 دارد نیز 1.5 سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. همچنین وزن X5 نسبت به S5 حدود 50 کیلوگرم بیشتر شده که مهمترین دلیل آن را می توان نصب تجهیزات و آپشن های جدید روی این خودرو دانست. گیربکس این خودرو نیز مانند S5 از نوع 6 سرعته دو کلاچه تر است که از نخستین گیربکس های دوکلاچه تر در بازار ایران به حساب می آید.

    امکانات رفاهی و ایمنی

    KMC X5 به امکانات متعددی مجهز شده که از آن جمله می توان به   صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم پخش MP5 با نمایشگر 12.8 اینچی، خروجی برق ردیف جلو 12 ولت + 5 ولت، 10 بلندگو + ساب‌ووفر، گرمکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر در 4 جهت، کنسول میانی مجهز به سرد کن، صندلی راننده مجهز به سیستم Easy Access، سیستم فشار باد تایرها TPMS، اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمه ای، حافظه آینه های جانبی (متصل به صندلی ها)، پشت آمپر دیجیتال 7 اینچی، سانروف پانارومیک به همراه پرده برقی، تنطیم تهویه مطبوع الکتریکی بصورت لمسی و ... اشاره کرد. این خودرو همچنین در بخش تجهیزات ایمنی ضمن بهره گیری از 4 کیسه هوای جلو و جانبی به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز شده است.

     

    نخستین سری عرضه این خودرو در سال 1402 با قیمت 1.329 میلیارد تومان صورت گرفته است. KMC X5 ضمن بهره گیر یاز طراحی جذاب و متفاوت از گذشته، قدرت و امکانات بیشتری از S5 را ارائه می کند و در زمره با ارزش ترین گزینه ها در بازار خودرو ایران در این بازه قیمتی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط