فونیکسریمکسبهتام

برای ایجاد فاصله با رقبا در بازار خودروهای الکتریکی؛

ارائه ایستگاه‌های شارژ فوق سریع توسط شل و چند خودروساز برتر

عصر خودرو- رویال داچ شل، با همکاری چند خودروساز برتر، شارژرهای فوق سریع در بزرگراه‌های اروپا احداث می‌کند تا با حذف یکی از بزرگترین موانع توسعه خودروهای الکتریکی، از رقبای خود جلو بیافتند.

ارائه ایستگاه‌های شارژ فوق سریع توسط شل و چند خودروساز برتر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، رویال داچ شل با همکاری چند خودروساز برتر، شارژرهای فوق سریع در بزرگراه‌های اروپا ارائه می‌کند تا با حذف یکی از بزرگترین موانع توسعه خودروهای الکتریکی، از رقبای خود جلو بیافتند.

    در بیانیه‌ای اعلام شد که طبق توافق شل با یونایتی که یک شرکت مشترک از بی‌ام‌دابلیو دایملر، فورد و فولکس واگن است، در ابتدا تا سال 2019، پایگاه‌های شارژ فوق قدرت در 80 سایت بزرگراهی به راه خواهد افتاد.

    غول‌های صنعت برق شامل ان‌جی فرانسه، ای‌آن آلمان و همچنین بازیگران بزرگ این بازار مثل شرکت استارت‌آپ آمریکایی چارژپوینت، همگی در حال ساختن شبکه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا هستند؛ هرچند تولیدکنندگان برای ارائه راه‌حل‌هایی مبنی این‌ که رانندگان خودروهای الکتریکی بتوانند از سفرهای کوتاه‌، فراتر روند و بین شهرها مسافرت کنند، با مشکل مواجه شده‌اند که دلیل آن محدودیت‌های باطری، کمبود ایستگاه‌های شارژ و زمان طولانی شارژ کردن می‌باشند.

    اما شل می‌گوید که تکنولوژی یونایتی در پاسخ به مشکل فاصله‌های بلند سفرها، بسیار جدید و کلیدی است.

    طبق اعلام شرکت شل، با استفاده از تکنولوژی یونایتی خودروهای دارای ظرفیت شارژ بالا تا 350 کیلووات تنا 5 تا 10 دیقه برای شارژ مردن کامل خود زمان صرف خواهند کرد. این در حالی است که امروزه برای شارژ کردن یک خودرو الکتریکی چندین ساعت زمان لازم است.

    شل پیش‌بینی کرده است که ناوگان خودروهای الکتریکی که در حال حاضر تنها 1 درصد کل ناوگان خودروهای جهان را تشکیل می‌دهند، تا سال 2025 سهم خود را به 10 درصد افزایش دهند.

    رئیس خرده فروشی شل، استفان کپیتانی، می‌گوید: به این ترتیب مشتریانی که می‌خواهند با خودرو الکتریکی خود به مسافرت‌های طولانی بروند، مطمئن خواهند بود که پایگاه‌های شارژ قابل اعتماد، راحت و سریعی در اختیار خواهند داشت.

    شرکای یونایتی نیروهای خود را متحد کردند تا شبکه‌ای از 400 ایستگاه‌ شارژدهی را تا سال 2020 در سراسر اروپا به راه بی‌اندازند.

    طبق اعلام سازمان نظارت بر سوخت جایگزین اروپایی، تعداد پایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا بین سال‌های 2014 تا 2017 نزدیک به 3 برابر شده و به حدود 120 هزار جایگاه رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو