فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع لوازم یدکی خودروهای ایرانی + فهرست قیمت

پیوند اعضای خودرو به چه قیمتی؟

عصر خودرو- اگر جزو افرادی هستید که از نظر بودجه برای خرید خودرو مشکلی ندارید و ایده خرید یک خودرو جذاب وخاص را هم در آینده‌ای نزدیک در ذهن خود پرورش می‌دهید تا از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا ‌ بی‌بهره نباشید، چندین مدل خودرو مختلف لوکس و گران‌قیمت و صفرکیلومتر هم‌اکنون در کشور با قیمت‌هایی گزاف در حال فروش هستند.

پیوند اعضای خودرو به چه قیمتی؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو‌ها دارای انبوهی از امکانات هستند و به سختی می‌توان کمبودی را در زمینه آپشن در آنها پیدا کرد. افرادی که هزینه بالایی برای اینگونه خودرو‌ها می‌پردازند به دنبال آپشن‌های عادی و عمومی نیستند که در خودرو‌های کره‌ای یا حتی چینی نیز یافت می‌شوند بلکه به دنبال آپشن‌هایی خاص و جذاب هستند که خودرویشان را نسبت به سایر خودرو‌ها منحصر‌به‌فرد کند. هریک از سازنده‌ها با توجه به پیشینه خود آپشن‌هایی خاص و نوگرایانه در ساخته‌های خود قرار می‌دهند تا مشتری را هر چه بیشتر مجذوب خود کنند. در ادامه مقاله علاوه بر ذکر آپشن‌های معمولی به سراغ این آپشن‌های خاص می‌رویم و به بررسی آنها می‌پردازیم.

    در این نوشتار سعی خواهیم داشت تا مهم‌ترین قطعات مصرفی بازار قطعات یدکی انواع خودرو ساخت کشورمان را بررسی کنیم؛ قطعاتی که انتخاب کرده‌ایم اغلب آنها مصرفی و پر‌استهلاک بوده و به هر شکل روزی گذر مالک خودروی ایرانی را به بازار قطعات یدکی خودرو می‌اندازد.
    پیوند اعضا و قطعات هر خودرو امروزه با افزایش قیمت چشمگیری رو‌به‌رو شده است که سعی ما بر این خواهد بود ضمن تحلیل کوتاهی از بازار، فهرستی از آخرین قیمت‌های انواع لوازم یدکی خودرو را در اختیار شما بگذاریم. همراه ما باشید با آخرین وضعیت بازار قطعات یدکی خودرو تا ببینیم پیوند قطعات خودرو برای مالک اتومبیل چقدر هزینه دارد. 

    جرقه‌های گران‌قیمت
    شمع خودرو از جمله قطعاتی است که کیفیت در آن حرف اول را می‌زند البته اگر بتوانید نمونه اصلی آن را در بازار پیدا کنید. این قطعه در بازار قطعات خودرو با برندهای بیشماری عرضه می‌شود تا جایی که شما قادر هستید نمونه‌های ساخت ایالات متحده را هم خریداری کنید. کارخانه‌هایی نظیر نور، توانا و ... در ایران از جمله شرکت‌های برجسته در تولید انواع شمع خودرو هستند اما تولیدات کشورهایی نظیر کره جنوبی و ژاپن در بازار با استقبال بیشتری روبه‌رو هستند. شمع‌های ایرانی تنها از نظر قیمتی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند و در مورد مقوله‌ای به عنوان کیفیت حرفی برای گفتن ندارند. البته گفتنی است که شمع‌های خارجی و معروفی نظیر NGK قدری هم پول برند و بسته‌بندی خود را به جیب می‌زنند که با این تفاسیر اگر خواهان شمع ارزان‌قیمت هستید، نمونه‌های ایرانی به شما توصیه می‌شود. قابل ذکر است قبل از خرید شمع تولید داخل حتما باید توجه داشته باشید که ‌روی جعبه هر شمع مهر استاندارد حک شده باشد.

    رادیاتورهای با‌کیفیت ایرانی
    می‌توان به جرات اذعان کرد که رادیاتورهای خودروهای ایرانی به صورت کاملا بومی در کشورمان تولید می‌شود. رادیاتورهای ایرانی به همراه متعلقات و قاب‌های مربوطه با تکیه بر توان مهندسان صنعت داخلی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. هر چند باید گفت رادیاتور خودرو جزو معدود قطعاتی است که به ندرت دچار خرابی کامل می‌شود چرا که اغلب مشکلاتی نظیر رسوب و سوراخ‌شدن شبکه‌ها برای آن پیش می‌آید که با سیخ زدن و هوا گیری و یا جوش دادن بر طرف می‌شود. جهان رادیاتور و ایران رادیاتور دو کمپانی بزرگی ایرانی هستند که این محصولات را در داخل کشور تامین می‌کنند.

    متعلقات قلب پیشرانه
    نکته پررنگی که در این بازار به وضوح دیده می‌شود قیمت بسیار زیاد قطعات پیشرانه و همچنین هزینه دستمزد بالای مکانیک‌هاست. مردم عادی و مشتریانی با تمکن مالی متوسط به علت قیمت زیاد دستمزد مکانیک‌ها اغلب سعی می‌کنند تا قطعه‌ای با کیفیت متوسط انتخاب کنند تا در نهایت هزینه تعمیر اساسی پیشرانه کمتر شود. قیمت قطعاتی نظیر پیستون، شاتون، سرسیلندر و .... روز به روز در حال افزایش است و گفته می‌شود در سال آینده نیز این افزایش قیمت‌ها چشمگیرتر خواهد بود.  عمده مشکلات مردم به کاهش کیفیت لوازم ایرانی که اغلب انواع واشرها را دربرمی‌گیرد و همچنین عدم خدمات پس از فروش لوازم ساخت چین مربوط می‌شود. لوازم و قطعات ایرانی و مخصوصا واشرها کیفیت مطلوبی نداشته و خریدار را همواره با شک و تردید راهی فروشگاه‌ها می‌کند. همچنین عدم پشتیبانی قطعات چینی نیز به غده سرطانی این بازار تبدیل شده که روز به روز در حال گسترش است.


    حواس چندگانه خودرو
    یکی از قطعات مصرفی که همواره سنی نامشخص دارد و البته در بازار نیز کمتر پیدا می‌شود سنسورهای مربوط به ایمنی و کارکرد پیشرانه هستند. بازار سنسور انواع خودرو با یک مشکل اساسی دست و پنجه نرم می‌کند که مختص خودروهای قدیمی همچون ماکسیما، رنومگان، زانتیا و .... به همراه خودروهای لوکس و گران‌قیمت است. حقیقت این است که بازار به سنسورهای خودروهای وارداتی و پا به سن گذاشته روی خوشی نشان نمی‌دهد و اگر خواهان سنسورهای اکسیژن، مپ و ... اینگونه خودروها هستید تنها بازار پایتخت میزبان شما خواهد بود که با یافتن سنسورهای اصلی یقینا جیب شما با چالشی بزرگ روبه‌رو خواهد شد.
    به هر روی سنسور خودرو از جمله قطعات مصرفی بازار بوده و مالکان خودروهای ایرانی خواه ناخواه باید به این بازار مراجعه کنند. توصیه ما این است که به سنسورهای ساخت داخل اعتماد کرده و آنها را خریداری کنید چرا که نسبت به قیمت پرداختی، کیفیت و کارایی زیادی دارند و در صورت داشتن تمکن مالی پیشنهاد ما خرید سنسورهای اصلی ساخت آلمان، فرانسه و ژاپن است که البته باید توجه داشته باشید، سنسورهای اصلی علاوه بر کمیاب بودن، دارای قیمت گزافی هم هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو