فونیکسریمکسبهتام

پس از خرید سهام میتسوبیشی رخ داد

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نیسان در زمینه خودروهای هیبریدی

عصر خودرو- پس از اینکه گروه رنو-نیسان ۳۴ درصد از سهام شرکت میتسوبیشی را خرید، مقامات نیسان تایید کردند که در حال کار روی یک پروژه جدید هیبریدی هستند.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نیسان در زمینه خودروهای هیبریدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو»  به نقل از اتواکسپرس، نیسان گردش 180 درجه‌ای در زمینه برنامه‌های پیشبرد خودروهای الکتریکی پاک داشته است و مقامات بلندپایه نیسان تایید کرده‌اند که این شرکت در حال کار روی یک خودروی پلاگین هیبرید برای اروپا است.
گروه رنو-نیسان اخیرا سهام غالب 34 درصدی میتسوبیشی موتورز را خریداری کرد و تاکاشی شیراکاوا رئیس بخش تحقیق و توسعه نیسان در اروپا به‌طور ضمنی گفت:"خودروی پلاگین هیبرید نیسان ممکن است در یک سری از فناوری‌ها با خودروی پرفروش میتسوبیشی یعنی اوتلندر PHEV مشترک باشد."
شیراکاوا افزود:"اولویت کنونی ما این است که در آینده به سمت خودروهای الکتریکی برویم ولی هنوز به یک پل نیاز داریم. ما در حال کار روی یک راهکار پلاگین هیبرید برای اروپا هستیم."
وی افزود:"ما از حضور میتسوبیشی موتورز در خانواده نیسان استقبال می‌کنیم زیرا آن‌ها در حال حاضر اوتلندر PHEV را در اختیار دارند. نسل بعدی خودروی الکتریکی ما ممکن است در برخی فناوری‌ها با اوتلندر مشترک باشد ولی این صرفا شروع مذاکرات است زیرا هنوز هیچ تصمیم گرفته نشده است."
یکی از معدود تجربیات نیسان در زمینه فناوری هیبریدی کانسپت Gripz بوده که در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت 2015 معرفی شد. این در حالی است که دانش PHEV میتسوبیشی می‌تواند در آینده روی نیسان قشقایی PHEV استفاده شود. شیراکاوا این موضوع را رد نکرده و تایید کرده که نیسان به دنبال بردن پیشرانه الکتریکی به خودروهای کوچک است.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم