فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در مهد موتورهای دیزلی جهان

عصر خودرو- مسئولان شهر اشتوتگارت آلمان اعلام کردند که تردد خودروهای سواری و کامیون‌های دیزلی قدیمی به این شهر را در زمان‌های اوج آلودگی هوا ممنوع خواهند کرد.

ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در مهد موتورهای دیزلی جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، زمانیکه سطح آلودگی هوا بسیار بالا می‌رود، خودروهای دیزلی که استاندارد آلایندگی یورو 6 ندارند، اجازه تردد در مرکز اشتوتگارت را نخواهند داشت.

    با اجرای این طرح، اکثریت خودروهای دیزلی از خیابان‌های مرکز این شهر حذف خواهند شد.

    نشریه خودرویی اتومیتیو نیوز گزارش داد که تنها 10 درصد خودروهای دیزلی پلاک شده در آلمان استاندارد یورو 6 دارند. این طرح حداکثر چند روز در سال در شهر اشتوتگارت اجرا خواهد شد. 

    اشتوتگارت پایتخت ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان است.

    خودروهای تحویل کالا از این مقررات معاف هستند.

    اشتوتگارت محل استقرار شرکت‌های خودروسازی مرسدس-بنز و پورشه پس از تصویب این طرح به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و برخی مسئولان این شهر را به "نمک نشناسی" متهم کرده اند.

    یک گروه در اشتوتگارت بنام "انجمن صنعت خودرو آلمان"(VDA) که نماینده بخش عمده بازیگران صنعت خودرو این کشور است اعلام کرد: در ایالتی(بادن- وورتمبرگ) که بیشترین موتورهای دیزلی مدرن جهان ساخته می‌شود، انتظار می‌رود مسئولان از نهادهای آبادانی و اشتغالزا حمایت کنند. یک راهکار موثرتر برای مبارزه با آلودگی هوا جایگزینی تاکسی ها و اتوبوس‌ها با مدلهای مدرن و زیست سازگارتر است.

    مقامات ایالت بادن-وورتمبرگ و شهر اشتوتگارت از این تصمیم دفاع کرده و گفته اند که چاره ای جز این کار نداشته اند. اتحادیه اروپا تهدید کرده که این ایالت و شهر را به دلیل قصور در کنترل آلودگی هوا در سالهای اخیر جریمه خواهد کرد. 

    طرح ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی قدیمی در اشتوتگارت از سال آینده میلادی اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط