فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۸۸»

شهردار تهران: تشکیل کمیته کلانشهرها برای مدیریت بحران و آلودگی هوا

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره درخواست وقت ویژه برای ارائه مشکلات و معضلات کلانشهرها تنظیم و ارسال خواهد شد.

شهردار تهران: تشکیل کمیته کلانشهرها برای مدیریت بحران و آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمدعلی نجفی در نشست شهرداران کلانشهرها که با حضور شهرداران شهرستان‌های شیراز، تبریز، اهواز، کرج، اصفهان، قم، قزوین و مشهد برگزار شد، نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته شده و اشاراتی داشته‌ایم به موضوعات مختلف تا وقت ویژه‌ای برای شهرداران کلان‌شهرها ایجاد کنند.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه آلودگی هوا مطالبه همه کلان‌شهرها است، بنابراین کمیته خاص کلان‌شهرها برای آلودگی هوا تشکیل شده است و ممکن است در این کمیته خاص بتوانیم از تجربیات مابقی شهرها نیز استفاده کنیم.

    نجفی بیان داشت: موضوع بعدی کلان‌شهرها مدیریت بحران و زلزله است که تصمیم گرفته شد کمیته‌ای با حضور اعضای کلانشهرها در این خصوص برگزار شود.

    شهردار تهران افزود: در راستای ایجاد شهر هوشمند اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و ستاد و دبیرخانه‌ای برای شهر هوشمند ایجاد شده است که هفته پیش نیز همایش علمی در این خصوص برگزار شد و کارگروه مشترکی برای انتقال تجربیات مشترک در این خصوص تشکیل می‌شود.

    وی گفت: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در کلان‌شهرها نسبت به گذشته بیشتر شده است، لذا کارگروهی نیز در این خصوص تشکیل می‌شود تا بتوانیم موارد را مشورت کنیم و با مشورت‌های بیشتر نسبت به حل معضلات کلان‌شهرها اقدام کنیم.

    وی در دومین جلسه شهرداران کلان‌شهرها اظهار داشت: در جلسه امروز همفکری و تعامل با نمایندگان مجلس مطرح شد و در لایحه‌ای که دولت به مجلس در خصوص مدیریت شهری اشاره کرده است، نکات مثبتی آمده بود ولی کافی نیست و نمی‌تواند رافع مشکلات مدیریت شهری باشد.

    وی ادامه داد: بعضی نکات منفی در رابطه با کلان‌شهرها وجود دارد و با توجه به مشکلات کلان‌شهرها، تغییرات لازم باید اعمال شود.

    نجفی با اشاره به اینکه عملکرد بانک شهر در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، گفت: سهامداران این بانک تأکید کردند فعالیت بانک شهر مورد حمایت همه سهامداران قرار خواهد گرفت و از مردم کلان‌شهرها می‌خواهیم که استقبال بیشتری از بانک شهر داشته باشند.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه سازوکار لازم را برای تعیین هیأت‌مدیره بعدی بانک شهر تعیین کرده‌ایم، گفت: کارگروهی در این خصوص تشکیل شده است و مدل تعیین هیأت‌مدیره بانک شهر را تصویب می‌کنیم.

    وی اضافه کرد: بانک شهر باید 7 عضو هیأت‌مدیره داشته باشد که در حال حاضر 4 عضو هیأت‌مدیره دارد.

    نجفی درباره درآمدهای پایدار شهری در حال بررسی است، گفت: این موضوع ماه‌هاست در حال بررسی است و نظرات خوبی نیز از سوی شهرداران مختلف ارائه شده، لذا از نمایندگان درخواست می‌کنیم در تصویب این رأی نظر کمیسیون‌های شهری در ارتباط با این طرح را مورد توجه قرار دهند.

    شهردار تهران افزود: هر مسئله و مشکلی در کشور وجود داشته باشد، مدیریت شهری باید در مرحله اول قرار بگیرد، لذا حل مشکلات نظام از حل مشکلات مدیریتی شهری می‌گذرد و از دولت تقاضا داریم همین نگاه مثبت را به شهرداری‌ها داشت باشد.

    وی به بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت:‌در حال حاضر بافت‌های فرسوده معضل تمامی کلانشهرهای کشور است و اگر زلزله‌ای اتفاق بیفتد در بافت‌های فرسوده خسارات جانی و مالی زیادی برجای خواهد گذاشت، لذا از دولت درخواست می‌کنیم کمک کند که نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند و ما نیز در این راستا در کنار دولت خواهیم بود.

    نجفی اضافه کرد: نمایندگان مجلس تا قبل از تصویب لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق جلسه‌ای با شهرداران کلان‌شهرها داشته باشند و در هفته‌های آینده جلسه‌ای با نمایندگان مجلس خواهیم داشت.

    شهردار تهران درباره زلزله در تهران اظهار داشت: این‌طور نیست که با یک زلزله 90 درصد تهران تخریب شود، چراکه یک زلزله ریشتر و قدرت آن متفاوت است و خیلی از ساختمان‌هایی که در تهران ساخته شده است مقاومت‌های خوبی دارند.

    وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه نیز ساختمان‌هایی که در سرپل ذهاب مقاوم ساخته شده بودند، پایدار بودند و تنها خسارات جزئی دیده بودند.

    نجفی ادامه داد: بعضی از اظهارنظرها درباره زلزله جنبه‌های غیرعلمی دارد و با این اقدام دل مردم را خالی می‌کنند.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از گسل‌های خاص تهران فعال نشده است، گفت: اجازه بدهید مردم زندگی‌شان را بکنند. شما اگر بخواهید یک سفر از تهران به اصفهان بروید، ممکن است در راه با مشکلاتی مواجه شودی و حوادث طبیعی هیچ وقت خبر نمی‌کند، ولی ما آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث باید کسب کنیم.

    وی در ادامه بیان داشت ما معتقدیم که امکانات ملی به‌نحو عادلانه توزیع نشده است و امیدواریم از سال 97 یک مبنایی گذاشته شود که منابع ملی عادلانه توزیع شود.

    نجفی افزود: آنچه در قانون بودجه آمده است، از سوی سازمان برنامه و بودجه موفق نشده است.

    شهردار تهران بیان داشت: در حال حاضر در ماه دهم سال قرار داریم ولی هیچ‌گونه پرداختی در زمینه یارانه بلیت مترو و اتوبوس از سوی دولت به شهرداری پرداخت نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو