فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۱۹»

هوای آلوده برای دومین روز متوالی در مشهد

عصر خودرو- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای روز دوشنبه مشهد برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار دارد.

هوای آلوده برای دومین روز متوالی در مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا با ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد هم اکنون شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر 117 پی.اس.آی است.
    وی با بیان اینکه در مدت مشابه روز گذشته شاخص کلی کیفیت هوای این کلانشهر 127 و و ضعیت هوا آلوده بود، اظهار کرد: هم اکنون 14 ایستگاه سنجش از مجموع 20 ایستگاه در مشهد دارای بار آلودگی بیش از حد مجاز است.
    وی گفت: بر این اساس ایستگاه های چمن با 149پی.اس.آی، خیام جنوبی با 142، خیام شمالی با 141، سرافرازان و شهید مفتح هر یک با 137، تقی آباد با 133، لشکر با 130، صدف با 123، الهیه با 122، سجاد با 119، حرم مطهر با 114، سمزقند با 112، شهید آوینی و امامیه هر یک با 108 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاه های صبح امروز مشهد هستند.
    صالحی افزود: پدیده وارونگی هوا (inversion) موجب ماندگاری آلاینده ها و عدم تخلیه آلاینده ها به سطوح بالایی جو شده است.
    وی اظهار کرد: با توجه به این وضعیت بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
    وی ادامه داد: شهروندان همچنین به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.
    روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو