مشکلات متداول در سیستم ترمز و نحوه رفع آن‌ها

عصر خودرو- ترمز یکی از اصلی‌ترین و مهمترین سیستم‌ها در هر وسیله نقلیه‌ای است و نیازمند نگهداری درست و سرویس به موقع است.

يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵:۰۰

مشکلات متداول در سیستم ترمز و نحوه رفع آن‌ها

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ روغن ترمز برای کارکرد ترمز‌های خودرو ضروری است. هنگامی که پدال ترمز را فشار می‌دهید، مایع ترمز باعث می‌شود لنت‌های ترمز به روتور‌ها فشار بیاورند و باعث کاهش سرعت خودرو و توقف آن می‌شود. با گذشت زمان، روغن ترمز هوا، رطوبت، لجن و سایر آلاینده‌ها را جذب کرده و آلوده می‌شود.

هوای موجود در روغن ترمز باعث ایجاد حس اسفنجی در ترمز می‌شود و راندمان ترمز را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. شستشوی سیستم ترمز شامل حذف مایعات و رطوبت موجود از سیستم و جایگزینی آن با مایع تمیز و جدید است. شستشوی روغن ترمز عملکرد مناسب سیستم ترمز را تضمین می‌کند و طول عمر اجزای سیستم ترمز شما را افزایش می‌دهد.

یک مکانیک متحرک از یک پمپ خلاء دستی و یا فشار اتمسفر برای حذف سیال استفاده می‌کند. در حالی که به اندازه یک دستگاه فشار خون قوی نیست، این یک روش تایید شده در صنعت برای تخلیه ترمز‌های شما است. کار را انجام می‌دهد و راحتی مکانیکی را برای شما فراهم می‌کند.

چه علائم رایجی نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به شستشوی سیستم ترمز داشته باشید؟: روغن ترمز سیاه یا قهوه‌ای به نظر می‌رسد که نشان دهنده آلودگی است، پدال ترمز اسفنجی می‌شود و کاهش عملکرد سیستم ترمز نشان می دهد سیستم ترمز نیاز به شستشو دارد.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟: اگر سیستم ترمز خود را به طور منظم شستشو نکنید، در نهایت هزینه بیشتری برای شما در راه خواهد داشت. با آلوده شدن مایع، در نهایت باعث از کار افتادن و نشت اجزای سیستم ترمز می‌شود. این همچنین منجر به کاهش عملکرد سیستم ترمز می‌شود که باعث نگرانی ایمنی می‌شود.

برچسب ها

ترمز خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
بازگشت بی دردسر نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت های ترمز اگر ترمز عمل نکرد چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو در کشور اتوهلد (AUTO HOLD) سیستم ترمز اتوماتیک چیست؟ ۵صدای غیرعادی زمان ترمزگیری نقص جدی ترمز خودروساز ژاپنی! ارابه‌های هوشمند نشانه‌های خرابی ترمز را بشناسیم راه کار‌های مواجهه با بریدن ترمز خودرو در هنگام رانندگی توافق ۴۰ کشور برای تجهیز خودروها به ترمز خودکار دیسک ترمز در بازار چند؟ اذعان سوبارو به دروغ‌ پردازی عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ عیب‌یابی سیستم ترمز (بخش دوم) عیب یابی خودرو به زبان ساده؛ مسائل و مشکلات سیستم ترمز (بخش اول) قدرت هوا بررسی عملکرد ترمز خودرو تکنولوژی‌های مُنجی تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی ترمز‌ ABS چه تاثیری بر رانندگی دارد؟ دلایل لرزش زیاد پدال ترمز در زمان ترمزگیری اطلاعاتی از تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۱۸ علت اخطار روغن ترمز و ترمز دستی در سمند EF۷ دستیاران سودمند! ۱۰ مشکل ترمز خودرو که خوب است بدانید دکتر ترمز خودروتان باشید کمک ترمز؛ سیستمی برای توقف سریع‌تر هنگام ترمز بریدن خودرو باید چه اقداماتی انجام دهیم ؟ آزمایش ترمز سریع ترین سیستم حمل و نقل جهان+تصاویر پمپ ترمز و متعلقات آن ترمز‌های سرامیکی چه ویژگی‌هایی دارند؟ داج Charger SXT سال۲۰۱۶ را ببینید ترمز آزبست در بن‌بست سیستم ترمز اضطراری تا سال ۲۰۲۲ در تمام خودروها نصب می شود ترمز ضد قفل خودرو ساخته شد کاهش ۳۹ درصدی تصادفات با سیستم ترمز اتوماتیک استاندارد ترمز هوشمند خودرو در راه است ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟
برگشت به بالا