فونیکسریمکسبهتام

دستیابی هرچه بهتر به هوای پاک در گرو همکاری همه دستگاه هاست

عصر خودرو- شهردار اصفهان گفت: بحث هوای پاک در شهر به عنوان دغدغه ای ضروری مورد توجه قرار گرفته و با همکاری همه دستگاه ها، می توان کاری کرد که اصفهان هوای پاک را در آغوش بکشد.

دستیابی هرچه بهتر به هوای پاک در گرو همکاری همه دستگاه هاست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، 29 دی ماه روز ملی هوای پاک نام گرفته است. روزی که شاید عاملی برای جلب نظر و توجه هرچه بیشتر به مقوله «هوای پاک» باشد. مقوله ای که این روزها کم کم به یک نیاز دور از دسترس تبدیل شده و جای خود را به هوای ناسالم داده است. در شهر اصفهان دسترسی هرچه بهتر به هوای پاک و تلاش برای از بین بردن عوامل تولید آلایندگی در هوا به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

شهردار اصفهان در این خصوص گفت: در شهرداری اصفهان به جهت اینکه مقوله هوای پاک نه تنها به عنوان نیاز شهری بلکه به عنوان یک ضرورت برای سلامت جامعه به صورت جدی مورد توجه قرار دارد لذا از ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته شده که فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان با آن یکی از جدی ترین این مباحث است.

وی افزود: کمیته فرهنگ شهروندی  و سازمان فرهنگی تفریحی دو مجموعه تحت پوشش شهرداری اصفهان هستند که با بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره توانسته اند با برنامه ریزی های اصولی و کاربردی سطح جامعه شهروندی را با مقوله هوای پاک و راهکارهای چگونگی دسترسی به آن آشنا کنند.

مهدی جمالی نژاد همچنین ادامه داد: پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو و به دنبال آن ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه و پیاده روی در امور روزانه از دیگر برنامه هایی است که شهرداری اصفهان آن را دنبال کرده و به ثمر رسانده است به طوری که بر مبنای این برنامه فرهنگی بخشی از شهروندان استفاده از دوچرخه را به عنوان رویکرد سلامت محور پذیرفته اند و با علاقه زیاد به آن روی آورده اند.

دستیابی هرچه بهتر به هوای پاک در گرو همکاری همه دستگاه ها

شهردار اصفهان با اشاره به این که فرهنگ سازی و همکاری شهروندان با برنامه های شهرداری از یک سو و از سویی دیگر فعالیت و اقدامات موثر مدیریت شهری باعث کاهش سطح آلاینده ها در شهر اصفهان و رشد برخورداری از هوای پاک نسبت به مدت مشابه سال های قبل شده است، تاکید کرد: اگرچه این اقدامات مثمرثمر و نتیجه بخش بوده و تاکنون بر همین مبنا توانسته ایم بخش عمده ای از تولید گازهای سمی خودروها را کاهش داده و به سلامت شهروندان کمک کنیم اما می طلبد برای دستیابی هرچه بهتر به روزهای پاک، صنایع بزرگ صنعتی و دیگر بخش های موثر در این زمینه نیز به صورت جدی وارد میدان شده و کنترل آلودگی های تولیدی خود را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین اذعان داشت: اقدامات رسانه ای انجام شده توسط روابط عمومی و همچنین تبلیغات شهری باعث شده تا مردم همگام با شهرداری اصفهان و در قبال فرهنگ سازی های انجام شده در برنامه های فرهنگی مقابله با آلودگی هوا حرکت کنند چرا که نه تنها برای مدیریت شهری بلکه برای شهروندان بحث هوای پاک به عنوان دغدغه ای ضروری مورد توجه قرار گرفته و همگان دست به دست هم داده اند تا اصفهان هوای پاک را به آغوش بکشد.

اتصال 24 نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی در اصفهان به شبکه توزیع برق

شهردار اصفهان در ادامه این گفت و گو به تشریح اقدامات موثر انجام شده در بحث هوای پاک نیز پرداخت و تصریح کرد: در آستانه روز هوای پاک با نصب و راه اندازی 6 نیروگاه خورشیدی تعداد نیروگاه های خورشیدی شهر اصفهان به 24 عدد رسیده است .

وی افزود: این نیروگاه ها که در ساختمان شورای اسلامی شهر، ساختمان اداری منطقه 13، دو نقطه از باغ غدیر واقع در منطقه چهار، پارک صفه منطقه پنج ، ساختمان اداری منطقه یک نصب شده ظرفیت انرژی خورشیدی شهر اصفهان را به 300 کیلو وات رسانده است.

بنابر گفته جمالی نژاد همزمان با اجرای این پروژه ها سامانه جامع مانیتورینگ کلیه این نیروگاه ها که به صورت بهنگام وضعیت رصد میکند نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است همچنین به منظور انجام برنامه های زیست محیطی آتی، در کنار این نیروگاه ها چهار سامانه سنجش خرده اقلیم نیز نصب و راه اندازی شده است.

وی خبر داد: این پروژه ها با طراحی مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری و اعتبار چهار میلیارد ریالی مناطق یاد شده انجام گرفته است.

ساخت اولین و تنها ساختمان سبز دوستدار محیط زیست یا انرژی صفر

شهردار اصفهان همچنین با اعلام اینکه با احداث نیروگاه خورشیدی در ساختمان معاونت خدمات شهری منطقه 8، این ساختمان به ساختمان انرژی صفر یا ساختمان سبز تبدیل شده است یادآور شد: این موضوع بدان معناست که معادل مصرف انرژی این ساختمان انرژی تجدید پذیر تولید می می شود.

وی تاکید کرد: این نیرو گاه در قسمت سقف پارکینگ، دیواره ساختمان و فضای پشت بام نصب و از تعداد 250 صفحه خورشیدی 60 وات تشکیل شده است از طرفی جمعا ظرفیت این نیروگاه خورشیدی 13 کیلووات است که قادر خواهد بود روزانه در شرایط مساعد جوی حدود 100 کیلووات ساعت برق تولید کند . این نیروگاه توسط مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری طراحی و با تامین اعتبار 3میلیارد ریالی و اجرای شهرداری منطقه 8 اصفهان به مرحله بهره برداری رسیده است.

بهسازی نورپردازی ابنیه تاریخی میدان نقش جهان با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با گذشت بیش از چهار دهه از نورپردازی اولیه میدان نقش جهان اصفهان بسیاری از تجهیزات آن فرسوده و کیفیت نمای شب میدان کاهش محسوسی داشته است، گفت: با بررسی کارشناسی موضوع با حضور نمایندگان فنی سازمان زیباسازی، سازمان بهسازی و نوسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت توزیع برق اصفهان و مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری بررسی و پس از انجام تست های فنی، طرح بهسازی آماده و با تامین اعتبار دو میلیارد ریالی منطقه 3 به اجرا رسید. با اجرای این پروژه سیمای میدان امام در شب جلوه در خور معماری فاخر پیدا کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو