فونیکسریمکسبهتام

نامی خودرو رونمایی کرد

نمایش سه مدل وارداتی نیسان

عصر خودرو- شرکت نامی خودرو که به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش جدید نیسان خود را معرفی کرده طی مراسمی از سه مدل وارداتی ایکس تریل، کیکس و سیلفی از این برند را رونمایی کرد.

نمایش سه مدل وارداتی نیسان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سید رضا فاطمی فر؛ مدیرعامل نامی خودرو در این مراسم از آماده سازی 2هزار دستگاه از خودروهای نیسان برای واردات به کشور تا پایان سال پس از اخذ مجوز های لازم توسط این شرکت خبر داد و گفت: طی 2 تا 3 هفته آینده عرضه محصولاتمان در سامانه خودروهای وارداتی آغاز خواهد شد. فاطمی فر برنامه های گسترده برای تمایز فروش و ارائه خدمات پس از فروش توسط نامی خودرو را تشریح کرد که از جمله مهمترین آن ها می توان به برنامه تحویل خودرو در منزل مشتری، تحویل خاص با سورپرایز ویژه، آمادگی شبکه نمایندگان در سراسر کشور و ... اشاره کرد.

     

     

    نیسان ایکس تریل
    کراس اوور 24 ساله نیسان که برای اولین بار نسل سوم آن در دوره پیشین واردات در ایران عرضه شده بود، اکنون با دور جدید واردات خودرو در نسل چهارم و اتاق T33 توسط نامی خودرو به نمایش درآمد. نسل جدید این خودرو 1.5 سانتیمتر مرتفع تر و 2 سانتیمتر عریض تر از نسل قبل است و طولش تنها یک سانتیمتر کمتر شده و تغییری در فاصله بین دو محور این خودرو نیز بوجود نیامده و هنوز روی عدد 2706 میلیمتر ثابت است. اتحاد رنو-میتسوبیشی-نیسان موجب شده تا پیشرانه مورد استفاده در ایکس تریل با کد PR25DD به صورت مشترک با میتسوبیشی اوتلندر باشد که حداکثر توان آن به 181 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 244 نیوتون متر می رسد. این پیشرانه همچنین در نیسان آلتیما نیز مورد استفاده قرار گرفته است. گیربکس X-Trail از نوع CVT Xtronic است و سیستم تزریق سوخت آن نیز به صورت مستقیم عمل می کند. وزن خالص این خودرو به حدود 1.6 تن می رسد و با طول حدود 4.7 متر در زمره کراس اوور های کامپکت بازار قرار می گیرد. سیستم تعلیق ایکس تریل در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصاله مستقل است. نامی خودرو در معرفی اولیه از عرضه نسخه دو دیفرانسیل این کراس اوور محبوب بازار ایران خبر داده است. ظرفیت بار در ین نسخه به حدود 600 لیتر می رسد و بر روی تایرهای 235/55R19 سوار شده است. از جمله مهمترین امکانات ایکس تریل می توان به دوربین 360 ، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار ترافیک عقب، چراغ های تطبیق پذیر جلو، حالت های رانندگی برف،آفرود،اسپرت، اتوماتیک و اقتصادی، پدل شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل با قابلیت تجهیز به رادار تبدیل به حالت تطبیق پذیر، سیستم صوتی BOSE، 6کیسه هوا، نمایشگر 12.3 اینچی و هداپ دیسپلی، شارژر وایرلس، دوربین کنترل شرایط رانندگی و هشدار خواب آلودگی، سیستم پروپایلوت کمک راننده نیسان و ... اشاره کرد که البته هنوز مشخص نیست که در نسخه نهایی منطبق بر سقف قیمتی واردات خودرو، کدامیک از این آپشن ها قطعا در نمونه وارداتی نصب خواهد شد.

     

    نیسان کیکس
    کراس اوور 4.3 متری جمع و جور نیسان در نسخه فیس لیفتی که برای اولین بار در سال 2021 به نمایش درآمد به تهران رسیده تا در سبد وارداتی های نامی خودرو قرار بگیرد. این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری با حداکثر توان 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 143 نیوتون متر مجهز شده است که از طریق یک گیربکس CVT Xtronic قدرت را به محور جلو منتقل می کند و قابلیت تعویض دستی 6 سرعته نیز در این گیربکس دیده شده است. وزن خالص این کراس اوور تنها 1166 کیلوگرم است وظرفیت بار آن مانند یک سدان کلاس C به حدود 428 لیتر می رسد. یکی از مهمترین نکات این کراس اوور مصرف سوخت ترکیبی تنها 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مستقل مک فرسون است اما در عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده شده است که از جمله نقاط ضعف این خودرو به شمار می رود. ترمز های این خودرو در جلو و عقب دیسکی است و روی تایرهای 205/55R17 سوار شده است. از مهمترین امکانات نیسان کیکس می توان به 6 کیسه هوا، هشدار نقاط کور BSD، هشدار خروج از خط، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی BOSE، کنترلردیابی هوشمند و ... اشاره کرد که هنوز مشخص نیست در نسخه نهایی وارداتی با توجه به سقف قیمت خودروهای مجاز، چه ترکیبی از این امکانات را در کیکس مشاهده خواهیم کرد.


     

    نیسان سیلفی
    سدان 4.7 متری نیسان قرار است در نسخه e-power هایبریدی به بازار ایران عرضه شود. نیسان سیلفی یا به بیان دیگر، نسل هشتم نیسان سنترا، تنها سدان در نخستین مرحله معرفی محصولات وارداتی نامی خودرو بود که در نسخه چینی با استفاده از پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی در ترکیب با یک موتور الکتریکی ترکیب هایبریدی با حداکثر توان 136 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 300 نیوتون متر را بوجود آورده است که از طریق یک گیربکس کاهنده تک مرحله ای الکترومگنتیک، قدرت رابه محور جلو منتقل می کند و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی تنها 3.9 لیتر در 100 کیلومتر رقم می خورد. این خودرو 1.5 تنی روی تایرهای 215/50R17 سوار شده است. پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی سیلفی به تنهایی 72 اسب بخار قدرت و 103 نیوتون متر گشتاور تولید می کند که تنها وظیفه ژنراتور و شارژ باتری ها را بر عهده دارد و موتور الکتریکی این خودرو با توان 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر وظیفه به حرکت درآوردن خودرورا بر عهده دارد. نمونه رونمایی شده سیلفی، مجهز ترین و پرآپشن ترین خودرو وارداتی نیسان بود. از مهمترین امکانات این سدان می توان به ترمز پارک برقی، هشدار خروج از خط، سیستم کمکی هوشمند نیسان، کروز کنترل تطبیقی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی پشت فرمان، سیستم صوتی BOSE، نمایشگر 12.3 اینچی میانه داشبورد و 8 بلندگو، هدآپ دیسپلی، سانروف، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و سیستم هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط