فونیکسریمکسبهتام

انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی

عصر خودرو- ارائه باتری برای خودروهای برقی با ۳۰۰ درصد چگالی انرژی بالاتر و ۱۵ دقیقه شارژ فوق‌العاده سریع یک شگفت انگیز در بازار خودروهای الکتریکی است.

انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در چشم‌انداز به سرعت در حال تحول فناوری وسایل نقلیه الکتریکی، یک بازیکن جدید به عنوان یک چالش بزرگ برای تسلط شرکت تسلا در حال ظهور است. کوانتوم اسکیپ(QuantumScape)، یک استارت‌آپ مستقر در سیلیکون ولی، با باتری‌های حالت جامد پیشرفته خود، انقلابی در بازار باتری‌های خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است.

    باتری‌ها دارای چگالی انرژی سه برابری سلول‌های لیتیوم یونی تسلا، زمان شارژ سریع‌تر و طراحی ایمن‌تر و پایدارتر هستند.

    جهش کوانتوم اسکیپ به آینده با استفاده نوآورانه آن از فناوری حالت جامد مشخص شده است که جایگزین الکترولیت مایع در باتری‌ها با مواد سرامیکی جامد می‌شود. این انتقال، چگالی انرژی را افزایش می‌دهد و امکان برد طولانی‌تر رانندگی را فراهم می‌کند و خطرات آتش‌سوزی مرتبط با باتری‌های لیتیوم یون معمولی را کاهش می‌دهد. ادعاهای جسورانه این شرکت مبنی بر شارژ مجدد تا 80 درصد ظرفیت در 15 دقیقه می‌تواند چشم انداز خودروهای برقی را متحول کند و یکی از نگرانی‌های مهم مصرف کنندگان خودروهای برقی در مورد زمان شارژرا برطرف کند.

    با توجه به اینکه فولکس‌واگن یک سرمایه‌گذار بزرگ است، این استارتاپ در موقعیت مناسبی قرار دارد تا از تخصص خودروسازی گسترده و دسترسی جهانی فولکس‌واگن استفاده کند.

    همانطور که جهان به سمت گزینه های حمل ونقل تمیزتر و پایدارتر می‌رود، رویکرد نوآورانه کوانتوم اسکیپ به فناوری باتری خودروهای برقی آن را به عنوان یک بازیگر کلیدی در صنعت قرار می‌دهد. باتری‌های حالت جامد آن نوید برد طولانی‌تر، شارژ سریع‌تر و بهبود ایمنی را دارند که در تسریع انتقال به تحرک الکتریکی بسیار مهم هستند.

    در حالی که تسلا با فناوری پیشرفته و شبکه شارژ گسترده خود همچنان در بازار خودروهای برقی پیشرو است، پیشرفت کوانتوم اسکیپ در فناوری باتری چالش مهمی را به همراه دارد.

    طبق گزارش رویترز، بازار باتری خودروهای الکتریکی فقط مربوط به یک شرکت نیست. این یک اکوسیستم مملو از نوآوری با استارت آپ‌های متعدد و شرکت‌های است که بر روی فناوری‌های مختلف پیشرفته کار می‌کنند. هر یک از این شرکت ها، مانند کوانتوم اسکیپ نوید شکل دادن به آینده تحرک الکتریکی و انرژی‌های تجدید پذیر را دارند. سرمایه گذاری در چنین شرکت هایی فقط یک تصمیم مالی نیست، بلکه یک رای اعتماد به آینده‌ای پایدار و یک روش حمل ونقل پاک‌تر و کارآمدتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط