فونیکسریمکسبهتام

مقایسه بازار برخی قطعات بدنه و فنی خودروهای پراید ۱۳۱، تیبا و MVM ۱۱۰s

نبرد ارزان‌قیمت‌ها در بازار قطعات

عصر خودرو- در این مطلب سعی داریم تا بازار قطعات ۳ خودروی ارزان‌قیمت حال حاضر ایران را مقایسه کنیم؛ خودروهایی که هم‌اکنون نمونه‌های صفر‌کیلومتر آنها قابل خریداری هستند و می‌توان گفت به نوعی کف بازار خرید و فروش را تشکیل می‌دهند هر چند که مهمان چینی ما قدری گران‌تر از ۲ نمونه ساخت کمپانی سایپاست و گزینه‌هایی ارزان‌تر از آن مانند ساینا، آریسان، پژو ۴۰۵ و ... هم وجود دارد.

نبرد ارزان‌قیمت‌ها در بازار قطعات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هدف از مقایسه قطعات یدکی این 3 خودرو ضمن معرفی بازار، تحلیل کیفیت، میزان دوام و همچنین فراوانی آنها در بازار است؛ بازاری که منتظر مشتری‌های ناآگاه است تا بتواند هر چه بیشتر گردش مالی خود را بالا ببرد. با ما همراه باشید با معرفی بازار قطعات یدکی این 3 خودرو.

    کیفیت، کارایی و دوام قطعات
    در مورد قطعات بدنه که باید گفت پراید در این زمره شهره بوده و توضیح نگفته‌ای نیست. نمی‌توان روی استحکام قطعات آن حساب باز کرد و با کوچک‌ترین ضربه‌ای باید منتظر خرابی بزرگی باشید. اما وضعیت تیبا در تصادفات کمی بهتر بوده و با توجه نوع طراحی آن تجربه ثابت کرده است که از تصادفات جلو آسیب کمتری می‌بیند. اما طراحی رقیب این دو خودرو در بازار داخلی با اینکه ساخت کشور چین است ولی باید گفت طراحی به‌روزتری داشته و استحکام قطعات بدنه آن نیز از این دو رقیب بیشتر است. در ساخت قطعات بیرونی پلاستیک کمتری خصوصا از پراید استفاده شده و به راحتی‌ها خم نمی‌شوند. ‌کیفیت قطعات داخلی پراید و تیبا نیز تقریبا مشابه هم است. برای ساخت ادوات داخلی هر دو خودرو از پلاستیک با کیفیت متوسط رو به پایین استفاده شده و احتمال شکستن آنها در صورت احتیاط نکردن در مواقع باز و بست بسیار است. وضعیت مهمان چینی این جمع اما بهتر است و به‌خوبی می‌توان گفت حتی از رقبای ایران خودرویی نیز بهتر است و پلاستیک استفاده شده در ساخت قطعات داخلی آن با توجه به قیمت تمام شده MVM 110 راضی‌کننده است. 
    از لحاظ کیفیت قطعات موتوری نیز گفتنی است این خودروها از استانداردهای یورو 4 بهره می‌برند و کیفیت قطعات یدکی هر سه خودرو در این مقوله راضی‌کننده است. البته قبل از مقایسه باید با توجه به قیمت خودرو در بازار توقع خود را هم بیاورید. استهلاک کم قطعات و همچنین مصرف سوخت پایین این سه خودرو در بین بازاری‌ها مشهور است و همگان این سه خودرو را از لحاظ کیفیت قطعات جزو بی‌آزارترین خودروهای بازار قلمداد می‌کنند.

    قیمت و میزان فراوانی قطعات در بازار
    هر دو خودروی ساخته شده توسط کمپانی سایپا جزو ارزان‌ترین خودروهای ساخت داخل محسوب می‌شوند، بنابراین انتظار می‌رود قیمت قطعات آنان نیز از سایر خودروهای دیگر ارزان‌تر باشد. اما برخلاف انتظار قیمت برخی قطعات آن نظیر چراغ‌های جلو پراید، صندلی‌های تیبا و ... از خودروهایی چون پژو 405 و سمند نیز گران‌تر است. اما قیمت سایر قطعات یدکی آن به‌مراتب پایین‌تر از همه خودروها بوده و در این قسمت هزینه قطعات یدکی پراید از همه خودروهای داخلی ارزان‌تر است. میزان فراوانی قطعات آن در تمامی شهرهای ایران بسیار بوده و در هیچ کجای این کشور پهناور شما برای خرید قطعه سرگردان نخواهید بود. وضعیت برای تیبا هم تاحدی همینطور است اما برخی قطعات یدکی تزئینات داخلی و همچنین موتوری در شهرستان‌ها نایاب است و یا قطعه اصلی آن یافت نمی‌شود. قیمت قطعات تیبا گاهی اوقات تا 10درصد گران‌تر از پراید است که با توجه به داشتن پیشرانه‌ای 16‌سوپاپ این امر تا‌حدی قابل توجیه است. اما وضعیت این بار برای قطعات MVM110 برعکس است، به طوری که فروانی قطعات آن حتی در شهرهای بزرگ هم جالب نیست و مشتری در اغلب اوقات به مشکل بر‌می‌خورد. حتی در مراجعه به نمایندگی‌های مجاز هم گاهی اوقات مشتری در لیست انتظار قرار می‌گیرد. لوازم بدنه آن در اغلب مغازه‌ها یافت نمی‌شود و در مورد قیمت آنها نیز باید گفت حداقل تا 30 درصد گران‌تر از قطعات پراید است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو