فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل محیط زیست البرز:

روزهای ناسالم در البرز امسال به نصف کاهش یافت

عصر خودرو- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که روزهای ناسالم در استان البرز نسبت به ۳ سال گذشته به یک سوم کاهش و در مقایسه با سال ۹۲ به نصف کاهش یافته است.

روزهای ناسالم در البرز امسال به نصف کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حسین محمدی روز دوشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز در 9 ماهه امسال حدود 223 روز هوای پاک و سالم داشتیم.
    وی اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال 92 حدود 35 درصد افزایش و در مقایسه با 3 سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است.
    وی با اشاره به اینکه منابع سیار(خودروها) عمده آلودگی هوا را به خود اختصاص داده اند، گفت: سالانه حدود 100 هزار خودرو در استان شماره گذاری می شود ولی علیرغم این موضوع با کاهش آلودگی هوا مواجه بودیم که نتیجه ی اقدامات برجسته دولت در کلانشهرها با توزیع بنزین یورو 4 در شهرستان های فردیس و کلانشهر کرج بوده است.
    محمدی یکی دیگر از اقدامات در جهت کاهش آلودگی هوا را توزیع نفت و گاز یورو 4 در کل استان برشمرد و بیان داشت: همچنین از دیگر اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا تبدیل سوخت سنگین به گاز طبیعی در بخش های صنعت و معدن و کشاورزی بوده است.
    **البرز رتبه دوم کشوری در تبدیل سوخت دارد
    مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اضافه کرد: در کل استان در سال جاری حدود 500 واحد تولیدی صنعتی سوخت خود را به گاز طبیعی تبدیل کرده اند که این برنامه همچنان ادامه خواهدداشت.
    وی گفت: در این اقدامات استان البرز رتبه ی دوم کشوری را به خود اختصاص داده و همچنین حذف روزانه مصرف 2 میلیون لیتر سوخت مازوت نیروگاه شهید منتظر قائم فردیس که معادل کل بنزین مصرفی استان بوده نقش مهمی در بالابردن کیفیت آلودگی هوا ایفا کرده است.
    وی افزود: تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا از سال 92 تا 95 به دو برابر افزایش یافته که قرار است بر اساس تفاهم نامه ای این ایستگاه ها به شهرداری واگذار شود.
    در این نشست اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا اقداماتی را که در 9 ماهه سال جاری در جهت کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار داشته اند ارایه کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو