پمپ ترمز و متعلقات آن

عصر خودرو- پمپ ترمز از چند بخش اصلی تشکیل شده ‌که عبارت است از محور اصلی پمپ که ممکن است یکپارچه و یا دوتکه باشد، آب‌بند‌ها و نشت‌بند‌ها، محفظه اصلی و ثانویه پمپ، روغن ترمز، درب مخزن، مجاری عبور سیال و... .

شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

پمپ ترمز و متعلقات آن

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما نکته مهم در این است که پمپ ترمز از دو محفظه برای ذخیره روغن ترمز برخوردار است که یکی برای چرخ‌های جلو و دیگری برای چرخ‌های عقب است. در بیشتر خودرو‌ها به خاطر قرار‌گیری موتور در جلو خودرو، وزن بیشتر خودرو در جلو متمرکز شده ‌و به همین خاطر و از آنجایی که ‌هنگام ترمز‌گیری، وزن به سمت جلو منتقل می‌شود، چرخ‌های جلو وظیفه اصلی توقف را برعهده دارند.
به همین خاطر مخزن روغن در نظر گرفته شده برای چرخ‌های جلو همیشه به عنوان مخزن اصلی است و حتی اندازه بزرگ‌تری نیز دارد. این جدا‌بودن مخازن نیز باعث می‌شود تا حتی اگر یک محور دچار نشتی باشد، ترمز یک محور دیگر کاملا مستقل از آن عمل کند و به این ترتیب ایمنی خودرو حفظ شود.

برچسب ها

ترمز خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟ بازگشت بی دردسر نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت های ترمز اگر ترمز عمل نکرد چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو در کشور اتوهلد (AUTO HOLD) سیستم ترمز اتوماتیک چیست؟ ۵صدای غیرعادی زمان ترمزگیری نقص جدی ترمز خودروساز ژاپنی! ارابه‌های هوشمند نشانه‌های خرابی ترمز را بشناسیم راه کار‌های مواجهه با بریدن ترمز خودرو در هنگام رانندگی توافق ۴۰ کشور برای تجهیز خودروها به ترمز خودکار دیسک ترمز در بازار چند؟ اذعان سوبارو به دروغ‌ پردازی عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ عیب‌یابی سیستم ترمز (بخش دوم) عیب یابی خودرو به زبان ساده؛ مسائل و مشکلات سیستم ترمز (بخش اول) قدرت هوا بررسی عملکرد ترمز خودرو تکنولوژی‌های مُنجی تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی ترمز‌ ABS چه تاثیری بر رانندگی دارد؟ دلایل لرزش زیاد پدال ترمز در زمان ترمزگیری اطلاعاتی از تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۱۸ علت اخطار روغن ترمز و ترمز دستی در سمند EF۷ دستیاران سودمند! ۱۰ مشکل ترمز خودرو که خوب است بدانید دکتر ترمز خودروتان باشید کمک ترمز؛ سیستمی برای توقف سریع‌تر هنگام ترمز بریدن خودرو باید چه اقداماتی انجام دهیم ؟ آزمایش ترمز سریع ترین سیستم حمل و نقل جهان+تصاویر ترمز‌های سرامیکی چه ویژگی‌هایی دارند؟ داج Charger SXT سال۲۰۱۶ را ببینید ترمز آزبست در بن‌بست سیستم ترمز اضطراری تا سال ۲۰۲۲ در تمام خودروها نصب می شود ترمز ضد قفل خودرو ساخته شد کاهش ۳۹ درصدی تصادفات با سیستم ترمز اتوماتیک استاندارد ترمز هوشمند خودرو در راه است ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟
برگشت به بالا