فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۳۰۷»

آلودگی هوا به سلامت استخوان‌ها آسیب می‌زند

عصر خودرو- متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در یک بررسی تاکید کردند قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان را در بزرگسالان افزایش دهد.

آلودگی هوا به سلامت استخوان‌ها آسیب می‌زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این متخصصان اطلاعات بیش از 9 میلیون نفر را که در فاصله سال‌های 2003 تا 2010 به دلیل شکستگی استخوان در بیمارستان بستری شده بودند مورد بررسی قرار دادند.

    متخصصان دریافتند حتی قرار گرفتن در معرض میزان اندکی افزایش حجم ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با افزایش شکستگی استخوان در بزرگسالان مسن مرتبط است.

    یافته‌ها همچنین حاکی از آن است افرادی که در مناطق با سطح بالاترِ ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و کربن سیاه زندگی می‌کنند از سطح پایین‌تر کلسیم و هورمون‌های مرتبط با استخوان برخوردارند. همچنین میزان تراکم استخوان این افراد نسبت به گروه‌هایی که کمتر در معرض این دو آلاینده قرار دارند پایین‌تر است.

    متخصصان در آمریکا اظهار داشتند: انجام تحقیقات مختلف در مورد تاثیرات آلودگی هوا تایید کننده خطرات آلودگی هوا بر سلامت اعضا  بافت‌های مختلف بدن همچون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی، تنفسی، سرطان، اختلالات ذهنی و اکنون پوکی استخوان است.

    به گزارش هلث دی نیوز، در حالیکه در این مطالعه ارتباط بین آلودگی هوا و بروز مشکلات استخوانی مشخص شده رابطه علت – معلولی آن تایید نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط