فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۲ بهمن ۹۵

خودرویی ها باز هم کاهش خواهند یافت؟

عصر خودرو- امروز شنبه دوم بهمن ماه، گروه خودرویی علی رغم شروع نسبتا سبزش، قرمز پوش بود لذا بازدهی خودرویی ها ۱.۸۴ درصد کاهش یافت و شاخص کل گروه با افت ۳۲۸ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۴۹۲ واحد قرار گرفت.

خودرویی ها باز هم کاهش خواهند یافت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، افت امروز گروه خودرویی علی رغم گزارشات 9 ماهه دو غول خودروسازی بود، باوجود اینکه درآخرین روز هفته قبل شاهد تعدیل مثبت 4 درصدی خساپا و 56 درصدی خودرو بودیم، امروز گروه خودرویی جامه یکدست قرمز بر تن کرده بود.
لذا به نظر می رسد دلیل رشد چند روز قبل نمادهای خودرویی پیش خور شدن این تعدیل مثبت و نمایان شدنش در چارتهای تکنیکالی باشد.
امروز نماد خساپا و خودرو تواما حدود 55 واحد تاثیر منفی روی شاخص کل بورس گذاشتند که در این بین خودرو با نزدیک 2 درصد افت در قیمت پایانی 2,899 ریال و خساپا با 3 درصد کاهش در قیمت 1,094 ریال قرار گرفتند.
طبق تکنیکال قیمت 106 تومان حمایت مهمی برای خساپاست و تا زمانی که به پایین تر از این قیمت نزول نکند می توان به افزایش قیمت سهم امیدوار بود، ولی خودرو مقاومت 290 تومانی را که آخرین روز هفته قبل از آن عبور کرد را شکسته و به نظر می رسد در حال پولبک باشد.
سهامداران خودرویی در این روز تعداد 138 میلیون سهام را به ارزش معاملاتی 19.6 میلیارد تومان در 11.7 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند و ارزش بازار گروه در 16 هزار و 151 میلیارد تومان قرار داشت.
در بین سهمهای خودرویی نماد خساپا با 61 میلیون بیشترین حجم و حدود 7 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات گروه را به خود اختصاص داد.
در این روز نمادهای ختراک، خاهن و خفنر صف فروش تشکیل دادند، ختراک با 4 درصد افت در قیمت 4,005 ریال ، خاهن در حاشیه 5 درصد منفی در قیمت 3,420 ریال با  2 میلیون صف و خفنر در قیمت 2,827 ریال صف فروش سبکی داشتند.
نماد خفناور ،خمهر و خمحور نیز در کف قیمتهای  مجاز روزانه تا آستانه صف فروش شدن پیش رفته بودند، در طرف مقابل نماد خکمک تنها نماد سبزپوش امروز بود که در حاشیه 4 درصد مثبت در قیمت پایانی 941 ریال نزدیک 6 میلیون حجم معامله داشت.
با این حال امروز حقوقیهای نماد خوردو به حمایت از سهم پرداختند و شرکت سرمایه گذاری ملی، از سهامداران عمده ایران خودرو، معادل 1 میلیون خریدار بود.
در طرف مقابل موسسه صندوق حمایت بازنشستگی فولاد به عنوان سهامدار عمده خساپا  به اندازه 300 میلیون از سهم معادل 16 درصد را فروخت.
در مجموع به نظر می رسد به دلیل ریسک های سیاسی و بنیادی، تقاضا روی این گروه شدت نمی گیرد ، طبق تکنیکال نیز نماد خودرو در مرحله اول تا محدوده 2,700 ریال کاهش خواهد یافت لذا به نظر می رسد پس از این کاهش یک نوسان کوتاه مدت داشته باشیم و روند منفی دوباره ادامه پیدا کند.
با این وجود امروز در حوزه اخبار وزیر صنعت بیان کرد که خودروسازان در سال جاری سود ده شده‌اند و تولیدشان 40 درصد افزایش داشته است و این مساله نیز در بهبود وضعیت قطعه سازان تاثیرگذار بوده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو