فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت

عصر خودرو- پرشیا خودرو، نماینده فروش و خدمات ب‌ام‌و در ایران در نمایشگاه خودرو تبریز در کنار کراس‌اوور‌ها و شاسی‌بلند‌های سری X و البته مدل‌های سدان سری ۷ و سری ۵، برای نخستین‌بار در کشور ب‌ام‌و سری ۳ را نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰
  • سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت
  • سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت
  • سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت
  • سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت
  • سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت
  • سدان دوست‌داشتنی ب‌ام‌و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این سدان دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز ب‌ام‌و، در نمایشگاه خودرو تبریز در مدل 330 معرفی شده بود هرچند قرار است نمونه‌های دیگری از آن‌هم به بازار کشور عرضه شود. بازگشت ب‌ام‌و سری‌3 به سبد محصولات پرشیا خودرو پس از مدتی غیبت، قطعا خبر خوبی برای علاقه‌مندان این برند خواهد بود ضمن آنکه پرشیا خودرو این بار مدل‌های 330 سری 3 را به بازار عرضه کرده ‌که با موتوری مشابه سری 5 و البته وزن کمتر، از توان حرکتی بالایی برخوردار است.

سری 3 را بیشتر بشناسید
نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 از سال 2011 در بین محصولات ب‌ام‌و جای گرفته ‌و مدل‌های فعلی این خودرو حاصل فیس‌لیفتی است که در سال 2015‌ روی آن انجام گرفت. سری 3 همواره در بین محصولات ب‌ام‌و به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور مطرح بوده و بیش از همه گروه خریداران جوان را مدنظر داشته و به همین دلیل هم طراحی کاملا اسپرت و جوان‌پسندی دارد. این خودرو با طیف گسترده‌ای از موتورهای 1.5 لیتری تا 3 لیتری بنزینی و 2 و 3 لیتری دیزل به بازار عرضه می‌شود و علاوه بر نمونه‌های سدان، مدل‌های استیشن آن نیز در اروپا عرضه می‌شود ضمن آنکه مدل‌های ‌هاچ‌بک آن با عنوان سری 3 گرن توریزمو و البته نمونه‌های با شاسی کشیده‌تر برای بازار چین هم از آن تولید شده است.  این خودرو در زمینه ابعاد بدنه نسبت به نسل پیشین خود شاهد رشد ابعاد بوده به‌گونه‌ای که با طول 4.6 متر و فاصله محوری 2.8 متر، هرچند عنوان یک سدان جمع‌وجور را به خود می‌بیند اما عملا خودروی جاداری در کلاس خود است. این خودرو یکی از پرفروش‌ترین محصولات ب‌ام‌و در بازارهای جهانی است و بیش از هر چیز به دلیل قیمت مناسب در مقابل رقبا، طراحی ظاهری اسپرت و قابلیت‌های حرکتی موردتوجه قرار گرفته، ضمن آنکه باوجود اسپرت‌بودن همچنان خودروی راحتی برای استفاده‌های روزمره است.
ب‌ام‌و 330 با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟
در میان مدل‌های متنوع ب‌ام‌و سری 3، پرشیا خودرو نمونه‌های 330 را به‌عنوان اصلی‌ترین مدل برای بازار کشورمان در نظر گرفته است. موتور مورد استفاده در این خودرو نمونه‌ای 2 لیتری است که توان آن توسط توربوشارژر تقویت می‌شود و به این ترتیب می‌تواند 252 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت بالا در کنار گشتاور 350 نیوتن‌متری، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و البته وزن 1.5 تنی سری 3 باعث شده این سدان جمع‌وجور بتواند در مدت 5.8 ثانیه به‌سرعت 100‌کیلومتر در ساعت برسد و درنهایت می‌تواند روند سرعت‌گیری را تا 250 کیلومتر در ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) ادامه دهد. هنوز تیپ‌بندی‌ها و امکانات نهایی 330 برای بازار ایران اعلام نشده ‌اما به طور عمومی این خودرو همچون دیگر مدل‌های ب‌ام‌و با سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی عرضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به صندلی‌های برقی حافظه‌دار، پوشش چرم کابین، گرمکن صندلی‌ها، مانیتور بزرگ میانی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های LED ،‌HUD، سنسور نور و باران، سنسور پارک و دوربین عقب، رادار عابر پیاده، رادار نقاط کور، رادار جلو، رادار تغییر خطوط، دوربین‌های جانبی و ... اشاره کرد ضمن آنکه کیت بدنه M نیز در صورت سفارش مشتریان ‌روی این خودرو نصب خواهد شد.

سری 3های بیشتری در راه است
هرچند سری 3 قرار است با مدل 330 به بازار ایران معرفی شود اما این تنها سری3 بازار ایران نخواهد بود چرا که بر اساس اعلام پرشیا خودرو، قرار است مدل 320 و 330xDrive نیز از سوی این شرکت عرضه شود. مدل 330xDrive از نظر توان فنی مشابه نمونه‌های 330 است و از همان موتور بهره می‌برد اما برخلاف مدل‌های 330 عادی که دیفرانسیل عقب هستند، نمونه‌های 330xDrive از ساختار چهارچرخ محرک بهره می‌برند. در کنار اینها بر اساس اعلام پرشیا خودرو شاهد حضور نمونه‌های 320 هم خواهیم بود. این خودروها نیز از موتور 2 لیتری بهره می‌برند اما توان آنها 184 اسب بخار است و به این ترتیب شتاب صفر تا 100کیلومتر بر ساعت آنها معادل 7.3 ثانیه خواهد بود هرچند در مقابل قیمت ارزان‌تری دارند.

قیمت چند؟
هرچند پرشیا خودرو هنوز قیمت این خودروها را اعلام نکرده و برای این منظور باید تا رونمایی رسمی سری 3 منتظر بمانیم اما بر اساس شنیده‌ها (البته در صورت ثبات نرخ ارز و عدم‌تغییر در قوانین)، مدل‌های 330 قیمتی کمتر از 400 میلیون تومان خواهند داشت و مدل‌های 320 ارزان‌تر خواهند بود تا به این ترتیب سری 3 با ورودش به بازار ایران بتواند طیف خریداران ب‌ام‌و در ایران را گسترش دهد.

 

نویسنده: بابک وفائی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم