فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۳۰۱»

تشدید آلودگی هوا در دهلی‌نو و طرح تعطیلی مدارس

عصر خودرو- مقامات دهلی با ابراز نگرانی از تشدید آلودگی هوا و اینکه شرایط فعلی می‌تواند تاثیر بسیار خطرناکی بر ریه دانش‌آموزان بگذارد و باعث بروز بیماری‌های تنفسی در آنها شود، خواستار تعطیلی مدارس شدند.

تشدید آلودگی هوا در دهلی‌نو و طرح تعطیلی مدارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بر اساس گزارش سازمان مرکزی کنترل آلودگی هوا، آلودگی هوا در دهلی‌نو در وضعیت هشدار قرار دارد و مضرترین آلاینده بیش از دو برابر از حد مجاز عبور کرده است.

    سازمان جهانی بهداشت، دهلی‌نو را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان اعلام کرده و گفته است: «در شرایط فعلی هوای دهلی‌نو، کودکان و سالمندان شدیداً در معرض خطر هستند و باید برای حفظ سلامتی گروه سنیّ کودک، مدارس چند روزی تعطیل شوند».

    مقامات دهلی با ابراز نگرانی از انتشار گسترده گازهای سمی و مضر مانند دی اکسید گوگرد، دی اکسید کربن و مونواکسید کربن در هوا نیز اعلام کردند: این گازها می‌تواند تاثیر بسیار خطرناکی بر ریه دانش آموزان بگذارد و باعث بروز بیماری‌های تنفسی در آنها شود.

    وزیر اجرایی دهلی نیز از مقامات آموزش و پرورش درخواست کرده است تا مدارس تعطیل شوند و با این اقدام برای حفظ سلامتی دانش‌‌آموزان قدم بردارند.

    کیفیت هوای دهلی نو در طول فصل زمستان به مرحله خطرناک نزدیک می‌شود، اما افزایش آلودگی به وضعیت قرمز در اوایل پاییز کم سابقه است.

    به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه‌ها و مرگ بیش از 2 میلیون نفر در سال در این کشور می‌شود؛ علاوه بر این، براساس این آمارها، آلودگی هوا پس از بیماری‌های قلبی، دومین عامل مرگ مردم هند است.

    بر اساس گزارشی که در مجله پزشکی لانست به تازگی منتشر شده، آلودگی هوا در سال 2015 جان بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از مردم هند را گرفته است؛ آلودگی هوا با بروز سرطان کلیه و ریه نیز ارتباط مستقیم دارد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط