فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست:

دستورالعمل‌های «داخلی» مبنای تصمیم‌گیری برای مقابله با آلودگی هوای تهران است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا و ضوابط حاکم بر آن‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای بین‌المللی عمل می‌کنند، اما تصمیماتی که برای مقابله با آلودگی هوای تهران اتخاذ می‌شود، بر مبنای دستورالعمل اضطراری است که در داخل تنظیم شده است.

دستورالعمل‌های «داخلی» مبنای تصمیم‌گیری برای مقابله با آلودگی هوای تهران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، شینا انصاری- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست-   افزود: با محوریت استانداری‌ها و با توجه به شرایط هر استان و پیش‌بینی که سازمان هواشناسی در مورد تداوم شرایط ناسالم و وضعیت هشدار آلودگی هوا ارائه می‌دهد؛ اقدامات عملی برای کاهش آسیب‌رسانی به شهروندان اتخاذ می‌شود. تعطیلی مدارس، کاهش ساعات کار، محدودیت‌های ترافیکی، توقف عملیات عمرانی و فعالیت‌های صنایع از جمله این تمهیدات است.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا بر مبنای حداکثر شاخص کیفیت هوا برای شهرهای تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: بر اساس دستورالعمل EPA (آژانس محیط زیست بین‌المللی) - که استانداردهای کامل و جامعی دارد- بیشینه شاخص کیفیت هوا برای تصمیم‌گیری‌ها مبنا قرار می‌گیرد و تمهیدات لازم بر اساس حداکثر شاخص اتخاذ می‌شود. ما نیز در داخل کشور سعی داریم از استانداردهای آژانس محیط زیست الگوبرداری کنیم و بر اساس بیشینه شاخص کیفیت هوا تصمیم‌گیری کنیم.

    به گفته انصاری، در کلیه کلانشهرهای ایران بر مبنای بیشینه شاخص کیفیت هوا تصمیم‌گیری می‌شود اما برای شهری مثل تهران با وسعت 700 کیلومتر مربع، امکان این وجود ندارد که بر اساس عدد بیشینه تصمیم‌گیری کنیم و با اینکه سعی داریم در تهران پراکنش ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا به صورت همگون باشد اما نمی‌توانیم شاخصی را که برای مثال برای یکی از مناطق تهران از جمله شهر ری وجود دارد به سایر نقاط تهران تسری دهیم، برای همین هم در شهر تهران بر اساس میانگین شاخص آلودگی هوا تصمیم گیری می‌شود.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش آلودگی هوای سازمان محیط زیست و سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از وضعیت هوای تهران به صورت منطقه‌ای مطلع شوند، گفت: اگرچه در شرایط فعلی بر اساس شاخص میانگین آلودگی هوا برای تهران تصمی‌گیری می‌شود اما قصد داریم با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ضمن تفکیک شرایط کیفی مناطق مختلف تهران، شاخص منطقه‌ای نیز اعلام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو