فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۱۹۵»

آلودگی هوای در ۶ منطقه کلانشهر مشهد

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای امروز ۱۲ مرداد ماه در ۶ منطقه کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت.

آلودگی هوای در ۶ منطقه کلانشهر مشهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمید صالحی افزود: هم اینک مناطق سجاد با 122 پی.اس.آی، الهیه با 120، سمزقند با 118، شهید مفتح با 117، شهید آوینی با 113 و شهید کریمی با 102 پی.اس.آی بیشترین حجم آلودگی هوا را در مشهد دارند.
    وی ادامه داد: در صورت افزایش رفت و آمد و ورود حجم بیشتر آلاینده ها در هوا مناطق ماشین ابزار، سرافرازان و چمن نیز دچار آلودگی بیش از حد مجاز می شوند بنابراین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکار گرفتن خودروهای شخصی برای کاهش آلودگی هوا توصیه می شود.
    او گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد، هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کنند و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
    روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
    شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین و بین 200 تا 300 پی.اس.آی نیز حالت اضطرار و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط