فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۱۴۴»

تعطیلی مدارس راهکار کاهش آلودگی هوا نیست

عصر خودرو- طرح "تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در فصل پاییز" پیشنهادی بود که سال گذشته سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوای تهران مطرح کرده بود و هیات دولت نیز به عنوان یکی از مواد لایحه هوای پاک تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

تعطیلی مدارس راهکار کاهش آلودگی هوا نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  لایحه هوای پاک، روز گذشته -سه‌شنبه- در صحن علنی مجلس بررسی شد اما نمایندگان با ماده الحاقی این لایحه مبنی بر تنظیم تقویم آموزشی مدارس برای تعیین تعطیلات زمستانی جهت کاهش آلودگی هوا علیرغم موافقت دولت و تأکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تحقق تعطیلات زمستانی مدارس برای کاهش آلودگی هوا، تقویت گردشگری و کاهش تراکم جاده‌ای مخالفت کردند.

    دکتر رامین عزتی -عضو هیات علمی دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی و کارشناس محیط زیست- در گفت‌وگو با ایسنا ضمن انتقاد از این طرح گفت: آلودگی هوا مساله‌ای نیست که بتوان آن را از قبل پیش بینی کرد. توده‌های هوای آلوده ممکن است از کشورهای دیگری وارد شود.

    وی ضمن تاکید براینکه تعطیلی مدارس راهگشای کاهش آلودگی هوا نیست، اظهار کرد: آلودگی هوا در کلان شهرها از نوع آلودگی‌ای نیست که فقط همان شهر تولید کرده باشد. این آلودگی هوا شامل آلودگی هایی نیز می‌شود که از شهرها، کشورها حتی قاره‌های دیگر می‌آید. در طول سال ممکن است 170 روز آلوده داشته باشیم. اگر قانون تعطیلی مدارس تصویب می‌شد مشکلات زیادی برای سیستم آموزشی کشور به وجود می‌آمد.

    این عضو هیات علمی دانشکده علوم زیستی ادامه داد: طبق حرکات سیکلونی کره زمین که سبب جابه‌جایی توده‌های هوا می‌شود، بیشترین آلودگی هوا را در فصل زمستان و در بهمن و اسفندماه داریم. آلودگی‌ هوای پاییز نسبت به آلودگی‌های بهمن و اسفندماه کمتر است حتی اگر قصد تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا را داشته باشیم باید این اتفاق در بهمن ماه بیفتد.

    عزتی در پایان با بیان اینکه تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در فصل پاییز چاره‌ای برای مبارزه با آلودگی هوا نیست، تصریح کرد: چاره کار، تعطیلی منشأ آلودگی هوا است نه تعطیلی مدارس - که از آلودگی هوا متاثر می‌شوند- بنابراین لازم است که سازمان حفاظت محیط زیست کنترل و نظارت خود را بر کارخانه‌ها و منابع آلودگی هوا را افزایش دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو