فونیکسریمکسبهتام

مسجد جامعی خبر داد

لزوم تهیه گزارش جامع برای کاهش آلودگی هوای تهران

عصر خودرو- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: از علل و عوامل آلودگی هوای شهر تهران باید گزارشی جامع تهیه شود که بتوان آن را مبنای اقدام مشترک در این زمینه قرار داد.

لزوم تهیه گزارش جامع برای کاهش آلودگی هوای تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: واگذاری پارک پردیسان به شهرداری، اتفاق بزرگی بود که از دوره قبل مطرح شده بود و این دوره در نتیجه اعتماد لازم میان دولت و شهرداری به وجود آمد.

    وی افزود: در حال حاضر نقشه آلودگی های شهر تهران نشان می دهد که آلودگی ها و منابع آلاینده شهری در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تصمیم برای رفع آلودگی هوای تهران و کنترل این معضل، باید به صورت محلی و بر اساس مقتضیات مکانی صورت بگیرد.

    مسجد جامعی ادامه داد: در حال حاضر آلایندگی کارگاه های تولید شن و ماسه، کارخانه های تولید سیمان، نیروگاه برق آلستوم، کارخانه لبنیات و برخی کارخانه‌های دیگر که مواد زائد خود را به آبها می ریزند، از جمله علل آلایندگی شهر تهران به شمار می روند.

    وی معضلات زیست محیطی شهر تهران را بسیار دانست و گفت: علی رغم اینکه این معضلات متعدد هستند اما قابلیت رفع و کنترل دارند که باید به صورت مشترک از سوی دستگاه های مسئول، پیگیری  شوند.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: از علل و عوامل آلودگی هوای شهر تهران باید گزارشی جامع تهیه شود که بتوان آن را مبنای اقدام مشترک در این زمینه قرار داد.

    مسجد جامعی تاکید کرد: مسأله پرداختن به محیط زیست با در نظر گرفتن حقوق شهروندی و دفاع از شهروندان در برابر آلودگی هوای شهر تهران، بازنگری و رویکرد نوین در کاهش آلودگی هوای شهر تهران و در نهایت تفاهم نامه کلانشهرها با سازمان حفاظت از محیط زیست، از جمله مواردی است که باید به طور جدی مورد پیگیری واقع شوند.

    وی با اشاره به گران شدن قیمت حامل های انرژی، تاکید کرد: بر اساس افزایش قیمت حامل‌های انرژی، در سال های گذشته مقرر شده بود که بخشی از این درآمد در اختیار شهرداری برای اجرای برنامه های مرتبط با کاهش آلودگی هوا قرار بگیرد که این قضیه بلاتکلیف و معلق مانده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو