فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تبریز ۹۶ (۲۰)

جدیدترین فناوری‌های اروپا در اتوبوس گازسوز یورو۶ آذهایتکس عرضه شده است

عصر خودرو- آذهایتکس، نماینده انحصاری ماز بلاروس در ایران یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه خودرو تبریز را در فضای باز این نمایشگاه و ابتدای ورودی بازدیدکنندگان در اختیار دارد. حضور گسترده این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز بی‌دلیل هم نیست چرا که کارخانه تولیدی این شرکت در همین استان واقع شده است و آذهایتکس یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های صنعتی در زمینه خودرو در استان است.

جدیدترین فناوری‌های اروپا در اتوبوس گازسوز یورو۶ آذهایتکس عرضه شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در زمینه فعالیت‌های این شرکت و جدیدترین محصولات آن با اسماعیل اکبرپور پایدار، مدیرعامل آذهایتکس به گفت و گو نشستیم.
    ***
    پایدار در زمینه حضور آذهایتکس در نمایشگاه خودرو تبریز گفت:"تولید محصولات آذهایتکس در همین استان انجام می‌شود و به همین دلیل ما گسترده‌ترین حضورمان را در این نمایشگاه داریم. در نمایشگاه خودرو تبریز از همه مدل‌های عرضه شده آذهایتکس نمونه‌ای را برای بازدید علاقه‌مندان عرضه کرده‌ایم. به علاوه محصولات جدید و مدل‌هایی که در آینده قرار است عرضه شود را نیز به این نمایشگاه آورده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به اتوبوس درون‌شهری و کمپرسی برای کاربری‌های خاص اشاره کرد."
    مدیرعامل آذهایتکس در زمینه وضعیت بازار خودرو‌های تجاری گفت:"وضعیت بازار خودرو‌های تجاری مناسب نیست و شاهد رکود در بازار هستیم. رکود تجاری‌ها از مدت‌ها قبل آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد. با توجه به افزایش نرخ ارز در هفته‌های اخیر، خودرو‌های سواری توانستند با افزایش قیمت، تا حدی مشکل افزایش نرخ ارز را حل کنند اما در خودرو‌های تجاری با توجه به رکود حاکم بر بازار امکان این کار وجود نداشت و با همان قیمت‌های قبلی محصولات را عرضه می‌کنیم. در حال حاضر اصلی‌ترین محرک در این بخش طرح تعویض خودرو‌های فرسوده موضوع ماده 12 راهداری است که در آن توانسته‌ایم موافقت 1000 دستگاه را اخذ کنیم و خریداران می‌توانند از مزایای آن در این نمایشگاه هم استفاده کنند."
    وی افزود:"علاوه بر این، همچون تمام نمایشگاه‌ها برای مشتریان این نمایشگاه هم تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. در تبریز مشتریانی که طی مدت نمایشگاه ثبت‌نام کنند می‌توانند از تخفیف 5 میلیون تومانی بهره‌مند شوند."
    یکی از محصولات جالب توجه در غرفه آذهایتکس، اتوبوس شهری گازسوز این شرکت با استاندارد آلایندگی یورو6 بود، اتوبوسی که پیش از این آن را در حال تست‌های شهری در تهران هم دیده بودیم. پایدار در مورد این اتوبوس گفت:"این اتوبوس حدود یک سال است وارد ایران شده و برای تست اولیه در تهران و در مسیر تجریش به میدان راه‌آهن مورد آزمون قرار گرفت. این مسیر به دلیل شیب زیاد و حجم بالای مسافر و طولانی بودن مسیر، دشوارترین مسیر اتوبوس در تهران است و خوشبختانه اتوبوس شهری آذهایتکس توانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید. حدود دو ماه هم هست که اتوبوس در شهرهای مشهد و تبریز در حال گذراندن آزمون‌های شهری است."
    وی در مورد مشخصات این اتوبوس گفت:"این اتوبوس از نوع Low Floor است به این معنی که شاسی و اتاق آن کاملا تخت طراحی شده و پله‌ای در داخل آن وجود ندارد. به این ترتیب تردد مسافرین در داخل این اتوبوس آسان است. در حال حاضر اتوبوس‌های اروپا همگی به این شکل تولید می‌شوند. غیر از این، اتوبوس گازسوز ما Low Entry هم هست به این معنی که در هر ایستگاه، شاسی اتوبوس حدود 10 سانتی‌متر پایین می‌آید تا مسافرین راحت‌تر بتوانند سوار شوند. این اتوبوس رمپ ویژه معلولین هم دارد تا ویلچر و کالسکه به‌راحتی بتواند سوار اتوبوس شوند."
    مدیرعامل آذهایتکس در مورد مشخصات فنی این اتوبوس گفت:"موتور این اتوبوس پیشرفته‌ترین موتور در اروپا است و به‌تازگی برای نصب روی اتوبوس‌ها عرضه شده است. این اتوبوس گازسوز است و استاندارد آلایندگی یورو6 دارد. به دلیل فناوری بالای موتور، آلایندگی این اتوبوس بسیار پایین است ضمن آنکه به دلیل نصب خروجی اگزوز آن در سقف، در تبریز به اتوبوس بدون خروجی معروف شده است."
    وی افزود:"در این اتوبوس کابین راننده از بخش مسافرین به طور کامل جدا شده است چرا که حضور مسافرین در اطراف راننده می‌تواند موجب پرت شدن حواس راننده شود که بسیار خطرناک است. تمام بخش‌های داشبورد این اتوبوس دیجیتال است و هیچ دگمه‌ای در آن وجود ندارد. سیستم‌های ایمنی متعددی بر روی این اتوبوس نصب شده است و به‌عنوان مثال در صورت باز بودن درب‌ها اتوبوس حرکت نمی‌کند. از نظر رفاه مسافرین هم این اتوبوس وضعیت بسیار خوبی دارد و بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ممکن بر روی آن نصب شده تا جایی که سه نوع سیستم گرمایشی برای آن در نظر گرفته شده است."
    پایدار در زمینه سیستم گازسوز این اتوبوس گفت:"مزیت بزرگ این اتوبوس در مقایسه به نسل قبل اتوبوس‌های گازسوز، برد حرکتی آن است تا جایی که این اتوبوس با یک‌بار سوخت‌گیری می‌تواند 600 تا 800 کیلومتر مسافت را طی کند که این مسئله به دلیل فناوری بالای موتور آن است. بد نیست بدانید اتوبوس‌های گازسوز قدیمی با یک‌بار سوخت‌گیری حدود 200 کیلومتر مسافت را طی می‌کردند. به علاوه مخازن گاز این اتوبوس از نوع کامپوزیت نوع 4 هستند که جدیدترین فناوری جهان است و ضمن مقاومت بسیار بالا سبک هم هست."
    وی در پایان افزود:"این اتوبوس 106 نفر ظرفیت دارد اما در تست میدانی در تهران، اتوبوس توانست مسیر سربالایی خیابان ولیعصر را با 130 مسافر طی کند."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو