فونیکسریمکسبهتام

آپترا لانچ ادیشن؛ خودرو الکتریکی که می تواند ماه ها بی نیاز از شارژ حرکت کند! + عکس

عصر خودرو-بسیاری از افرادی که قصد خرید یک خودرو را دارند اگر مساله شارژ وجود نداشته باشد انتخاب یک مدل الکتریکی را مد نظر قرار می دهند. شرکت نوپای آپترا موتورز (Aptera Motors) فعال در زمینه معرفی خودروهای الکتریکی ممکن است راه حلی نوآورانه برای این مساله داشته باشد.

آپترا لانچ ادیشن؛ خودرو الکتریکی که می تواند ماه ها بی نیاز از شارژ حرکت کند! + عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، شرکت آپترا موتورز مستقر در کالیفرنیا، آمریکا در ماه ژانویه از خودرو الکتریکی نسخه آماده تولید خود به نام "لانچ ادیشن" (Launch Edition) رونمایی کرد. آپترا موتورز نسبت به دیگر شرکت های نوپا، رویکرد متفاوتی در قبال خودروهای الکتریکی مد نظر قرار داده است. در شرایطی که شرکت ریوین بر معرفی خودروهای الکتریکی با توانایی عبور از مسیرهای ناهموار و شرکت لوسید موتورز بر لوکس بودن خودروهای خود متمرکز است، ماموریت آپترا موتورز حول محور کارایی گردش می کند.

آپترا لانچ ادیشن؛ رانندگی با کمک نیروی خورشید
خودرو الکتریکی آپترا موتورز شبیه نمونه های دیگر موجود در جاده نیست. آپترا لانچ ادیشن یک خودروی سه چرخ، فوق آیرودینامیک و فوق سبک است که با پنل های خورشیدی پوشیده شده و از نور خورشید به عنوان انرژی محرک بهره می برد.

آپترا برای نخستین بار در سال 2020 از مدل مفهومی خودرو الکتریکی خود رونمایی کرد. این شرکت به تازگی و طی یک رویداد مجازی جزئیات بیشتری درباره نخستین مدل تولیدی خود ارائه کرده است.

در تلاشی برای ساده‌سازی و کاهش پیچیدگی تولید، تمام 5 هزار دستگاه خودروی لانچ ادیشن که قرار است تولید شوند، یکسان خواهند بود. این خودرو برد حرکتی 644 کیلومتر با یک بار شارژ کامل باتری را هدف قرار داده و با استفاده از سه موتور الکتریکی، یک سامانه تمام چرخ محرک را ارائه می کند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت لانچ ادیشن چهار ثانیه و بیشینه سرعت آن 162 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

لانچ ادیشن به پنل های خورشیدی با توان 700 وات روی کاپوت، سقف و قسمت عقب خودرو مجهز شده است که به گفته آپترا موتورز برای طی مسافت 64 کیلومتری تنها با استفاده از نیروی خورشیدی در روز شرایطی ایده‌آل است. همچنین، این پنل های خورشیدی می توانند مالک را برای ماه ها از شارژ خودرو خود بی نیاز کنند.

آپترا لانچ ادیشن؛ خودرو الکتریکی که می تواند ماه ها بی نیاز از شارژ حرکت کند

خودرو الکتریکی آپترا لانچ ادیشن با اتصال به پریز برق نیز قابل شارژ است. لانچ ادیشن برخلاف بیشتر خودروهای غیر تسلا که از نوع متفاوتی از دوشاخه استفاده می کنند، دارای یک درگاه شارژ استاندارد تسلا خواهد بود.

در داخل خودرو، آپترا لانچ ادیشن دارای دو صندلی، فرمان نیم دایره ای و یک نمایشگر لمسی بزرگ است که بیشتر تنظیمات و ویژگی ها را میزبانی می کند. آینه عقب و آینه های جانبی خودرو دیجیتالی هستند. یک دریچه بزرگ فضای بار 32 فوت مکعب (906 لیتر) را نمایان می کند که بیش از دو برابر صندوق عقب هوندا سیویک است.

قیمت، یکی از جزئیات نامشخص درباره لانچ ادیشن است. به گفته آپترا موتورز، با نزدیک شدن به زمان تولید انبوه درباره برچسب قیمت خودرو تصمیم گیری خواهد شد.

آپترا قصد دارد تا مدل های بیشتر در رنگ ها و پیکربندی های مختلف از جمله مدلی با برد حرکتی 1609 کیلومتر را معرفی کند، اما ابتدا باید تولید محصول خود را آغاز کند.

به گفته مقامات بلندپایه آپترا موتورز، این شرکت افزون بر 85 میلیون دلاری که تا پیش از این جذب کرده است به 50 میلیون دلار سرمایه دیگر برای آغاز تولید نیاز دارد. آپترا تولید خودرو الکتریکی خود تا پایان سال 2023 را هدف قرار داده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو