فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار لوازم جانبی و ملزومات مختص خودرو برای سفر + فهرست قیمت

توشه خودرو برای سفر

عصر خودرو- در این قسمت بازار کلیه لوازم و ملزوماتی را هدف گرفته‌ایم که جزء لاینفک سفر با خودرو بوده و باید در هر سفر سلامت آنها تامین شود. لوازمی مانند زنجیر چرخ که در مناطق سردسیر و بوران عصای دست اتومبیل خواهند بود و حتی ضدیخ که علاوه بر جلوگیری کردن از یخ‌زدن آب موجب پدیدار شدن پوسیدگی‌ها نیز می‌شود.

توشه خودرو برای سفر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در مطلب سعی ما بر این خواهد بود تا بازار انواع لوازم‌های دیگری چون جک، جعبه آچار، باربند و‌... را هم تحلیل کنیم تا ضمن آگاهی از برندها، شناخت کافی نسبت به قطعات موجود در این بازار داشته باشید. ضمن هدف گرفتن تمامی این بازارها سری هم به بازار انواع لوازم و ملزومات آفرودی خواهیم زد تا در دل طبیعت و مناطق مختلف سفر دلپذیر و بدون دغدغه‌ای داشته باشید. در ضمن در آخر هر قسمت نیز با فهرستی از آخرین قیمت‌های این لوازم جانبی و یا‌ accessories در بازار قطعات خودرو در خدمت شما خواهیم بود و میزان و نوسانات آن در سالی که روزهای پایانی آن را طی می‌کنیم بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

    ضدیخ
    همیشه باید قبل از سفرهای بلندمدت آب رادیاتور اتومبیل را چک کرد تا در صورت کم بودن سرریز شود و یا میزان ضدیخ آن نیز با توجه به تناسب توصیه شده در دفترچه راهنمای خودرو تغییر کند. افزودن ضدیخ به آب رادیاتور خصوصا در خودروهای قدیمی در وهله اول باعث پدیدار شدن پوسیدگی‌های منافذ جداره سیلندر و یا شبکه‌های رادیاتور می‌شود که رویت این نقیصه قبل از سفر به سالم ماندن خودروی شما بسیار کمک می‌کند. بازار ضدیخ در ایران به مدد وجود پالایشگاه‌های پتروشیمی و فرآورده‌های مختلف نفتی کاملا از تولیدات داخل کشورمان تامین می‌شود و حتی برندهای معتبری همچون ایرانول، کاسپین و‌... به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند. در مورد افزایش قیمت‌ها باید گفت ضدیخ یکی از معدود لوازم مصرفی مربوط به خودرو است که طی یک سال گذشته، افزایش قیمت‌ بسیار نامحسوسی داشته است که این امر را باید مدیون حجم بالای تولید این ماده در کشورمان بدانیم که باعث ثبات نسبی قیمت‌ها در  بازار شده است. با این همه باید گفت که همچنان ضدیخ‌های خارجی و پر شده در کشورهای آلمان، فرانسه و کره در بازار موجود هستند و باید برای خرید آنها بهای زیادی را بپردازید. برای این ضدیخ‌های وارداتی تعرفه گمرکی پرداخت می‌شود و اغلب در نمایندگی‌های لوکس خودروهای گران قیمت موجود هستند، چون بازار به علت قیمت زیاد چندان روی خوشی به این محصولات نشان نمی‌دهد.

     

    برف پاک کن
    برف‌پاک‌کن یکی از مهم‌ترین ملزوماتی است که کارکرد آن باید قبل از سفر چک شود. چرا که در جاده‌های بارانی و مه‌گرفته نداشتن برف‌پاک‌کن بسیار دردسرساز خواهد بود و از دید راننده نسبت به جلو بسیار کم خواهد شد. همچنین عدم کارکرد صحیح آن در محورهای سردسیر جریمه سنگینی را توسط پلیس راهور در پی خواهد داشت. برف‌پاک‌کن‌های خودروهای صفر کیلومتر ایرانی و یا به عبارتی فابریک از نظر کارایی خیلی مطلوب نیستند اما نمونه‌های موجود در بازار خصوصا اگر از نوع ژله‌ای باشند، کارکرد به مراتب بهتری برای شما خواهند داشت. بازار برف‌پاک‌کن‌های ژله‌ای امروزه بسیار داغ است و اکثر مالکان خودروهای ایرانی خواستار تعویض این برف‌پاک‌کن‌ها با نمونه‌های فابریک هستند. تعویض آنها نیز بسیار ساده است و با توجه به سایز شیشه و نوع خودروی شما قیمت‌گذاری و البته انتخاب می‌شوند. گفتنی است برف‌پاک‌کن‌های ژله‌ای زودتر از نمونه‌های معمولی فرسوده می‌شوند اما لاستیک‌های آنان در بازار موجود است و به راحتی می‌توانید نمونه جدید را جایگزین کنید.

    باربند
    باربند یکی از حیاتی‌ترین لوازم‌های جانبی خودرو در سفر است که اغلب به دلیل کمبود فضای صندوق عقب به آن نیاز است. چه برای خودروهای آفرودی و چه برای سدان‌های شهری با اینکه کار گذاشتن باربند مصرف سوخت اتومبیل را تا حد زیادی بالا می‌برد، اما در سفرهای عیدانه و خصوصا بیرون از شهر یکی از بهترین فضاها برای حمل بارهای اضافی است. در بازار ما باربند به دو دسته لوکس و معمولی تبدیل می‌شود، مدل‌های لوکس قیمتی چند صد هزارتومانی داشته و نمونه‌های معمولی که ظاهر مناسبی ندارند اما از کارایی بیشتری برخوردار هستند، با قیمت‌های بسیار نازلی در بازار قابل خریداری هستند. باربندهای اسپرت نیز با آنکه کارایی زیادی ندارند اما امروزه با استقبال قابل توجهی در بازار روبه‌رو بوده و روز‌‌به‌روز به مدل‌های آنان هم افزوده می‌شود. در قسمت باربند‌های لوکس با کارایی بیشتر باربندهای مختص اسکی و دوچرخه نیز دیده می‌شوند که آنها نیز در بازار گران‌قیمت هستند و اغلب به صورت سفارشی در بازارهای پایتخت قابل خریداری‌اند. اما در این بین باربندهای مختص ویلچر نیز دیده می‌شوند که با توجه به کارایی و نوع پارچه قیمت‌گذاری شده و مدل‌های متنوعی در بین آنها دیده نمی‌شود.

    جعبه ابزار
    داشتن یک جعبه ابزار با وسایلی ضروری همواره یکی از مهم‌ترین ملزومات سفر حتی برای افراد مبتدی است. در سفرهای جاده‌ای خصوصا در مسیرهای طولانی خراب شدن خودروهای ساخت داخل خصوصا آنهایی که عمر بیشتری دارند بدیهی است و گاهی اوقات تنها با در اختیار داشتن ابزار مناسب می‌توان نقص را بر‌طرف کرد. بازار ابزارهای مختلف در ایران از کشورهای ترکیه، چین و به صورت عمده از تولیدات داخلی تامین می‌شود که با برندهای مختلفی در بازار قابل خریداری هستند. معروف‌ترین برند این ابزارها در حال حاضر به نام توسن است که تقریبا بیش از 80 درصد ابزارهای ضروری نظیر انبردست، پیچ گوشتی، آچار و‌.... را تولید کرده و دارای کیفیت مناسبی هم هستند. اما در بازار باید اذعان داشت که ست‌ها و پکیج‌های موجود در ویترین مغازه‌ها قیمت ارزان‌تری نسبت به خرید تک تک این لوازم دارند گر چه ممکن است برخی از این لوازم موجود در این پکیج‌ها مناسب کار شما و خودرو نباشند ولی به علت ست بودن وسایل و البته قیمت ارزان‌تر باید آن را خریداری کنید.

    زنجیر چرخ
    برودت شدید هوا در چند روز اخیر و حتی روزهای پایانی سال ایجاب می‌کند که همواره چنین وسیله حیاتی را در سفر به همراه داشته باشید چرا که حتی در نواحی سردسیر که جاده شرایط تقریبا مناسبی هم داشته باشد، پلیس راهور از شما زنجیرچرخ را طلب می‌کند و در صورت به همراه نداشتن جریمه خواهید شد.
    امروزه در اکثر فروشگاه‌ها زنجیر چرخ‌های پلیمری و یا ژله‌ای در بازار با استقبال خوبی مواجه هستند و برای کسانی که دردسر زنجیر چرخ را نمی‌خواهند گزینه مناسبی بوده اما قیمت آنها قدری بالاست. اما با این همه می‌توان رتبه دوم را پس از زنجیرچرخ‌های سنتی و آهنی از نظر میزان فروش به این نوع زنجیر چرخ‌ها اختصاص داد. این نوع زنجیر چرخ‌ها به صورت پکیج‌هایی کاملا شیک و مرتب در بازار موجود بوده و به صورت کمربندی به دور رینگ خودروی شما بسته می‌شوند و باید گفت نصب آنها ‌روی رینگ‌های اسپرت با دردسر کمتری همراه است.
    زنجیر چرخ‌های تسمه‌ای نیز در بازار موجود هستند که به گفته بازاری‌ها با عرضه انواع زنجیر چرخ‌های پلیمری استقبال از آنها کمتر شده است. این نوع زنجیرها به صورت تسمه به دور لاستیک و به موازات هم نصب می‌شوند و می‌توان گفت توانایی کمتری نسبت به انواع پلیمری دارند.

    کمپرسور باد
    توصیه همه افراد با تجربه قبل از وارد شدن به مسیرهای گلی، برفی و مخصوصا رمل کاهش باد لاستیک‌هاست. باد لاستیک‌ها قبل از ورود به این مسیرها باید به علت افزایش اصطکاک سطح لاستیک با مسیر، کاهش پیدا کند تا تایرهای خودرو درون رمل و یا هر نوع مسیر دیگری فرو نرود. همچنین برای سفرهای طولانی نیز در صورت ایجاد پنچری‌های ریز در لاستیک، به همراه داشتن کمپرسور باد برای شما نقش فرشته نجات را بازی خواهد کرد.
    کمپرسورهای مختص باد تایر در بازار بسیار کوچک بوده و از برق خودرو تغذیه می‌کنند. اغلب آنها ساخت کشور چین هستند اما کیفیت قابل قبولی دارند و با قیمتی در حدود 90 تا 200 هزار تومان با توجه به قدرت و امکانات دیگر قابل خریداری هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو