فونیکسریمکسبهتام

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران

ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه در برخی معابر پایتخت

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه در حمل و نقل درون شهری، بر لزوم ایجاد مسیرهای ویژه برای تردد دوچرخه در برخی معابر پایتخت تاکید کرد.

ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه در برخی معابر پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه دوچرخه به عنوان یک مدل حمل ونقلی مکمل در دنیا مورداستفاده قرار گرفته است گفت: دراغلب کشورهای توسعه یافته درکنار ایستگاه پرتردد اتوبوس و یا مترو، ایستگاه های دوچرخه وجود دارد و مردم میتوانند با استفاده از دوچرخه به مقصد خود حرکت کنند.
    وی با بیان اینکه استفاده از دوچرخه با فرهنگ ایرانی ها عجین بوده است اما توسعه شهر ناگزیر مردم را به سمت استفاده از مدل دیگر حمل ونقل سوق داد، گفت: اگر مسئله حل آلودگی هوا برای همگان مهم باشد قطعا به توسعه استفاده از حمل ونقل عمومی و دوچرخه توجه ویژه ای می شود و در تهران نیز به دلیل آلودگی فزاینده هوا و حجم ترافیک ناگریز باید به سمت حمل و نقل پاک و در عین حال سبک مانند دوچرخه پیش رفت.
    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با تاکید بر اینکه لازم است در راستای تشویق مردم برای گرایش به استفاده از دوچرخه ابعاد مزایای این حرکت در بخشهای سلامت،ورزشی و.... توسط صاحب نظران و پزشکان تشریح شود گفت: هنرمندان و سلبریتی‌ها نیز می توانند در قالب پویش های مرتبط همچون #از_ خودمان_ شروع_ کنیم، فعالیت کرده و با اتکا به علاقمندی مردم به آنها و آثارشان، شهروندان را به استفاده از حمل ونقل پاک تشویق کنند.
    وی با اشاره به ایجاد پویش #پنجشنبه_ های_پاک در پایتخت گفت: در ابتدا می توان برای آغاز فعالیت روزهای خاصی را برای دوچرخه سواری درنظر گرفت و مطمئن باشید پس از استقبال عموم مردم از این روزهای پاک، رفته رفته شاهد آن خواهیم بود که نه تنها پنجشنبه ها بلکه هر روز،روز پاک و دوچرخه خواهد بود.
    وی با بیان اینکه از سویی دیگر باید مسئولان شهری نیز زمینه های لازم را فراهم کنند؛ گفت: یکی از اقدامات مهمی که مدیریت شهری باید انجام دهد، برای برقراری امنیت دوچرخه سواران با ایجاد لاین ویژه دوچرخه در معابر و خیابان های شهر است تا راکبان در امنیت از این وسایل استفاده کنند.
    قناعتی ضمن تاکید بر راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه سواران در معابر شهر، افزود: ایجاد و راه اندازی خانه های دوچرخه در کنار ایستگاه های پر تردد مترو یا اتوبوس می تواند موجبات تشویق مردم برای استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه را فراهم کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو