فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

دود ناشی از خودروهای دیزل برای سلامتی شهروندان خطرناک است

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دودی که از خودروهای دیزل غیراستاندارد متصاعد می‌شود دارای ماده سمی کربن سیاه یا دوده است که برای سلامتی شهروندان خطرناک است.

دود ناشی از خودروهای دیزل برای سلامتی شهروندان خطرناک است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس،‌ محمد حقانی در بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی،‌ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری اظهار داشت: در ضوابط و مقررات موجود درباره صنایع موثر در آلودگی هوا  تذکراتی داده شده است.

    وی با اشاره به اینکه دود خروجی اگزوزها یکی از عوامل آلودگی هوا است،‌گفت: ترکیبات مضری از لوله اگزوزها خارج می‌شود که آلایندگی‌هایی به همراه دارد که هم موجب آلودگی هوا و هم بیماری برای شهروندان می‌شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:‌ 10 درصد جرم ذرات متصاعد از خودروهای دیزل ماده سمی کربن سیاه یا دوده است که برای سلامتی شهروندان خطرناک است

    حقانی با اشاره به اینکه احتراق ناقص در موتورها باعث ایجاد دودهای مضرتر می‌شود، گفت:‌در شب بیش از 150 هزار ماشین‌‌آلات سنگین و دستگاه‌هایی که با گازوئیل تردد می‌کنند تولید دود می‌کنند.

    وی ادامه داد:‌ این دود ذرات نیم میکرون تولید می‌کند که مستقیم وارد نای می‌شود و سرطان‌زا است.

    حقانی یادآور شد: از ماشین‌های سنگینی که در سطح شهر تردد می‌کنند 4 هزار دستگاه متعلق به شهرداری است.

    وی گفت:‌هیچ معاینه فنی برای این ماشین‌ها در کار نیست و باید موتورهای دیزل مورد ساماندهی قرار بگیرند. نیمی از اتوبوس‌های شهرداری از رده خارج است و تردد آنها برای سلامتی شهروندان مضر است.

    حقانی یادآور شد: شهرداری موظف کند تمامی خودروهایی که متعلق به شهرداری است معاینه فنی کامل داشته باشند و خودروهایی نویی که تهیه می‌کنند فاقد استانداردهای لازم نباشد.

    به گزارش خبرگزاری فارس،‌ یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی،‌ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با رأی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو