فونیکسریمکسبهتام

خودروهای جدید چه قیمتی دارند؟

عصر خودرو- همه چشم‌ها به سمت خودروهای جدید راهی شده؛ خودروهایی که می‌توان گفت اولین میوه و ثمره برجام در صنعت خودروی ایران است.

خودروهای جدید چه قیمتی دارند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، در دوره پسابرجام، خودروسازی کشور با پژو برای تولید خودروهای 208، 2008 و 301 قرارداد بست.

    پژو 2008 به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس‌اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو 2008 را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

    براساس گزارش ایران‌خودرو، موتور پژو2008 تولیدی در ایران از محصول مشابه آن در اروپا قوی‌تر است و توان خروجی آن معادل 163 اسب بخار و گشتاور تولیدی برابر با 240 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود.

    هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو، قیمت پژو 2008 را بین 90 تا 100 میلیون تومان اعلام کرده است. این در حالیست که قبل از آن به طور غیررسمی قیمت‌هایی بین 75 تا 90 میلیون تومان برای مدل‌های دنده دستی و دنده اتوماتیک این خودرو شنیده می‌شد. بنا به گفته یکه‌زارع، قیمت قطعی و نهایی 2008 در آینده و زمانی که پیش فروش شود (احتمالا اواخر اردیبهشت‌ماه)، مشخص خواهد شد.

    خودرویی که آخر امسال به تولید می‌رسد

    گزارش‌ها حاکی از آن است که از اواخر امسال خودروی 301 تولید و وارد بازار خواهد شد. پژو 301 خودروی فرانسوی در کلاس بدنه سدان است. این خودرو تا یک‌سال دیگر وارد خیابان‌های ایران می‌شود تا با سدان‌های موجود در بازار ایران رقابت سختی را آغاز کند. پژو 301 از سال 2012 توسط شرکت فرانسوی پژو به بازار دنیا ارائه شد.

    مدیرعامل ایران‌خودرو در بهمن‌ماه 94، قیمت پژو 301 دنده‌ای در ایران را 58 میلیون تومان و نسخه اتومات آن را 62 میلیون تومان پیش‌بینی کرده بود.

    قیمت برآوردی پژو 208

    خودروی دیگری که پس از پژو 301 به تولید انبوه خواهد رسید، پژو 208 است. این خودرو از نظر اندازه، در کلاس خودروهای سوپر مینی قرار ‌می‌گیرد. تفاوت‌هایی که در ظاهر پژو 208 نسبت به 207 رخ داده، طراحی چراغ‌های جلو و عقب، پنجره کناری و محل اتصال آینه‌ها است. پژو 208 حدودا 110 کیلوگرم سبکتر از مدل مشابه خود پژو 207 وزن دارد.

    پیشرانه پژو 208 داری چهار مدل 1٫0 لیتری ، 1٫2 لیتری ، 1٫4 لیتری و 6 لیتری است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی میکروهیبریدی (E - HDI) باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها شده است. پژو 208 در بهار سال 2012 در فرانسه و در تابستان در انگلستان عرضه شد.

    پیش از این، در اواخر سال 94 قیمت پژو 208 حدود 68 میلیون تومان برآورد شده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو