فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۵۳»

مه آلودترین روز پایتخت

عصر خودرو- روزنامه همشهری در شماره دوشنبه ۶ دی با اشاره به مه گرفتگی در تهران، نوشت: روز گذشته بسیاری از شهروندان تهرانی دوربین در دست لحظات نابی از مه گرفتگی شدید پایتخت را ثبت کردند. مه گرفتگی روز گذشته تهران از نظر بسیاری از شهروندان اتفاقی نادر بود که نمونه مشابهی برای آن در یادها نبود. این در حالی است که غیر از استان تهران، ۶ استان دیگر نیز با پدیده مه گرفتگی مواجه بودند که علت آن همراه شدن بارش ها با جبهه هوای گرم بود.

مه آلودترین روز پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان ترافیک تهران از کجا آب می خورد؟ آورد: اگرچه حجم پرداخت برخی رسانه ها به ترافیک تهران طی روزهای اخیر افزایش یافته اما مواجهه با ترافیک پایتخت سالهاست مردم را درگیر صف های طولانی مترو اتوبوس کرده است. دیروز در این زمینه یکی از رسانه ها گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد نوک پیکان حملات به این پدیده اجتماعی بار دیگر رنگ و بوی سیاسی و غیرکارشناسانه گرفته است. ترافیک امروز تهران دستاورد نگاه سیاسی دولت ها طی 11 سال اخیر به شهر و شهروندان است. سید جعفر تشکری هاشمی، معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره می گوید: حجم بالای ترافیک، اتلاف وقت مردم در آمد و شدهای روزانه، آلودگی هوا، تصادفات و خسارات مادی و معنوی، بی انضباطی در ترددهای روزانه و ... پدیده نوظهور و ناشناخته ای نیست. دنیا برای فائق آمدن بر این مشکل تدبیر کرده و اراده بر حل آن داشته؛ درست همان چیزی که در کشور ما با برخوردهای سطحی و بعضا سیاسی اهتمام لازم برای آن نبوده است.

    روزنامه همشهری با انتشار عنوان سرگیجه بازار از دلار 4100 تومانی، نوشت: تداوم افزایش قیمت دلار تا مرز 4 هزار و 100 تومان، ثبات بازارهای وابسته به ارز را به مخاطره انداخته است. توقف روند نزولی نرخ تورم، زمزمه افزایش قیمت خودرو به واسطه رشد قیمت قطعات آن، افزایش قیمت لوازم خانگی و ناآرامی در برخی بازارهای وابسته به ارز، دومینوی بلاتکلیفی را در بازارها به راه انداخته است. صندوق بین المللی پول اخیرا پیش بینی کرده در صورت یکسان سازی نرخ ارز نرخ تورم در ایران به 11 درصد برسد. روند صعودی نرخ دلار در بازار آزاد نشانه ای از بی اعتمادی بازار ارز به گفته های مقامات بانک مرکزی و سخنگوی دولت است که وعده ارزان شدن قیمت دلار داده و از ناپایداری افزایش قیمت در هفته های اخیر خبر داده بودند.

    این روزنامه با انتخاب عنوان لابی بی وطن ها علیه وطن، می نویسد: از منافقینی که در عملیات نظامی علیه ایران مشارکت کردند خیلی عجیب نیست که به دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا متوسل شوند و از او بخواهند تحریم ها علیه ایران را تشدید کند. بعد از نامه ای که 30 معاند نظام به ترامپ نوشته و از وی خواستند که تحریم ها علیه ایران را بازگرداند حالا شبکه فاکس نیوز به نقل از یک منبع نزدیک به تیم ترامپ نوشته که منافقین به دنبال دیدار با ترامپ و ترغیب وی به بازگداندندن تحریم های ایران هستند. 2 روز پیش نامه ای به امضای 30 معاند نظام خطاب به ترامپ منتشر شد که خواسته بودند ترامپ تحریم ها را بازگرداند.

    ابطال حراج 240 هکتار زمین در کیش پس از 14 سال؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: ابطال واگذاری رایگان ملکی 240 هکتاری به ارزش 20 هزار میلیارد تومان به یک نفر در کیش سوژه خبرساز سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود قاضی سراج نام این پروژه را «گل شرق» عنوان کرد. او می گوید این قراداد در کیش بین یک ایرانی دارای تابعیت کشورهای مختلف منعقد شده بود که اخیرا باطل شده است. این قرارداد در سال 81 در کیش امضا شد و متاسفانه مشکلات جدی برای کشور ایجاد کرده بود که متممی برای آن قرار داده بودند که بر اساس آن زمین تقریبا مجانی شده بود.

    همچنین این روزنامه در صفحه نخست عنوان های «اشتباه قاضی جبران می شود»، «پرونده سلاخی روباه در دوراهی حبس و مجازات جایگزین»، «دو روایت از توقف شهرزاد»، «اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب» و «سقوط هواپیمای روسی با 91سرنشین» را منتشر کرد و در ستون یادداشت سرمقاله رای الیوم را با عنوان «پیام قطعنامه ضدرژیم صهیونیستی» به قلم عبدالباری عطوان به چاپ رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو