فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تبریز ۹۶ (۴۴)

با توجه به مشکلات خرید خودروهای پلاک ارس، اقبال به خودروهای پلاک ملی بیشتر شده است

عصر خودرو - پرشیا خودرو به‌عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب ام و در ایران، در سال‌های اخیر برنامه‌های متعددی را برای توسعه فعالیت‌های خود اجرا کرده است که از آن جمله می‌توان به توسعه شبکه نمایندگی‌های این برند رده‌بالا در سطح کشور اشاره کرد تا به این ترتیب دسترسی عمومی به خودروهای ب ام و و مهم‌تر از آن خدمات پس از فروش محصولات ب ام و بیشتر شود.

با توجه به مشکلات خرید خودروهای پلاک ارس، اقبال به خودروهای پلاک ملی بیشتر شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰
  • با توجه به مشکلات خرید خودروهای پلاک ارس، اقبال به خودروهای پلاک ملی بیشتر شده است
  • با توجه به مشکلات خرید خودروهای پلاک ارس، اقبال به خودروهای پلاک ملی بیشتر شده است
  • با توجه به مشکلات خرید خودروهای پلاک ارس، اقبال به خودروهای پلاک ملی بیشتر شده است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در کنار این، به گفته مرتضی پورحسین، مسئول روابط عمومی پرشیا خودرو، حضور در نمایشگاه‌های برگزار شده در بازارهای اصلی ب ام و نیز یکی دیگر از سیاست‌های پرشیا خودرو در سال‌های اخیر است و با توجه به اهمیت بالای بازار تبریز برای این شرکت، شاهد حضور پرشیا خودرو در نمایشگاه خودرو تبریز هم هستیم. در این زمینه با علی مهدوی، نماینده پرشیا خودرو در تبریز که بیش از یک دهه سابقه همکاری با برند ب ام و در این شهر را دارد به گفتگو نشستیم.
***
مهدوی در آغاز گفت و گو در زمینه محصولات عرضه شده در غرفه پرشیا خودرو در نمایشگاه خودرو تبریز گفت:"ما برای این نمایشگاه 6 مدل را عرضه کرده ایم که شامل خودروهای سدان و خودروهای مدل X ب ام و است. در بین خودروهای سدان ب ام و سری 7 را به این نمایشگاه آورده‌ایم که پس از ورودش به بازار با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. در کنار این نسل جدید ب ام و سری 5 را نیز داریم که به‌تازگی در کشور معرفی شده و در این مدت کوتاه توانسته عملکرد بسیار موفقی داشته باشد. غیر از این‌ها برای این نمایشگاه ب ام و سری 3 را نیز به نمایش گذاشته‌ایم. این خودرو قرار است به‌زودی در تهران معرفی شود اما به دلیل اهمیت منطقه تبریز، پیش از معرفی رسمی در تهران، این خودرو را برای علاقه‌مندان در تبریز به نمایش گذاشتیم. در کنار این‌ها خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند ب ام و شامل X1، X3 و X4 را هم در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌ایم."
وی در زمینه وضعیت فروش محصولات ب ام و در نیمه نخست سال و جایگاه محصولات در سبد ب ام و گفت:"با توجه به آنکه در بخشی از نیمه سال شماره‌گذاری خودروهای X3 و X4 متوقف شده بود ب ام و سری 7 توانست فروش بسیار خوبی در این منطقه داشته باشد. سری 7 به‌عنوان بالاترین رده محصولات ب ام و یک خودروی بسیار مجهز است و با توجه به آنکه هم‌اکنون خودروهایی مانند مرسدس بنز Sکلاس و لکسس LS وارد کشور نمی‌شوند، ب ام و سری 7 توانسته بسیار موفق باشد و فروش بالایی را برای این خودرو شاهد بودیم."
وی که بیش از یک دهه سابقه همکاری با برند ب ام و در تبریز را دارد در مورد وضعیت فروش مدل‌ها در بازه زمانی بلندمدت گفت:"هرچند در مقاطعی شاهد رشد فروش خودروهایی مانند X4 و X3 بودیم و در ماه‌های اخیر هم سری 7 فروش خوبی داشته است اما اگر بخواهیم روند فروش را بلندمدت بررسی کنیم می‌توانم بگویم سری 5 پرفروش‌ترین خودروی ب ام و در این منطقه است."
وی در مورد ب ام و سری 3 گفت:"این سدان جمع‌وجور ب ام و پس از فیس‌لیفت بار دیگر قرار است در بازار ایران عرضه شود و با توجه به توانایی‌های فنی و قیمت رقابتی‌اش پیش‌بینی می کنیم بتواند موفق باشد. در حال حاضر مدل‌های 330i این خودرو را در نمایشگاه معرفی کرده ایم که از موتور دو لیتری جدید بهره می‌برند. در آینده قرار است مدل‌های 320i و نمونه‌های 330i xDriveرا هم عرضه کنیم."
وی در مورد قیمت این خودرو گفت:"هنوز قیمت‌گذاری این خودرو نهایی نشده است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قیمت این خودرو کمتر از 400 میلیون تومان خواهد بود."
در سطح تبریز خودروهای زیادی با پلاک منطقه آزاد ارس تردد می‌کنند، خودروهایی که به دلیل معافیت از پرداخت عوارض گمرکی قیمت‌های پایینی دارند و شاید این مسئله کار را برای فروشندگان خودرو با پلاک ملی سخت کرده باشد اما مهدوی نظری متفاوت در این زمینه دارد:"موج خودروهای پلاک ارس از چند سال پیش در این منطقه آغاز شد اما این روزها خریداران هم تمایل به خرید خودروهای پلاک ملی از واردکنندگان رسمی دارند. یکی از علل این مسئله حداقل در مورد محصولات عرضه شده توسط پرشیا خودرو از یک‌سو به خدمات گسترده‌ای برمی‌گردد که پرشیا خودرو به‌عنوان واردکننده رسمی به خودروها ارائه می‌کند اما مهم‌تر از آن بحث اصالت خودروها است. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد ورود خودروهای بدون اصالت و دارای مشکلات به منطقه آزاد هستیم که نظارتی روی آن وجود ندارد تا جایی که تعداد زیادی خودروهای سرقتی، تصادفی، خودروهای مزایده بیمه و ... به‌عنوان خودروهای صفرکیلومتر به خریداران فروخته شدند که باعث ضرر مالی و حتی جانی آن‌ها می‌شود. به همین دلیل و با آگاهی عمومی نسبی مردم نسبت به این موضوع، اقبال عمومی به سمت خودروهای پلاک ملی بیشتر شده است."
وی افزود:"خودروهای پلاک ملی که توسط واردکنندگان رسمی عرضه می‌شوند پیش از ترخیص از گمرک و شماره‌گذاری از فیلتر‌های مختلفی رد می‌شوند و اصالت و استاندارد بودن آن‌ها تضمین شده است در حالی که در مورد خودروهای منطقه آزاد فقط بارگیری و تخلیه انجام می‌شود و نظارتی روی اصالت و استاندارد بودن آن‌ها نیست."

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط