فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران:

خودروهای دیزلی باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه منابع متحرک سهم ۸۰ درصدی در آلودگی هوا دارند اظهار داشت: خودروهای دیزلی باید از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شوند.

خودروهای دیزلی باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، زهرا صدر اعظم‌نوری درباره پدیده وارونگی و آلودگی هوای شهر تهران در فصل پاییز، اظهار داشت: هر ساله در این فصل با پدیده وارونگی هوا و یا اینورژن مواجه هستیم و به دلیل سکون هوا میزان ذرات کمتر از 2.5 میکرون افزایش می‌یابد و سالیان سال است که با آلودگی هوا در تهران مواجه هستیم.

    وی با اشاره به اینکه افزایش آلودگی هوا مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان در فصل پاییز به خصوص کودکان، سالمندان و خانم‌های باردار ایجاد می‌کند،‌گفت: کارهای مقطعی و کوتاه‌مدت برای کاهش آلودگی هوا بسیار صورت گرفته ولی تأثیر بسزایی نداشته است، بنابر این آلودگی هوای شهر تهران یک روزه و با طرح ضربتی حل نمی‌شود و باید طی برنامه‌های مختلف و طول چند سال نسبت به حل این معضل اقدام کرد.

    صدر اعظم‌نوری با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوای شهر تهران غیرقابل حل نیست، گفت: یکی از اولویت‌های شورای پنجم آلودگی هوا و رفع آن است و در این خصوص جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف گذاشته شده است.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران بیان داشت: منابع آلاینده هوای شهر تهران کاملاً مشخص شده است و با انجام کارهای سطحی و غیرمؤثر تنها منابع را هدر می‌دهیم.

    وی بیان داشت: با توجه به اینکه شهردار تهران نیز در جلسات هیأت دولت حضور دارد و تعامل خوبی نیز بین شهرداری و دولت برقرار شده با وزارتخانه‌های صنایع و نفت مذاکراتی برای کاهش آلاینده‌های شهر تهران صورت گرفته است و امیدواریم در آینده شاهد بهبود وضعیت باشیم.

    صدر اعظم‌نوری با اشاره به اینکه سهم منابع متحرک مانند موتورسیکلت و خودرو در افزایش آلودگی هوا بسیار است،‌گفت: 80 درصد آلودگی هوا را منابع متحرک به خود اختصاص داده‌اند و از سوی دیگر خودروهای دیزلی عامل مؤثری در آلودگی هستند که باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو