فونیکسریمکسبهتام

آلوگی هوا«۲۴۱۴»

خودروهای هیبریدی باید جایگزین خودروهای فرسوده شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران گفت: آلودگی هوا ناشی از وجود خودروهای آلوده زاست که باید با خودروهای کم مصرف و هیبریدی جایگزین شود.

خودروهای هیبریدی باید جایگزین خودروهای فرسوده شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران ضمن ابراز تاسف از بی توجهی مسئولان به سلامت مردم گفت: سالهاست که خودروهای فرسوده و خارج از رده در کشور رفت و آمد می‌کنند که مصرف بالایی دارند.
    وی ادامه داد: قرار بود مانع از تردد خودروهای فرسوده شوند تا خودروهای کم مصرف ایده آل جایگزین شوند اما با کمال تاسف هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.

    کوسه غراوی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای حل مشکلات بیان کرد: اگرچه برای حل مشکلات نیازمند برنامه ریزی هستیم اما مهمتر از این موضوع، اجرای برنامه هاست که متاسفانه کوهی از برنامه های اجرا نشده وجود دارد.

    نماینده مینودشت با بیان اینکه زمان خداحافظی با خودروهای بنزینی فرارسیده است، اظهار کرد: باید خودروهای هیبریدی را جایگزین کنیم تا از مصرف بنزین فاصله بگیریم که با کمال تعجب چنین همتی را در کشور شاهد نیستیم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو و اظهارات معاون وزیر صنعت مبنی بر اینکه باید این سایت برای خودروهای هیبریدی باز باشد، گفت: این یکی از بهترین اظهار نظرها در شرایط آلودگی هواست اما متاسفانه این همت از سوی وزیر صنعت و دولت مشاهده نمی شود.

    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه نگرانی از آلودگی هوا جدی است، تصریح کرد: آمارها بیانگر آن است که در سال جاری بیش از دو سوم روزهای سال را در آلودگی بوده‌ایم، آیا این آمار زنگ خطر را برای آقایان به صدا در نیاورده است. چرا نباید خودروهای هیبریدی را جایگزین خودروهای بنزینی پر مصرف کنیم؟

    وی با ابراز تاسف از اینکه خودروهای تولید داخل نیز مصرف بنزین بالایی دارند اظهار کرد: اگر آقایان به جایگزین کردن این خودروها دل خوش کرده اند، تنها اتفاقی که می افتد، اتاق خودروها جدید می شود و متاسفانه میزان آلود کردن این خودروها به قوت خود همچنان باقی است.

    عضو کمیسیون عمران از وزارت صنعت خواست به فکر جایگزین کردن خودروهای بنزینی با هیبریدی شود و گفت: اولین گام حذف خودروهای بنزینی از سیستم حمل و نقل عمومی است اما سوال اینجاست که رانندگان تاکسی توان مالی دارند که بتوانند خودروهای گران قیمت هیبریدی را خریداری کنند.

    نماینده مینودشت خواستار تعریف سیستمی شد که بتواند اعتبارات لازم را در اختیار بخش حمل و نقل عمومی قرار دهد و افزود: به راستی برای رانندگان بخش عمومی تامین مالی 200 میلیون تومان بسیار سنگین است. بنابراین باید ردیف تسهیلاتی تعریف کنیم که بدون بهره در اختیار رانندگان قرار گیرد.

    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه اولین گام می‌تواند معافیت خودروهای هیبریدی از ممنوعیت واردات خودرو باشد، تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که آلودگی از مرز خطر هم گذشته و جان انسانها را می‌گیرد.

    وی گفت:  دولت باید چند راهکار در دستور کار داشته باشد، اول اینکه خودروهای فرسوده را از رده خارج کند و دوم اینکه با تمام توان به فکر جایگزین کردن آنها با خودروهای هیبریدی باشد و در گام سوم به فکر بومی کردن تولید خودروهای هیبریدی باشد، به شرط آنکه در حد حرف باقی نماند و به مرحله اجرا برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو