فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

مروری بر شاسی نفت کش ماز؛ بی رقیب در بازار داخل

عصر خودرو- آذهایتکس مجموعه ای کامل در صنعت خودرو های سنگین به شمار می رود چرا که در مجموعه خود، یکی از کامل ترین طیف های انواع خودرو های تجاری را در کشور تولید می کند. این شرکت با تولید و عرضه محصولات ماز بلاروس در کشورمان شناخته می شود.

مروری بر شاسی نفت کش ماز؛ بی رقیب در بازار داخل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محصولات ماز با همکاری گسترده‌ای که در سال های اخیر با شرکت های معتبر اروپایی چون رنو، مرسدس بنز و MAN داشته است، توانسته در حال حاضر محصولاتی زیبا، پر قدرت و البته با تکنولوژی بالا تولید نماید. در توصیف این همکاری باید گفت که محصولات ماز و ماز- مان از معدود محصولاتی هستند که پیشرانه های آن ها نه تنها از انواع کامینز یا دیگر پیشرانه های چینی نیست، بلکه پیشرانه ها از کمپانی اروپایی ذکر شده تامین می شوند که یکی از آن ها موتور 6 سیلندر خورجینی آکتروس است.

    نفت‌کش‌ها اهمیت بالایی در توزیع سوخت مورد نیاز جایگاه های سوخت رسانی دارند و از آن جا که نیاز به شاسی‌های سه محوره نفت کش نیز اصلا کم نبوده و کماکان حس می شود، وجود این خودرو ها در سبد تولیدات خودروسازان تجاری کشورمان ضروری به نظر می آید و این در حالی است که با توجه به تمرکز اصلی تجاری‌سازان ایران بر روی تولید و عرضه کشنده و کامیونت، از این دست شاسی‌ها که دارای استاندارد های لازم و سخت‌گیرانه حمل مایعات خطرناک نیز هست، در کشورمان بسیار اندک است. در بین محصولات آذهایتکس باید به شاسی نفت‌کش ماز اشاره کنیم که موتور OM501LA آکتروس را در سینه خود دارد که یکی از کم‌استهلاک‌ترین پیشرانه های حال حاضر بازار کشورمان است که هزینه های تعمیر و نگهداری آن نیز به مراتب کمتر از رقبای سوئدی و فرانسوی است. این موتور 6 سیلندر خورجینی، دارای توان 435 اسب بخار و گشتاور 2100 نیوتن‌متری است که توانایی های حرکتی فوق العاده ای به این خودرو می دهد. گیربکس نیز از ساخته های ZF با 2+16 دنده با تعویض دنده دستی است که به سادگی و راحتی کار شناخته می شود. از ویژگی های این خودرو که آن را کاملا متمایز از رقبای می کند، وجود تکنولوژی های خودرو های تجاری اروپایی در سطح بازار داخل در آن است که از این دست باید به ریتارد ر موتور، مانیتور و تلویزیون در داخل اتاق، بخاری درجای D4 ساخت آلمان، کروز کنترل، قفل کن و جفت کن دیفرانسیل، پخش کننده CD و DVD، گلگلیر موکتی و.. اشاره کرد.

    ضمن این که این شاسی به گارد های محافظ جانبی برای باک و مخازن باد و هم چنین سپر عقب برای کاهش آسیب به خودرو های سواری در تصادف از پشت مجهز است. اما برای این خودرو می توان یخچال 25 لیتری آکتروس، جی پی اس، تاخوگراف دیجیتالی و البته کولر درجا نیز سفارش داد. دو ویژگی دیگری که شاسی نفت کش ماز را از بسیاری از خودرو های تجاری کشورمان متمایز می کند، فنربندی پنوماتیک در هر دو صندلی راننده و شاگرد است که راحتی بالایی برای آن ها در مسافت های کوتاه و دور فراهم خواهد کرد. هم چنین در جایی که این روز ها اکثر خودرو های تجاری اروپایی ایران دارای یک تخت خواب هستند و تخت خواب دوم به صورت سفارشی نصب می شود، ماز نفت کش به صورت فابریک دارای دو تخت خواب است تا از این نظر نیز نمایان گر یک خودرو به روز با توجه به شرایط فعلی بازار کشورمان باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط