فونیکسریمکسبهتام

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران:

مشکلات سیستم سنجش آلایندگی هوای شهرستان‌های تهران به زودی حل می‌شود

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه سیستم سنجش آلایندگی هوای برخی شهرستان‌های استان تهران با مشکلاتی روبه‌رو است، گفت: درصدد هستیم تا هر چه زودتر مشکلات این سیستم‌ها رفع شود تا اطلاعات صحیح آلایندگی هوا در اختیار مردم قرار گیرد.

مشکلات سیستم سنجش آلایندگی هوای شهرستان‌های تهران به زودی حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  محمد رستگاری اظهار کرد: چیزی که برای ما اهمیت و اولویت دارد این است که اطلاعات استخراج شده از سیستم‌های سنجش آلایندگی هوا صحت داشته باشد. ترجیح می‌دهیم که اگر از درستی اطلاعات آلاینده‌های هوا اطمینان نداریم آن را اعلام نکنیم.

    وی با اشاره به اینکه ایستگاه سنجش آلایندگی هوای شهرستان قدس از ایستگاه‌های قدیمی است که برخی قطعات آن احتیاج به جایگزینی دارد، تصریح کرد: کمی برای تامین قطعات جدید برای این ایستگاه سنجش آلایندگی مشکل داریم که برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی را در نظر داریم. از جمله راه‌ حل‌ها این است که یا ایستگاه سنجش آلایندگی هوا را جا به جا کنیم یا از مدل دیگری استفاده کنیم که بتوانیم قطعات آن را تامین کنیم.

    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس این تفاهمنامه همکاران ما در وزارت کشور پذیرفتند که برای اندازه‌گیری و پایش آلاینده‌های هوا با سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت کنند.

    رستگاری ادامه داد: ما پیگیر تامین اعتبار ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا از طریق شهرداری‌های شهرستان‌ها نیز هستیم. برخی شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران موافقت‌های اولیه خود را برای تامین اعتبار ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا اعلام کرده‌اند. امیدواریم که شهرداری شهرستان قدس نیز برای تامین اعتبار ایستگاه سنجش آلایندگی هوا مشارکت کند.

    وی با بیان اینکه ایستگاه سنجش آلایندگی هوای شهرستان ملارد به دلیل مشکل در تامین برق ایستگاه قطع شده است، اظهار کرد: برقی که در اختیار ایستگاه سنجش آلایندگی هوا قرار گرفته بود افت ولتاژ داشت و سبب آسیب رسیدن به دستگاه می‌شد. به همین دلیل مجبور به خاموش کردن ایستگاه سنجش آلایندگی هوا شدیم.

    رستگاری در پایان با اشاره به اینکه شهرستان قرچک هنوز مجهز به سیستم سنجش آلایندگی هوا نشده است، گفت: مشکل شهرستان‌هایی که هنوز سیستم سنجش آلایندگی هوا ندارند و یا سیستم آن‌ها با مشکلاتی روبه رو است به زودی برطرف خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو