فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۱۰۹

آلودگی هوای فروردین رکورد زد

عصر خودرو- مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در حالی مدعی بهبود کیفیت هوای پایتخت در سال جاری هستند که وضعیت تعداد روزهای ناسالم در سال ۹۶ رو به افزایش است.

آلودگی هوای فروردین رکورد زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست و این ضرب المثل اینبار نسبت به مسئله آلودگی هوا صدق می‌کند.

    هنوز فروردین به پایان نرسیده که مردم تهران هوای ناسالم را استنشاق کرده‌اند؛ کیفیت هوای تهران تا پایان 24 فروردین به مدت 48 ساعت (دو روز ) در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت.

    اما این وضعیت ناسالم شدن کیفیت هوا در فروردین سال 96 در حالی است که مردم تهران در مدت مشابه فروردین سال 95 حتی یک روز هم هوای ناسالم نداشتند و تمامی روزها در شرایط پاک و سالم قرار داشت.

    ناسالم شدن کیفیت هوای پایتخت در فروردین سال 96 و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد نه تنها وضعیت آلودگی هوا در تهران یا کلانشهرها بهبود نیافته بلکه شرایط روز بروز و ماه به ماه نامناسب‌تر می‌شود.

    دلخوش کردن به لایحه هوای پاک، واردات بنزین، متهم کردن مسئولان شهری و ... نتوانسته آلودگی هوا را تاکنون بهبود بخشد بلکه شاهدیم این وضعیت در حال نامساعد تر شدن است و مسئولان ذیربط باید در فکر اجرای برنامه‌های مناسب و کارآمد برای کاهش آلودگی هوا باشند.

    ادعای مسئولان محیط زیست مبنی بر کاهش آلودگی هوای تهران و کلانشهرها در حال حاضر نمود واقعی پیدا کرده و شاهدیم کیفیت هوای پایتخت به مدت دو روز در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت در حالی که چنین وضعیتی در فروردین سال 96 پدید نیامد.

    بنابر اطلاعات به‌دست آمده تعداد روزهای سالم تا پایان 24 فروردین سال 95، 17 روز و تعداد روزها پاک 7 روز بوده است که امسال تعداد روزهای سالم به 14 روز نزول پیدا کرد و تعداد روزهای پاک نیز به هشت روز رسید که البته کیفیت هوا به مدت دو روز نیز به شرایط ناسالم برای گروههای حساس رسید.

    اما در هر حال، شرایط پیش رو نشان می‌دهد که احتمالاً آلودگی هوای سال 96 به مراتب از سال 95 بدتر خواهد بود مگر آن که مسئولان ذیربط به جای بیانیه، سخنرانی و دفاع از عملکرد خود در فکر کارهای مختلف اجرایی برای کاهش آلودگی هوا باشند.

    توجه به حمل و نقل عمومی، کمک به گسترش حمل و نقل عمومی، ارتقأ فرهنگ عمومی، کنترل کیفیت خودروهای تولیدی و... می‌تواند تا حدودی به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو